Ce vrea clientul

Ce vrea clientul

Brief : Comunicam un nor care sa spuna pasarilor ca pe cer se poate zbura in voie.
DL: maine dimineata.

Primele propuneri ajung in doua zeci de minute.

epopeea email-urilor:

agentie catre client:
iata cateva propuneri.

 

client catre agentie:
ne plac foarte mult. Avem insa cateva sugestii. Putem combina varianta 2 cu varianta 4 si sa schimbam galbenul cu albastru si albul cu galben? :) 
Multumim

ps: stim ca este tarziu dar mai vrem sa incercam o ruta. 
Poate gasiti ceva care sa nu fie cu cer ci cu o pisica care se uita spre cer.

 

Dupa inca o ora agentia trimite alte propuneri.

agentie catre client:
iata noile directii.

 

client catre agentie:
foarte frumoase mult mai buna directia asta! ce parere ai avea daca am putea combina variantele astea cu primele, sa scoatem cerul din amandoua si sa punem un acvariu in loc de cer? 
Ne gandim ca exprimam mai bine asa pasarile.

 

Dupa inca o ora agentia trimite alte propuneri.

agentie catre client:
iata propunerile cu acvariu in loc de cer. ne-am gandit noi ca pisica nu sugereaza libertatea pasarilor ci mai degraba o ingradeste. Trimitem si o varianta fara cer si pisica. Doar cu acvariu.

 

client catre agentie:
foarte buna ideea. dar daca tot vorbim despre natura nu inteleg de ce nu se poate pune si un ficus sau ceva asemanator. ne gandim ca poate asa se face mai usor legatura pasari-zbor-cuib-emigrare.
Ps: e deja tarziu si am vrea foarte mult sa avem ceva astazi.

 

Dupa inca o ora agentia trimite alte propuneri.

agentie catre client:
Iata modificarea cu un tuia si acvariu.

 

client catre agentie:
Foarte buna directia asta. Poate totusi pisica nu trebuie scoasa. Pesti, pasari, pisici ficus.
Noua ne place ficusul foarte mult :)
Fara cer si nori. Norii sunt tristi.
Sa incercam sa bagam si cuibul undeva in poveste. Cuibul transmite stabilitate.

Asadar, spre finalul zilei s-a ajuns la un vizual cu o pisica moarta ingropata 2m sub pamant pe un fundal roz care reprezinta un perete tapetat in culorile curcubeului si pe care se vede un desen cu un pian si o cafea fierbinte.

copy: poti zbura pe cerul albastru si senin.

Toata lumea fericita. Mai putin art-ul, copywriterul, cs-ul, directorul de creatie. Iar de la client nimeni nu este fericit. Dar a venit ora 18:00 si ziua a fost incununata de realizari. Mailurile au incins netul si toata lumea a muncit la foc continuu. Ori asta chiar conteaza!

 

Ce vrea clientul…

Ce vrea orice om, vrea si clientul. Vrea sa realizeze ceva. Poate uneori nu stie sa se exprime, poate uneori nu vrea sa se exprime, poate uneori nu vrea nimic, poate este satul de slujba lui, poate nu are chef de nimic. Poate are probleme cu spatele. Poate cu colonul. Poate cu sotul. Poate cu sotia. Poate cu perioada sau androismele. Pentru ca pe astea le caram in fiecare zi. De asta avem departamente. Poate in felul asta problema unuia este atenuata de fericirea celuilalt. Sau mai bine spus de lipsa problemei.

Hai sa luam in calcul simultaneitatea problemelor de diverse tipuri.

 

Adica:

Avem un departament de marketing compus din 8 oameni. Sef si subalterni. Sefu e sef. Iese din discutie.
Subalternii sunt sangele ce curge prin venele companiei. Fara ei nu se poate face nimic. Moare compania. Si ei stiu asta. Fara sef se poate trai insa fara subalterni, nu.

Daca in aceasta zi se intalnesc 7 probleme minore.

1: lipsa apei calde.

2: o cearta marunta cu sotul meu pe tema ciorapilor aruncati peste farfuria de spaghetti

3: gandul ca poate sotia mea ma inseala. Dar nu cu alta femeie, cum ar fi de preferat ci poate cu alt barbat.

4: cautarea locului de parcare prea mult, mult prea mult. 40 de minute; fierb.

5: gandul ca poate nu sunt apreciat la adevarata valoare a crescut in mine ca o caractita blonda si apetisanta. Mie imi plac blondele de la mall. Eu de ce nu am o nevasta blonda de la mall...

6: ma doare stomacul. azi e prima zi. e cea mai dura.

7: mi-am uitat tigarile acasa. Si bricheta. hai, ca tigari imi iau dar fara bricheta mea sunt terminat.

Peste aceste mici probleme apare brieful.

Comunicam un nor care sa spuna pasarilor ca pe cer se poate zbura in voie.

Nu se intampla asa ceva niciodata. Este doar imaginatia mea.

Orice asemanare cu realitatea este pur intamplatoare.

Clientul vrea ce vrea si agentia. Iar agentia vrea ce vrea clientul. Cam asa se intampla si in viata. Iar cum toate elementele nostre au un factor comun si anume factorul uman intelepciunea ne ajuta sa rezolvam problema sau mai bine spus problemele in asa fel incat sa iesim castigatori din orice situatie oricand.

ps: si seful stie ca nu se poate trai fara el. Seful nu are sex, asadar problemele lui nu sunt asa de usor localizabile. La el menstrualitatea poate fi combinata cu infrangerea echipei favorite in finala Champions League. Drept pentru care, orice ar iesi din focus grupuri el poate schimba dupa bunul plac. Pentru ca este seful. Daca iese verde din focus grup el schimba in maron.  Daca subalternii lui la finalul zilei au ajuns la un numitor comun el poate redefinii ruta. O poate intoarce cum vrea, cand vrea. Si daca este cineva de vina, este agentia.

pps: alta data despre problemele agentiei.

ppps: sunt greseli intentionate in text si virgule lipsa sau in plus, care subliniaza presiunea si sporesc suspansul.

------

Mihai Anton este Sr Art Director  
[ reintors in publicitate asa & asa ]

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related