Crucea Rosie Romana si MullenLowe atrag atentia asupra unui altfel de chiul

Crucea Rosie Romana si MullenLowe atrag atentia asupra unui altfel de chiul

O campanie de redirectionare a 2% din impozitul pe venit catre lupta impotriva abandonului scolar

Chiulitul este, pentru multi dintre noi, abaterea nevinovata, care trece de multe ori neobservata si de care ne amintim, peste ani, cu nostalgie si chiar cu un zambet complice. Insa, despre un altfel-de-chiul, acela al copiilor defavorizati, nu se vorbeste niciodata, pentru ca in catalog nu exista materii precum... rechizite, haine sau mancare.

Pentru a reduce rata abandonului scolar in randul copiilor defavorizati, Crucea Rosie Romana si MullenLowe au lansat o campanie de redirectionare a 2% din impozitul pe venit catre aceasta cauza sociala.

„Stim cu totii ca Romania are una dintre cele mai mari rate ale abandonului scolar din Europa. Cu toate acestea, nu vorbim suficient despre motivele care genereaza aceste statistici triste. Prin campania lansata alaturi de MullenLowe, dorim sa atragem atentia asupra unui fenomen ce nu ar trebui ignorat, dar si sa convingem publicul ca mica lui contributie poate avea un impact decisiv asupra viitorului unor copii. Si, pentru ca viitorul se invata la scoala, ne-am dori ca tot mai multi oameni sa spuna Prezent! in campania noastra, prin redirectionarea a 2% din impozitul pe venit”, afirma Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Rosie Romana.

Cand vine vorba despre copiii nevoiasi si despre imposibilitatea lor de a merge la scoala, primul lucru la care ne gandim sunt rechizitele si hainutele, obiecte care constituie o provocare financiara chiar si pentru o familie cu venituri medii. Ceea ce tindem sa uitam poate prea usor este ca piramida nevoilor este una si aceeasi pentru toata lumea. Inainte de orice, copiii au nevoie de o masa la pranz, materie care, din nou, nu se preda in scoli. Realitatea acestei lipse in cazul elevilor defavorizati este pe cat de dureroasa, pe atat de adevarata.

Provocarea MullenLowe a fost sa atraga atentia asupra acestui aspect, prea putin discutat. Astfel s-a ajuns la conceptul de “chiul”, in contextul in care elevii nevoiasi sar automat peste una dintre cele mai importante mese din zi. Pentru a sensibiliza oamenii din publicul tinta, agentia a decis sa le aminteasca de momentele in care alegeau sa chiuleasca de la ore si, cel mai important, de motivele care ii determinau sa faca aceasta alegere. In contrast cu rebeliunea, indragosteala, dorinta de a te plimba in parc cu prietenii sau de a merge la repetie cu trupa de rock, vine lipsa mancarii – motivul care ii impiedica pe copiii nevoiasi sa spuna “prezent” la masa de pranz.

„Cu siguranta oricare dintre noi are o poveste amuzanta despre cum chiulea de la ore pentru motive care ni se pareau, la vremea aceea, de importanta astronomica. Insa nu stiu cati dintre noi s-au gandit la copiii care chiulesc zilnic de la scoala, impotriva vointei lor. Si nu pentru ca nu ar avea chef sa invete sau pentru ca ar prefera sa bata mingea in strada, ci pentru ca le lipsesc lucruri elementare, precum mancare, haine sau rechizite. Pentru maximizarea mesajului, am evidentiat deci contrastul care se creeaza intre copiii obisnuiti si cei defavorizati”, spune Alina Balan, Client Service Director MullenLowe.

Mixul de promovare al campaniei cuprinde radio, online, print si social media.

Campania beneficiaza de sustinerea Iulianei Tudor, ambasadoarea Crucii Rosii Romane, care povesteste cu nostalgie despre motivele care o determinau din cand in cand sa mai traga chiulul, tocmai pentru a crea o antiteza cu impact puternic referitor la situatia copiilor nevoiasi.

Din partea MullenLowe au contribuit Alin Marghidanu (Group Creative Director), Miruna Dumitrescu (Copywriter), Victor Oprisan (Group Creative Director), Daniel Oprea (Art Director), Alina Balan (Client Service Director) si Ionela Tatu (Account Manager).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related