Bogdan Stanciu (Go Studio) despre identitatea Premiilor FIBRA: Gantera e formata din mai multe profile de fete, simbolizand oamenii din agentie care lucreaza in tandem cu oamenii de la client

Bogdan Stanciu (Go Studio) despre identitatea Premiilor FIBRA: Gantera e formata din mai multe profile de fete, simbolizand oamenii din agentie care lucreaza in tandem cu oamenii de la client

Prima editie a Premiilor FIBRA a luat sfarsit. Juriul international in frunte cu Kevin Brady (ECD Droga5) a ales cele mai bune campanii din ultimii doi ani, iar vineri, 6 mai, le-am si vazut premiate pe scena.

Trofeele au fost impartite, bucuria a fost mare, probabil si suspinele in egala masura. 

Ajunsi la final, ne intoarcem la inceputuri si ridicam valul de mister in care erau invelite logo-ul si trofeele festivalului. Bogdan Stanciu (Head of Design Go Studio) ne trece in cele de urmeaza prin tot procesul creativ care a stat la baza identitatii Premiilor FIBRA, dar si a trofeului efectiv - gantera care antreneaza muschiul creativ. 

 

Brief-ul a fost "CURAJ"

In primul rand, am cautat un nume simplu, direct si puternic. Asa cum e curajul, in general, nu doar curajul in publicitate. Un nume romanesc care sa transmita prin melodicitatea vocalelor si consoanelor acest sentiment oricui l-ar auzi, chiar daca nu vorbeste romaneste. Asa am ajuns la Fibra, scris FIBRA.

Am continuat cu identitatea festivalului si ne era clar ca identitatea Premiilor FIBRA va trebui sa se invarta in jurul conceptului de muschi creativ. 

 

Design-ul trofeului

In majoritatea cazurilor, pentru astfel de festivaluri, trofeul devine si logo. Sau invers.
Dar cum trofeul este un obiect tridimensional, spre deosebire de un logo, atunci ele trebuie gandite integrat, avand in minte tot timpul cum s-ar putea traduce si intr-un trofeu cu care vei interactiona fizic.

Am trecut prin mai multe directii de design pentru identitate si trofee, toate avand in centru ideea de fibra, muschi creativ, curaj creativ. Si ne-am oprit la muschiul creativ, care trebuie si el antrenat. Cumva dintre toate directiile, si noi, si clientul eram incantati de ideea de a avea o gantera pe post de trofeu. E complet neasteptat pentru un festival de publicitate.

 

Gantera: Idee si semnificatie 

In industria asta, pe langa curajul creativ, foarte importanta este echipa care lucreaza. Iar cand spun echipa, ma refer atat la echipa din agentie (copy, art, designer, planner, account etc.), dar si la echipa de la client. Asadar vorbim despre echipa client – agentie, one team, one dream.

Insa, revenind la muschiul creativ de care vorbeam mai devreme, acest muschi trebuie si el antrenat, cu o gantera. Cum altfel? :)

Asa am ajuns la design-ul de gantera formata din mai multe profile de fete, simbolizand oamenii din agentie care lucreaza in tandem cu oamenii de la client.

Dar nu ne-am oprit aici. Ideea cea mai tare s-a nascut intr-un brainstorming cu clientul cand am decis ca doar trofeul Grand FIBRA sa fie o gantera, iar pentru Bronze, Silver si Gold sa facem trofee doar cu cate o fata din aceasta gantera. Iar pe masura ce castigi mai multe premii FIBRA (intr-un an sau in mai multi ani), ai posibilitatea sa-ti faci singur o gantera completa sau mai multe.

Fiecare agentie are un loc cu multe rafturi pline de premii castigate de-a lungul timpului. Pe masura ce castigi din ce in ce mai multe, incepi sa le ingramadesti unul intr-altul sa mai castigi niste spatiu. Cu premiile FIBRA nu ai problema asta, ba mai mult, dupa ce ai castigat suficiente cat sa-ti faci gantere, poti sa iti deschizi si o sala de fitness. E pacat doar sa se adune praful pe ele:)

 

Echipa

Leadership-ul identitatii festivalului FIBRA a fost la G0 Studio, Andrei Nedea fiind designer-ul care a dat forma acestei identitatii. Echipa completa care a lucrat pe proiect este formata din Bogdan Stanciu (Head of Design), Andrei Nedea (Senior Graphic Designer), Valentin Nastase (Senior Graphic Designer), Cristian Erbasu (DTP Specialist), dar si din colegi din GMP: Mihai Gongu (Executive Creative Director), Olivia Basag (Creative Director), Sebastian Romano (Copywriter), Radu Teodorescu (AV Producer), Irina Angelescu (Account Manager).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related