Ultima zi a festivalului Premiilor FIBRA a fost deschisa cu un panel in care s-a vorbit despre cum ar trebui sa arate comunicarea in viitor. In cadrul sectiunii "Creatively Tripping. Destination: Future", primul care a luat cuvantul a fost Costin Milu (Creative Director, DDB Romania). El a pledat pentru iesirea (temporara) a brandurilor din digital in cadrul prezentarii "Give Life Back To People".
Din perspectiva lui, societatea si advertising-ul inca se afla in faza in care „abia am descoperit focul” in ce priveste mediul digital si multitudinea de device-uri care se upgradeaza si lanseaza extrem de rapid. Toti inca ne minunam, ne jucam cu ele si suntem foarte entuziasmati in a le descoperi.
"Digitalul e o aglomeratie de trenduri care se schimba constant, teoriile clasice sunt depasite, teoriile noi au durata de viata foarte scurta", a continuat Costin.
Lumea din digital e foarte interesanta, dinamica si engaging. Dar, pentru ca este si foarte schimbatoare si agitata, ii lipsesc reperele: "In contextul asta, avem nevoie de repere. Si noi, creativii, le putem crea prin idei si brandurile pe care le crestem. Hai sa scoatem discutia si consumatorul putin din digital", a spus Costin.
Combustibilul creativitatii la nivel de idei este viata reala, de asta Costin incurajeaza brandurile sa riste din punct de vedere creativ si sa incerce sa mearga si impotriva curentului. Cu alte cuvinte, branduri care indraznesc sa iasa un pic din mediul digital.
O strategie anti-digital si si o comunicare „in carne si oase” e sansa brandurilor sa devina cu adevarat repere si sa ofere un echilibru intr-un ritm de viata dominat de digital.
Prezentarea a continuat cu o serie de lucuri pe care brandurile le pot face pentru a parasi eficient zona digital-ului. Cateva dintre ideile prezentate: un brand de telefoane ar putea organiza un eveniment la care oamenii sa poata participa numai daca isi lasa telefoanele acasa. Ce s-ar intampla atunci? Costin crede ca am incepe sa comunicam si sa nu mai fim alienati de ecranul telefoanelor.
Un alt exempludat de Costin s-a referit la un canal de televiziune cre dufzeaza filme care ar putea sa intrerupa programul intr-o sambata seara si sa-si indemne privitorii sa iasa afara.
In incheiere, el a concluzionat ca brandurile din prezent ar trebui sa realizeze ca viata adevarata se intampla dincolo de digital.
„Putem sa fim umani, simpli, putem avea abordari creative sincere, putem sa fim repere pentru acest nou inceput”. Toate astea, insa, nu se pot realiza decat daca publicitarii si brandurile ar incepe sa dea viata inapoi oamenilor, a spus Costin.
Despre Premiile FIBRA
Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creativ.