Neoficial, Miruna Macri a inceput in publicitate acum 4 ani, la Miami Ad School, unde avea impresia ca in acest domeniu te gandesti numai la campanii care salveaza lumea cu bugete nelimitate. Apoi, pe bune, prima data a ajuns la Publicis, un an si 9 luni, si apoi s-a mutat la MRM//McCann, unde lucreaza de vreo 8 luni.
Miruna este Art Director-ul Anului 2016, conform juriului international al Premiilor FIBRA. La Publicis, a participat la campaniile ACR - #seatbeltb00bing si „Street View Test" (Publicis Romania) si Dacia – „Renault Zoe", iar la McCann Worldgroup Romania, a lucrat pentru PAUL Romania - „Bittersweet pies".
Inceputuri
Oficial am inceput sa lucrez in publicitate acum 2 ani si jumatate. Mai putin oficial, de vreo 4 ani si jumatate la Miami Ad school. E o scoala care simuleaza destul de bine o agentie. Cred ca tot acolo, dupa multe nopti nedormite, mi-am dat seama ca asta vreau sa fac.
Acolo am fost timp de 2 ani in programul de Art Direction. Trebuie sa recunosc ca am fost cam rasfatata, pe de alta parte. Aveam impresia ca in publicitate te gandesti numai la campanii care salveaza lumea cu bugete nelimitate.
Invataminte, dezamagiri
- Pai de la Mihnea Gheorghiu am invatat ca poti sa obtii un job si intr-o seara, la baut.
- De la Dan Frinculescu, ca, uneori, viata e ca o salcie. Uneori nu.
- De la Jorg Riommi, am invatat sa pronunt perfect "porca vacca".
- Si de la Nir Refuah am invatat ca excesul de prajituri poate fi benefic.
Prima reclama
Prima reclama a fost o adaptare, deci nu prea aveam de ce sa ma tem. Si a doua, si a treia, si a patra tot la fel. Nu a durat mult pana cand oamenii au inceput sa-mi dea si proiecte foarte tari pe mana.
Apropo de temeri. Imi aduc aminte de prima luna la primul job unde m-am panicat tare intr-o dimineata ca mi se cerea un 'spider' si un 'wobbler'. Habar nu aveam ce inseamna si ce am de facut.
Cel mai greu lucru din viata de art in Romania. Cel mai frumos
Cel mai greu: totul e pe repede inainte, nu ai foarte mult timp, lumea se asteapta sa fii si retoucher, si designer, si digital art-director, ilustrator, scenograf, etc.
Cel mai frumos: pentru ca totul e rapid, se intampla si campanii repede, deci cu putin noroc, poti sa ai 2-3 proiecte tari intr-un an. Afara e mai greu.
Artul anului
Nici macar nu stiam ca exista categoria asta. Si chiar daca as fi stiut nu mi-ar fi trecut absolut niciodata prin cap ca o sa tin chiar eu premiu ala de 15kg.
Inca nu ma gandesc la presiuni, ma multumesc momentan cu efectele, printre care si o durere de spate, pentru ca l-am carat pe scari.
FIBRA: plusuri si minusuri
E clar ca plusul a fost juriul. Habar nu aveau ce si cum se intampla prin Romania, chestie care insemnat ca rezultatele or sa fie pe bune. Un alt plus a fost ca, la 4 AM cand am plecat, inca era bautura. Foarte bine organizat.
Minusul e ca nu a fost proiectat work-ul si ca parca toata premierea a fost data pe fast forward. La anul ar merge sa vedem gold-urile.
Cat de necesar este festival local in Romania
E mult spus 'utilitate'. Cred ca te incurajeaza sa faci chestii misto in continuare si sa vezi idei la care sa zici 'fuck it, de ce n-am avut-o io'.
"Agentiile se premiaza intre ele". Premiile si realitatea in advertising
Agentiile se premiaza intre ele: uneori se intampla, nasol. Acum nu s-a intamplat asta, super tare.
Intr-o lume ideala nu ar trebui sa existe campanii premiate si campanii de zi cu zi. Dar aia e, nu traim intr-o lume ideala. Cred ca toata lumea e constienta si lucreaza la asta.