Care e culmea designului? Sa fie experimental. Ha ha. Pentru ca designul presupune, in sine, ideea de experiment. Dar oricat de pompos suna, si designul are unele cai batatorite (cat de cat) si altele, mai putin. Pe acestea din urma pasesc Andreea Mihaiu, Mihai Popescu si Andra Pavel de cand cu GRAPHO_MAT. Ei trei exploreaza tehnici de design mai putin populare, imprima pe textil prin serigrafie, se ocupa si cu legatoria de carte, in fine, intelegeti, trec dincolo de designul "obisnuit", desi se pricep si la branding ori graphic design.
Care sunt, momentan, cele mai populare servicii ale studioului. Pentru ca, spune si Andreea Mihaiu,"cea mai mare problema a fost si este omul, care in Romania nu este foarte educat in design, nu este obisnuit cu ordinea si curatenia vizuala, dar sa fim optimisti si sa speram ca acest lucru se va schimba usor, usor". Si la asta se lucreaza in prezent.
Despre cum te poti juca de-a designul ca sa iasa caiete lucrate manual, carti-obiect cu coperti marmorate, esarfe serigrafiate si altele, aflam in continuare de la Andreea:
Echipa
Suntem trei muschetari: Andreea Mihaiu, Mihai Popescu si Andra Pavel. Eu (Andreea) am licenta si master in design grafic la UNARTE si am lucrat in publicitate cativa ani, Mihai are licenta si master in management marketing, licenta in design textil si in prezent isi face masterul in design textil UNARTE. Andra a facut design industrial si masterul in design ambiental.
Pliant pentru standul Romaniei la Heimtextil, Frankfurt
Esarfa serigrafiata manua. Colectia-capsula "Inima Reginei" la Galeria Galateca
Despre GRAPHO_MAT
Sa zicem ca "design experimental" suna un pic cam pompos. Incercam sa combinam tehnici diverse si sa nu ramanem fixati pe un singur lucru, sa ne jucam cu diferite medii de comunicare si chiar sa le imbinam.
Am inceput acum doi ani, si ne-am gandit ca daca tot petrecem timp impreuna destul de mult fiind un grup de prieteni cu specializari in design, ce-ar fi sa si lucram impreuna in loc sa urmam fiecare un drum separat.
Ne-am apucat sa facem lucruri si apoi au inceput sa apara si sa se dezvolte alte proiecte. Insa cea mai mare problema a fost si este omul, care in Romania nu este foarte educat in design, nu este obisnuit cu ordinea si curatenia vizuala, dar sa fim optimisti si sa speram ca acest lucru se va schimba usor-usor.
Caiete lucrate manual, coperti marmorate manual
Joaca de-a designul si legatoria de carte in editie limitata
Hai sa zicem ca ”designul experimental”, fie el materializat in carte sau alt produs, ar fi o joaca cu materialitati, texturi, volume, suprafete, tipografie etc., o grija deosebita la detalii si timp alocat gandirii.
Legatoria de carte in editie limitata nu se bucura insa de succes prea mult in Romania. De aceea incercam sa luam proiecte la care sa putem lucra de la alegerea tipului de litera la aranjarea in pagina si raportarea acestor elemente fata de exteriorul volumului.
Cartea este volum, emana sunet, miros, este un obiect tridimensioanal cu ale carei elemente ne putem juca de la interior la exterior, de la alegerea unei cusaturi pana la hartii, cartoane, texturi.
Pentru mine, ”trendul” ar fi dutch design care, din fericire, este exploatat si in Romania.
Arhitectura cartii. Carte-experiment
Servicii si clienti
Oferim intai de toate un gand bun si design grafic (carte, branding, ilustratie), legatorie de carte si design textil (pattern design, serigrafie). Cel mai popular serviciu este designul grafic.
Esarfa serigrafiata manual. Ferns by Andreea Mihaiu
Sort imprimat serigrafic. Model Renart by Mihai Popescu
Clienti? Oricui ii place frumosul si ordinea. Printre clienti se numara o corporatie care beneficiaza de un marketing manager cool si educat care stie cum sa ne sustina munca, un atelier de design, doi scriitori de carte si oameni care cumpara direct de la noi esarfe si caiete.
Proces
Indiferent de proiectul la care lucram, pornim de la idee, apoi reasearch, gandire, taking our time, cautarea solutiei potrivite si a materialelor, creativitate, executie, verificare.
Desigur ca printre ele pot aparea si nereusite, dar si ele fac parte din acest peisaj si din ele invatam de fiecare data mai mult decat din lucrurile bune. Colaboram cu artisti si suntem deschisi in fata ideilor noi.
Din unelte: sita de serigrafie si racleta
Proiecte
Primul proiect in aceasta formula a venit dupa ce am facut prima serie de caiete lucrate manual care au placut unui atelier de design floral. Au dorit apoi sa creeze cu noi brandingul.
Primul proiect: branding enrose
Prin intermediul lor a venit si urmatorul proiect stabil cu o corporatie pentru care realizam materialele de comunicare vizuala.
Brosura de prezentare corporate
As mentiona doua alte proiecte importante, placute si challenging in acelasi timp: expozitia REVIVAL a artistei Dorina Horatau pentru care am creat identitatea vizuala a evenimentului si albumul Grecia, o carte obiect ce inglobeaza o serie de manastiri, biserici si peisaje.
Identitate vizuala: expozitia Revival la Casa Mincu
Album Grecia. Fotografii de Adrian Mihaiu, pelerinaj la manastiri
In prezent, lucram la a doua serie de pattern-uri pentru textil, si la colaborari cu diversi artisti si agentii de publicitate, insa nu putem oferi inca detalii.
Promovare
Facebook, word of mouth si mai mergem la unele targuri de design.
Carte de artist: Georges Rousse
Carte de artist: Andy Goldsworhty
Ce urmeaza?
In primul rand, ne dorim un spatiu mai mare in care sa ne putem desfasura activitatea.
Ne propunem sa ducem mai departe designul de carte si sa ne ocupam si de productia tipografica, iar legatoria manuala de carte sa creasca prin colaborari cu artisti pentru a nu o lasa sa moara.
Pe viitor vrem sa ne ocupam si de serigrafia pe hartie pentru print in editie limitata.
In ceea ce priveste designul textil, ne dorim sa ducem mai departe colectiile de pattern-uri pentru textil prin colaborari cu designeri vestimentari, decor de interior etc.