Din panelul “Right Here, Right Now: Events & Shopper Marketing” al Conferintelor FIBRA nu au lipsit reprezentantii agentiilor. Liviu Turcanu (Creative Director, Mercury360) ne-a povestit despre creativitate si evolutie in BTL, in era online-ului, dandu-ne cateva exemple de activari din seria „invidios ca nu le-am facut eu”.
„Act OFFLINE, think online!” e ceea ce sfatuieste Liviu. Cu online-ul la indemana, o activare buna nu trebuie sa fie costisitoare sau sa necesite un efort mare pentru a avea rezultate de amploare. Cand te bazezi pe o idee buna, ROI-ul (engagement al consumatorului + share) va fi obtinut prin puterea de a surprinde consumatorul, dar si prin puterea acestuia de a impartasi in online experienta traita.
Liviu a aratat audientei de la FIBRA cum povestea nu trebuie sa ramana „in supermarket”, ci trebuie sa mearga mai departe, cu ajutorul tehnologiei. Exemplele au venit si din zona de social. La fel ca invitatii de la dezbaterea FIBRA despre etica brandurilor, Liviu Turcanu crede ca oamenii de comunicare sunt capabili sa influenteze in sens pozitiv societatea.
„Tweet to eat!” Londra, o statie obisnuita de autobuz. Primesti o punga de chipsuri, in schimbul unui tweet.
Un concurs de viteza pentru lansare Reebok Zpump 2.0 in Stockholm. Atributul cel mai important al produsului (fast) devine provocarea pentru consumatori.
PUMA FASS: The World’s Fastest Purchase. Si aici, atributul cel mai important al produsului (tot fast) este elementul central pentru activare. De data aceasta, povestea se intampla intr-un magazin.
Premii valoroase? Mai bine o mecanica desteapta. O masca de cal nu e un premiu scump, dar poate crea acea experienta de care consumatorul sa nu uite niciodata.
Joaca si fapte bune. Crucea Rosie Suedia, cu implicarea Swedavia Swedish Airports, si-a crescut numarul de donatii datorita puterii jocului.
Do it for Mom! O agentie de turism din Danemarca a atacat o problema grava pe care tara o confrunta: natalitatea scazuta. Mamele care isi doreau sa fie bunici au devenit complici in pregatirea unor weekenduri romantice pentru fiicele sau fii lor:
Concluzii
- Briefurile clientilor din Romania nu ar trebui sa se mai opreasca strict la actiuni de BTL, ci sa ia in considerare online-ul, e de parere Liviu.
- De multe ori, nu briefurile clientilor sunt cele care pun bariere, agentiile isi impun singure limite.
- „Nu mai ganditi premii, ci experiente!”