Pentru niste momente, ieri am crezut ca l-am renegat pe Brancusi in zilele noastre si l-am lasat francezilor. Asta pentru ca tot apareau prin newsfeed-urile noastre un video cu mai multe personalitati culturale locale care spuneau fara echivoc ca "Brancusi nu e al nostru". Dar apoi a venit ziua de astazi.
"Domnule Brancusi, dumneata esti al meu", spune Oana Pellea in varianta completa a spotului, ea fiind una dintre endorserii campaniei nationale integrate pentru achizitia lucrarii Cumintenia pamantului (in prezent, in proprieteta mostenitorilor colectionarului de arta Gheorghe Romascu), care nu poate ramane in Romania decat prin strangerea de donatii.
Alaturi de ea ii gaseam atat in clipul de teasing, cat si in varianta full pe Dan Amariei, Dragos Bucurenci, Oana Pellea, Maia Morgenstern, Victor Rebengiuc, Melania Medeleanu, Cristiana Mongol, Bogdan Raileanu, Matei Oprina, Irina Pacurariu, Virgil Stanescu si Mariana Lungu. Toti argumenteaza la unison ca Brancusi n-ar trebui sa fie "al nostru", ci "al meu", ca responsabilitatea fiecarui individ in aceasta actiune sa nu fie perceputa ca difuza.
De campanie s-a ocupat grupul GMP (GMP Advertising - creatie, Webstyler - digital, GMP PR - PR si Media Investment - media), demersul fiind sustinut de eMAG si Banca Transilvania.
Pe site-ul campaniei se pot face donatii, existand de asemenea materiale pentru promovarea cauzei in social media.