Stim cu totii cum arata campaniile clasice de HR. Un anunt pe ici, pe colo, cu termeni care mai de care mai neprietenosi, la care raspund sau nu cativa oameni care nu sunt interesati cu adevarat.
Grupul scandinav JYSK, unul dintre cei mai importanti retaileri europeni de produse pentru casa si gradina, si-a dorit o campanie de recrutare foarte diferita de ce "se face". Solutia, gasita impreuna cu agentia Kubis Interactive, a fost campania Aplica la JYSK cu un zambet, un proiect de HR in care procesul de selectie devine teren de joaca pentru creativitate.
Pentru ca in piata de angajari, mai ales in retail, nu e deloc usor sa atragi atentia si sa primesti CV-uri relevante, ideea reflecta cu exactitate personalitatea clientului si raspunde dorintei acestuia de a face lucrurile diferit.
Piesa de rezistenta a recrutarii este partea de video, in care actorii principali sunt chiar angajatii JYSK, inarmati cu raspunsurile la cele mai des intalnite intrebari ale tinerilor care cauta un job.
"Intoteauna o campanie de HR este foarte dificila. Succesul depinde direct de ceea ce faci. Ne-am bucurat foarte mult sa putem face o campanie atipica pentru piata din Romania si sa lucram cu un client atat de deschis la idei fresh. Filmarile au fost facute cu angajati, care s-au dovedit a fi nu doar simpatici, ci si foarte talentati, deci colegii noi veniti in urma campaniei or sa aiba cu cine sa se distreze si de la cine sa invete. Ne-a placut, mai vrem."
Eugen Suman (Director de Creatie)
Site-ul simplifica si transforma procesul de recrutare in ceva fun, light, vibrant: userii sunt cei care intervieveaza compania, intr-o serie de 10 clipuri cu raspunsuri la cele mai frecvente intrebari puse de cei care cauta un job, nu invers. De aici mai raman doar doi pasi: raspunzi la un quiz si aplici in cele din urma pentru un job cu un selfie in care zambesti.
"Ne-am dorit ceva diferit in retail, un proces de recrutare prietenos si distractiv, asa cum vrem sa fie si viitorii nostri colegi. Nu avem nevoie de experienta, de CV-uri pompoase sau scrisori de intentie. Avem nevoie de colegi care sa zambeasca, sa aiba atitudinea potrivita si sa impartaseasca valorile noastre. Vrem sa aducem spiritul scandinav de relaxare, simplitate, transparenta si onestitate inclusiv in recrutare si sa ne departam de procesele clasice de recrutare, care sunt mult prea stricte si formale.
Pentru tineri, crearea unui CV este stresanta si plictisitoare. Ei sunt permanent inconjurati de informatii pe care trebuie sa le filtreze, de aceea, orice comunicare diferita si apropiata lor este mult mai atractiva.
Aplica la JYSK cu un zambet! este campania noastra de recrutare, in care am inversat rolurile: noi raspundem la cele mai frecvente intrebari pe care candidatii le pun la interviu. Apoi, e de ajuns sa completeze un quiz simplu si simpatic de 5 intrebari, care ne dezvaluie mai multe despre personalitatea lor, si sa ne trimita o fotografie in care zambesc. Ii asteptam pe candidati pe www.joblajysk.ro – Doar cu un ZAMBET!"
Simona Carp (HR Manager JYSK Romania si Bulgaria)
Clipuri ale campaniei
O companie este la fel de buna precum echipa care o sustine:
Din partea JYSK au initiat campania: Alexandru Bratu (Country Manager), Simona Carp (HR Manager Romania & Bulgaria)
De partea Kubis au inaintat ideea: Eugen Suman (director de creatie), Laura Ionescu (senior copywriter), Silviu Antohe (art director), Cristina Schitco (account director), Stefania Bercu (account manager), Catalin Dumitrescu (developer), Daniel Ivan (developer), Alexandru Basescu (QA Tester / Engineer).
Productia a fost asigurata de departamentul A/V Kubis, iar la filmare au participat Florin Ivan (producator), Marian Ciungu (editor), Ionut Avadanei (focus puller). Regia este semnata de Mihai Bauman, iar de imagine s-a ocupat Alexandru Prepelita.