Street ART Festival no.2 se pune pe infrumusetat Sibiul

Street ART Festival no.2 se pune pe infrumusetat Sibiul

Printre pauze in care stam la o ceasca de pauza publicitara pentru a ne mentine updated, strecuram si subiectul arta stradala. Asa ca am stat la povesti cu Andrei Oltean despre festivalul pe care are sa-l primeasca Sibiul pentru a doua oara, in august, si pe care il organizeaza alaturi de o mana de oameni. Anul trecut, pe vremea asta, vorbeam aici despre prima editie, si mai tarziu ii faceam retrospectia aici.

Da, vorbim despre Street ART Festival - Sibiu  editia no. 2, un festival care pune o armata de artisti sa-si lase amprenta pe una dintre zonele vizate anul acesta. Sweet Damage Crew, Pisica Patrata, TreiPic si Zed1 vin sa-si completeze lucrarile de anul trecut. Nucleul festivalului il reprezinta Turul de arta stradala ce va finaliza evenimentul printr-un traseu de 2 ore, in care toate picturile si instalatiile sunt luate la vizionat de trecatorii sibieni sau temporar-sibieni.

Cu alte cuvinte, Sibiul se transforma intr-o expozitie atat de ampla, incat are nevoie de harta. Care este pregatita, asa cum detaliaza Andrei mai jos.

 

Arta stradala si rolul ei

Arta stradala reprezinta evadarea din rutina, din cotidian, indreptarea atentiei de la grijile zilnice la lucrurile cu adevarat importante, intoarcerea de la risipirea mintii la introspectie. Un desen, o semnatura, un cuvant iti pot aminti de tine, de cine esti, de ce visuri sau aspiratii ai. Te pot face sa te intorci in copilarie sau macar iti pot smulge un zambet. E minunat sa mergi pe strada si, dupa un colt sa te intampine o lucrare de arta care, chiar daca pare doar decorativa, te-a „marcat”, caci este incarcata de energia celui ce-a facut-o. Ca sa nu spun ca, poate privind o pictura iti pui o intrebare care te va schimba, care te va face mai bun, mai senin. Caci  in general, cam asta-i scopul artei, sa ne faca mai buni, sa evadam din noi, din egoism, sa ne faca liberi.

Arta se impartaseste, nu este egoista, artistii asta vor: sa se expuna, sa spuna, sa arate celorlalti, sa strige. Arta se striga in gura mare! Este pentru toti! De aceea si credem atat de mult in arta stradala, caci in strada esti expus tuturor. Si asta este de fapt tendinta: ca arta sa iasa in strada. Noi am inceput de anul trecut chiar cu sloganul „Arta vrea sa iasa in strada”, tocmai in ideea de a sublinia rolul central pe care arta il are in viata urbana: de a ne face mai buni, mai veseli, mai liberi.

 

Influentele Street Art Festival de anul trecut

Cred ca e cam mult sa vorbim deja de influente, dar ceva, ceva tot s-a petrecut. Am avut sansa sa pictam pe scoli, acolo unde se intalneste cea mai sincera emotie, caci pe copii nu prea poti sa-i pacalesti. Ei te simt imediat daca esti autentic sau nu, si a fost o bucurie pentru noi sa auzim cum incercau copiii sa se convinga unii pe ceilalti ca scoala lor e mai frumoasa decat celelalte. Iar pe noi asta ne-a emotionat, deoarece ni se pare important ca fiecare copil sa-si sustina cu mandrie scoala in care invata.

Acest lucru ne-a facut sa ne gandim si mai serios la acest aspect, deoarece ca parinti sau viitori parinti, avem responsabilitati, vrem ca cei mici sa traiasca intr-un mediu placut. Se pot face lucruri faine care sa ne bucure pe toti. Iar putina bucurie, da, asta am reusit sa aducem si noi. Am vazut fetele copiilor privind picturile si cu asta noi ne-am incarcat bateriile.

Lucrarea lui Dan Raul Pintea intre Alexandra Zidariu si Pisica Patrata 

 

Structura festivalului

Anul acesta festivalul se va desfasura intre 22 si 28 august. Vom incepe sa pictam de luni, ca sa avem timp suficient, iar duminica vom face turul lucrarilor cu bicicletele. De fapt, intreg festivalul se invarte in jurul acestui tur, caci anul trecut am inaugurat Primul Tur de Arta Stradala din Romania. A fost o provocare pentru noi, dar am reusit sa ducem la bun sfarsit acest proiect. Turul se poate face in doua ore de mers cu bicicleta, cuprinde sapte scoli si reprezinta o ocazie foarte buna de a vedea si alte zone din orasul nostru. Anul acesta vom extinde acest traseu, vom picta si in alte scoli, dar vom continua sa pictam si pe unele calcane ramase libere de anul trecut.

Vom lucra mai mult si la promovarea turului: vom tipari o harta turistica care sa-l evidentieze, iar harta va fi distribuita gratuit. In plus, in afara de locatiile in care se va picta, anul acesta vom avea activitati in doua zone centrale: in Piata Huet si in fata magazinului Dumbrava. In Piata Huet vom avea mici concerte si sesiuni de live painting, iar in fata magazinului vom face pictura 3D, pe asfalt. Vom avea bineinteles conferinte, workshopuri si expozitii de arta ale artistilor sibieni.

 

Zonele programate la infrumusetare, concurs si criterii de participare

Festivalul va cuprinde pictura murala, pictura 3D si instalatii. Am demarat un concurs prin care vom selecta lucrarile de arta ce se vor implementa in timpul festivalului. La concurs poate participa orice artist, nu suntem foarte stricti in criteriile de admitere. Vrem ca oricine, daca are o idee si o lucrare buna, sa poata arata asta in cadrul festivalului. Chiar incurajam toti artistii sa participe. Anul trecut au iesit niste lucrari foarte faine ale unor artisti care nu mai pictasera murale asa mari.

 

Tematica

Anul trecut am avut ca tema a festivalului: „In caz de urgenta folositi aripi!” Anul acesta, pentru ca vom continua lucrarile pe scoli, avem tema „ Invata sa zbori!”, o tema care speram sa inspire si de data aceasta artistii.

 

Invitati

Cativa dintre artistii de anul trecut vor picta si anul acesta. Au confirmat Pisica Patrata, Sweet Damage Crew, TreiPic, Zed 1 (Italia). Vom continua unele din lucrarile de anul trecut, pe calcanele libere de langa ele. Suntem inca in discutii cu mai multi artisti, iar numele acestora vor fi anuntate pe masura ce vom avea confirmari. Spre bucuria noastra, anul acesta am fost contactati de multi artisti, mai ales straini, care vor sa vina in Romania.

 

Asocierea cu branduri

Asocierea brandurilor cu un act de cultura nu poate sa le aduca, credem, decat beneficii. Este un festival vesel, plin de culoare, nonconformist. Faptul ca suntem un festival co-finantat de Primaria Municipiului Sibiu si Consiliul Local Sibiu ne aduce un plus de seriozitate si incredere. Daca ei au ales sa creada in noi, putem convinge si brandurile ca suntem un festival cu care merita sa se asocieze. Toti partenerii de anul trecut sunt alaturi de noi si la aceasta editie. Dar, deoarece anul acesta festivalul este mai mare, avem nevoie de mult mai multa sustinere, asa ca suntem in continuare in cautare de parteneri.

In plus, avem foarte multe idei pe care le putem dezvolta daca gasim partenerii potriviti. Se pot face multe activari, mai ales in locatiile centrale, unde pot fi multe interactiuni cu publicul. Nu vrem sa le dam noi idei creativilor (au ei destule), dar noi le dam ingredientele: 7 zile, Sibiu, Piata Huet, Zona 0 a orasului, alte 6-7 locatii, turisti, localnici, concerte, culoare, artisti, live painting, sute de metri patrati de pictura. Sau hai, sa sa le soptim un cuvant: ARTA!

Activari cel putin misto :)

Vizam cateva branduri, unele oarecum specializate pe segmentul de street art, dar festivalul nostru are o mare deschidere si credem ca orice brand isi poate gasi locul aici. Ne gandim ca si tema acestei editii a festivalului ar putea aduce niste asocieri interesante.

 

Extindere?

Heei, asta a fost o idee de la inceput! Dar trebuie sa tinem cont ca este un eveniment mare, iar noi suntem putini si avem resurse destul de limitate. Anul trecut ne-am descurcat destul de greu, am lucrat toti foarte mult, a fost nevoie sa acoperim fiecare dintre noi mai multe posturi si a fost o perioada cand ne-am gandit foarte serios daca o sa mai facem editia a doua. Acum ne este putin mai bine, avem o asa-zisa „rutina” a planificarii, stim la ce sa ne asteptam, ne-am organizat mai bine, ne-am impartit sarcinile pe specializari si incercam sa ne facem treaba bine. Dar, daca vom avea mai multe resurse, de ce nu? Aceasta activitate ne aduce tuturor multa bucurie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related