[Conferintele FIBRA] Doru Spataru (Front Line Marketing) despre „De ce nu iese cum vreau eu?” in activarile de brand

[Conferintele FIBRA] Doru Spataru (Front Line Marketing) despre „De ce nu iese cum vreau eu?” in activarile de brand

Esecurile sunt la fel de importante ca succesele, ca doar din greseli invatam, nu?  In a treia zi a Conferintelor FIBRA, in cadrul panelului „Right Here, Right Now: Events & Shopper Marketing”, Doru Spataru (Owner, Front Line Marketing) a explicat despre ce se intampla cand un element din triada Buget-Timp-Experienta nu functioneaza. El a prezentat audientei si studii de caz „asa nu” de la branduri mari. 

De ce nu iese cum vreau eu? 

Doru Spataru spune ca, in cadrul activarilor de brand, ne lovim intotdeauna de aceleasi trei elemente importante: experienta, timp, buget. Pentru a evita un esec, doua dintre ele trebuie sa fie „pe plus”, pentru a compensa lipsa uneia dintre cele trei. 

- daca lipseste Bugetul, un timp suficient de lucru si experienta in situatii asemanatoare ne pot ajuta sa facem fata cu brio situatiei;

- daca lipseste Timpul, este nevoie de experienta si de resurse financiare (eventual, pentru angajarea unor colaboratori) pentru a obtine rezultate bune intr-o perioada foarte scurta;

- cand lipseste Experienta, avem nevoie de timp – pentru a invata lucruri noi, dar si de buget – daca greselile de incepator ne costa. 

Cand mai mult de unul dintre aceste trei elemente lipseste, ne vom da seama de ce nu ne-au iesit lucrurile precum am planuit, a spus Doru.

Esecuri de la case mari

1. In 2009, KFC a subestimat puterea de comunicare de care dispunea cunoscuta vedeta americana Oprah.

Compania era pregatita sa ofere 4.5 milioane de produse gratuite, in schimbul unor cupoane pe care consumatorii le puteau descarca online, anuntul campaniei urmand sa fie facut in cadrul emisiunii "Oprah".

In doua zile, KFC s-a trezit cu 10 milioane de consumatori care isi cereau produsele gratuite, plus alte cupoane falsificate. Campania a fost oprita dupa doua zile, iar KFC a fost dat in judecata.

2. Cei de la Bud Light au avut ideea sa transforme un orasel din Colorado in locul de adunare pentru 1.000 de bautori de bere.

Pentru 500.000 USD, orasul a preluat culoarea albastru-Bud Light, au avut loc concerte si tot felul de evenimente crazy. Visul oricarui fan al brandului, a spus Doru, dar nu si al locuitorilor de aici, care au criticat destul de tare brandul pentru actiunea sa.

Actiunea Bud Light intampla in 2014, cand social media avea deja destula putere, astfel ca daunele provocate imaginii de brand s-au raspandit rapid.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creativ

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related