Al doilea speaker din panelul „Creatively Tripping. Destination: Future” de la Conferintele FIBRA a fost Manuela Gogu (Creative Integration Director, MullenLowe). Prezentarea Manuelei a adresat rolul pe care l-ar putea avea publicitatea in ecosistemul unui oras, impactand astfel in bine vietile locuitorilor. Ideea i-a venit atunci cand a realizat ca 70-80% din continutul de care se loveste in oras este, de fapt, produs de publicitari, a precizat ea.
In prezent, inovatia urbana se invarte in jurul unor concepte ca smart cities, internet of things, orase ale viitorului. Dar inovatia in adverising se loveste de o contradictie, a spus Manuela: „suntem publicitari, dar noi insine avem ad-blockere”. Din perspectiva ei, e nevoie de o schimbare de paradigma.
Oamenii din industrie au inceput deja sa realizeze ca acest mod de a face lucrurile nu mai este eficient, spune Manuela:
"E dificil ca publicitatea sa fie permanent amuzanta, colorata, entertaining. In schimb, putem fi folositori si relevanti daca gandim mai aplicat pe nevoile consumatorilor. Inovatia sta de fapt in lucrurile simple, care imbunatatesc vietile oamenilor".
In continuarea ideii, Manuela a spus ca publicitarii sunt cei care pot sa schimbe experienta locuitorilor cu orasul, pot sa faca mai mult: ”Let’s be more adchitects! Sa ne implicam mai mult si sa gandim mai mult ideile cuplate cu bioritmul orasului”.
Mixarea brandurilor cu nevoile orasului se poate face prin imprimarea unui caracter activ brandurilor. Iar pentru asta nu e nevoie decat ca publicitarii sa iasa din birou, sa se plimbe prin oras si sa identifice oportunitatile.
De la semnalistica stradala la sistemul de iluminat si mobilierul urban, toate aceste elemente pot sa reprezinte instrumente pe care brandurile le pot folosi concomitent drept canale de comunicare, dar si ca elemente care sa imbunatateasca viata oamenilor in oras, sa il faca atractiv si sa favorizeze interactiunea dintre locuitori.
Unul dintre exemplele date de Manuela in cadrul prezentarii a fost campania IBM - "People for Smarter Cities" realizata de Ogilvy & Mather France si premiata cu Grand Prix la categoria Outdoor in cadrul Cannes Lions 2013:
Cea mai mare inovatie poate capata o forma foarte simpla, important este efectul: inovatia e cea care face viata oamenilor mai buna.
„Totul incepe cu o plimbare prin oras si cu o idee actionabila de brand. Sa vedem ce ne place, ce nu ne place si sa ne gandim ca noi publicitarii chiar putem sa facem lucruri”, a incheiat Manuela.
Despre Premiile FIBRA
Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creativ.