Imaculatura e o adolescenta lenesa si intretinuta

Imaculatura e o adolescenta lenesa si intretinuta

Dar si ce bazar are... sa te indragostesti. Din vara lui 2013, Anca Cojocaru si Irina Constantin imbina in aceeasi oala designul, cultura pop, moda, erotica si alte ingrediente ca s-o scoata pe Imaculatura. O colectie de colectii in diverse "stari de agregare": haine, bijuterii si alte accesorii, obiecte de decor, instalatii artistice sau, uneori, pachete de servetele cu personalitate. 

Imaculatura nu a fost gandita ca un business, Anca si Irina nu au vrut constrangeri de niciun fel. Ea produce niste bani pentru ca, spun Anca si Irina, vrand-nevrand emotioneaza. Dar nu se poate sustine, o putem numi lejer intretinuta. Si n-o facem noi, o spun chiar ele in randurile de mai jos.

Fetele colaboreaza cu alti artisti pe colectii punctuale de obiecte sau alte proiecte. Deocamdata, nu au ajuns sa colaboreze cu agentii. Dar stiti vorba aia cu "niciodata sa nu spui niciodata" sigur, si inca de dinainte s-o trambiteze Andra. 

 

Despre Anca si Irina

Irina: Eu am terminat moda la UNARTE, in Bucuresti. Cum ne-am intalnit, Anca? Te-am contactat eu cand lucram la moja.ro, iar seria I maculate era deja lansata? Nu imi amintesc altfel, dar stiu ca au trecut 3 ani. De atunci am lansat cateva idei, cu vernisaje and so on.

Anca: Eu am facut Litere iar pe Irina am intalnit-o prima data la un eveniment organizat de British Council acum vreo 4 ani. Ea era acolo cu o treaba, eu cu alta. Dar nu stiu daca am schimbat doua vorbe atunci. Totul s-a legat cand am facut I Maculate, prima serie de la Imaculatura. Ca da, lucrai la Moja si vorbeam sa punem seria I Maculate pe site. O discutie a dat in alta si am inceput sa lucram impreuna. Nu ne cunosteam aproape deloc.

Cry me a river, cutie de servetele

Cry me a river, din nou

 

Ideea

Anca: Am inceput singura si sigur nu aveam un scop definit. Doar o idee, imi venise in minte personajul asta, Printesa Pulii; pana mi-am luat elan sa fac ceva, au mai aparut alte piese pe langa si am facut prima serie. Apoi o alta si apoi o alta.

Cred ca a curs neprogramat si nesperat de bine, adica de cursiv. Tinand cont ca fiecare din noi are si alt job pe langa, e dificil sa mentii o constanta. Oricum, idei avem mai multe decat putem face. La unele renuntam sau le punem pe hold.

Printesa Pulii, fusta cu puli mici

Printesa Pulii, fusta cu puli mici (v2)

 

Target

Anca: Daca ar fi sa te iei dupa cei care ne urmaresc pe Facebook, se pare ca ne adresam mai ales absolventilor de arhitectura.

 

Proces de creatie si mesaj creativ

Anca: Tot ce facem vine din experiente si sensibilitati personale; ce recepteaza omul care le vede e un mister continuu pentru mine. Ma preocupa in primul rand sa fie ceva real, autentic: sa vina dintr-o pornire fireasca si in final, obiectul sa se apropie cat mai mult de imaginea lui mentala. Daca o idee dicteaza un material diferit, care poate fi textil, metal sau piatra, lucrul asta n-ar trebui sa functioneze ca un blocaj.

Nu-mi doresc neaparat sa sculptez, sa lucrez cu metalul, sa cos, sa fac poze, sa desenez in acelasi timp. Dar posibilitatea de a te misca intre toate aceste medii iti da o libertate de creatie incredibila. Everything is connected.

Ile flottante, set de bijuterii din argint placat cu aur // Inel-verigheta SISIF

Bratara MESERIE

Cercei MAR ADENTRO

 

Obstacole

Irina: Din perspectiva mea, dificultatile tin de felul in care ne organizam intern si de cum nu reusim sa respectam tot ce ne propunem in timpul stabilit. Am hotarat totusi ca ne asumam treaba asta si ca vom duce proiecte la capat, bine si frumos, dar fara presiunea momentului. Acum suntem poate prea relaxate. (sa nu mai zic ca ne lipseste si comunicarea constanta cu publicul nostru, la nivel de comunitate creata in jurul Imaculatura)

Anca: Banii. I-am strans.

Unii oameni. Pe unii i-am convins, pe altii i-am abandonat.

Nu ma uita, manusa care acopera palma

 

Momente importante

Irina: Cand am cunoscut-o pe Anca. :))

Anca: Awwww, ma emotionez. Asta am zis si eu.

 

Promovare

Irina: Am dezvoltat organic o baza de oameni care ne plac si ne sustin, fie ei clienti, oameni de presa sau influencers. Pot spune ca noi ajungem la clienti, nu ei la noi, pentru ca intodeauna lansam lucruri misto intr-un cadru conceptual atatator si neasteptat.

Anca: Oamenii afla de noi pe canalele obisnuite, Facebook si Instagram; live, la evenimente, ne vedeti mai mai rar si mai ales atunci cand le facem noi.

Prick, Tickle, Poison; bluze + serie limitata de timbre, fara valoare postala, doar sentimentala

Prick, Tickle, Poison / textila

 

Monetizare

Irina: Imaculatura nu e business. E o idee si un canal de comunicare. Scoate bani pentru ca emotioneaza, dar nu se autosustine, o intretinem noi ca pe un adolescent lenes. Ha, avem si clienti fideli. Ce vindem e aici sau in atelier.

Anca: Da, partea de business e aproape inexistenta pentru ca inca nu am luat decizia sa monetizam toata chestiunea in mod organizat si sustinut, asta ar insemna alte reguli. A inceput ca o camila si nu stiu daca vreau sa-l transform in strut. Acum stam cu pletele in vant la rascruce de drumuri.


Universul launtric, palton cu captuseala ilustrata


Captuseala ilustrata integral

 

Colaborari

Irina: Am lucrat cu branduri si designeri romani, ii enumeram punctual: am lucrat cu Alexandra Abraham la Colectia Invizibila pe partea de accesorii de piele, cu Vika Tonu la bijuteriile de la Colectia Invizibila si Strictul Necesar si cu MOFT pe design de obiect pentru instalatia Cry me a river prezenta in cadrul Romanian Design Week 2015. De agentii inca nu ne-am atins.

Set de 4 batiste, cat e si familia: la mere, le pere, la soeur, le frere

 

Proiecte – prezent si viitor

Irina: Secret discret, desigur.

Anca: Putem sa zicem ca va fi vorba despre noi? Da, putem.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related