Semnalmente Andrei Hotoleanu, in ordinea importantei: motociclist inrait, viitor arhitect, brunet, ochi caprui. Andrei se face vinovat de construirea in sistem organizat a proiectului Different Motorcycle. S-a apucat sa conceapa motociclete unicat - dar aici e aici - le si asambleaza. Pana acum, Andrei a construit de la zero un model; dar suntem convinsi ca nu se va satura cu asta. Are planuri marete, intre care si imbracarea unui motor original, rar, din anii 1920 cu schelet de motocicleta. Cat de dificil e sa pui pe sosea un concept de motocicleta? Dezvaluiri inregistrate mai jos:
Inceput
Sunt student in scoala de Arhitectura Ion Mincu, sunt foarte pasionat de motociclete si ceea ce am ajuns sa fac acum, „Different Motorcycle”, este rezultatul conexiunii intre aceasta scoala care mi-a slefuit spiritul de creator, de artist si, bineinteles, aceasta mare pasiune, motociclismul.
Cu putina experienta de mecanica practica furata de la diferite persoane pasionate si dragi mie, acest lucru s-a putut realiza.
Different Motorcycle
Ideea a luat nastere in toamna anului trecut, la indemnul si sprijinul fratelui meu. Primul model de motocicleta pe care l-am realizat este si singurul, dar cu siguranta nu si ultimul.
E motocicleta care a atras atentia si care mi-a adus sansa de a continua mai departe.
Inspiratia a plecat de la constructorul de motociclete Max Hazan, pe care l-am contactat si care mi-a vorbit/ sfatuit foarte frumos.
Metal craft
Cel mai dificil e atunci cand imi doresc sa fac o piesa anume si din lipsa de utilaje moderne si performante trebuie sa ma reorganizez.
Procesul de constructie e simplu, totul plecand de la motorul in jurul caruia vreau sa construiesc motocicleta. Motorul il aleg in functie de raritatea acestuia.
Odata sudat pe un banc de lucru calculat, special construit, impreuna cu rotile care si ele sunt fixate pe pozitia stabilita, atasez o placa de desen in spatele lor pe care incep sa-mi desenez diferite variante la scara reala pana in momentul in care ajung la un design ce ma multumeste.
Apoi, de la diferite depozite de materiale brute, cumpar materialele care consider ca ma vor ajuta in construirea motocicletei si incep procesul propriu-zis de construire. Motocicletele sunt construite de la zero, mai putin motorul si rotile.
Prima motocicleta a fost construita in 5 luni, dar urmatoarele doua proiecte care sunt in desfasurare sper sa dureze mult mai putin.
Inainte de a reusi sa devin un constructor de motociclete din toate punctele de vedere, ma consider un tanar care doreste sa demonstreze ca desi Romania, ca "desi romani", se poate.
Vreau sa ii incurajez cu realizarile mele pe toti cei care vor sa fie activi in capitolul „hand-made”, cu calitati de mestesugar, care s-au blocat intr-un punct anume. E greu, dar se poate.
Am observat ca din multe puncte de vedere a inceput si draga noastra Romanie sa se mai dezmorteasca si ca incet-incet lumea devine din ce in ce mai deschisa catre market-ul handmade.
Domeniul motocicletelor craft in Romania
Mai exista ateliere. Sincer sa fiu, nu sunt foarte bine informat si n-am reusit sa intru sau sa descopar inca o comunitate in sensul acesta. In fiecare an astept cu nerabdare frumosul si singurul festival de custom-uri din Bucuresti si anume Custom Wheels, ajuns la a doua editie anul asta.
Oferta si clientii
Acum, intr-o prima faza, lucrez motociclete pe placul meu, dupa viziunea mea, de la zero, motociclete facute „pentru mine”si pun in ghilimele pentru ca la un moment dat acestea vor fi scoase la vanzare, motociclete care vor oferi viitorilor „clienti” o idee despre designul care ma caracterizeaza.
Desigur, pot crea si pentru doritori (le pot modifica unele modele de motociclete pe care le detin deja) dar numai in conditiile in care nu primesc din partea lor prea multe constrangeri si limitari (timp/buget) si daca sunt lasat sa fac exact asa cum cred eu ca ar trebui sa arate, cu materialele pe care le aleg eu si cu metodele mele de lucru, cu alte cuvinte, dupa viziunea mea.
Pot colabora numai cu cei care inteleg ca ei vin la mine pentru ce fac eu, nu pentru ce vor ei sa le fac. Mi-as dori ca toate colaborarile mele sa se intample pe baza unor proiecte cap-coada, proiecte care pot depasi chiar si 3-4 luni de munca.
Costuri, avantaje si dezavantaje
Mi-e foarte greu sa spun un pret pentru ca in functie de ce vrea fiecare de la motocicleta respectiva, costurile cresc putin sau uneori radical. Eu pentru aceste prime modele am investit/ investesc destul de mult pe toate planurile.
Custom bike-urile pot fi facute mai junk-style (rat-bike-uri) care pot costa destul de ieftin, cat si modele care pot depasi cateva zeci de mii de euro in functie de materialele investite, complexitatea cu care a fost construita, timpul in care a fost construita si motorul in jurul caruia a fost construita.
Avantajul de a avea un custom bike este foarte clar pentru mine: unicitate. Cand ai o motocicleta hand-built (mai ales de la zero), stii sigur ca n-ai sa mai vezi una la fel nici in trafic si nici pe internet!
Dezavantajele motocicletelor care vor iesi din atelierul meu este confortul acestora va fi umbrit de look-ul lor. Este foarte greu sa creezi o armonie perfecta intre Design-Inginerie-Comfort-Fiabilitate-Performante. Atuul motocicletelor mele va fi clar designul, dar totusi nu voi neglija celelalte criterii.
Proiecte: prezent si viitor
Un proiect cu care cred ca ma voi mandri cel mai mult si cu care imi doresc sa ma inscriu la toate concursurile de design atat nationale cat si internationale va fi o motocicleta cu design inspirat din folclorul romanesc. Complexa si rezistenta, cu un motor extrem de rar chiar si la nivel international, un motor de motocicleta englezeasca, BSA MODEL V, cu un motor de 1000 cc, cu doi cilindri in V, care a fost construit inainte de 1926.
Motorul se afla intr-un mic proces de reconditionare, este complet original, va primi si niste upgrade-uri moderne (carburatie/electrica) dupa care voi incepe efectiv proiectul.