Demolarea nu pare foarte distractiva, dar Andrei Grosu, tanar graphic designer, si Teodor Chiripuci, Junior Copywriter, sunt seriosi chiar si cand e vorba de un brief al aventurii, cum a fost cel URSUS, din cadrul Young FIBRA. Brieful cerea o poveste in 3 billboard-uri despre distractia ca-n filme cu prietenii.
Cu viteza de peste 130 de km/h, cei doi au ajuns la ideea supereroilor si a jocurilor de cuvinte.
Echipa
Andrei: Sunt un tanar graphic designer, student in ultimul an la Facultatea de Arte Decorative si Design, sectia Graphic Design. De peste un an si jumatate, sunt Junior Art la Pygmalion Adv.
Teodor: Sunt Junior Copywriter la Pygmalion Adv, student la SNSPA, sectia Publicitate, an final si eu, fost absolvent al Scolii ADC. Au trecut aproape sase luni de cand fac echipa cu Grosu.
Eu sunt Copy, Grosu e Art, el este cel care se ocupa de asamblarea elementelor grafice, dar amandoi bagam idei in mod egal. Rolul nostru a fost sa ne demontam, folosind argumente, propriile noastre concepte.
Mi se pare cea mai sensibila parte a procesului de creatie pentru ca, daca o idee scartaie, cineva trebuie sa ti-o spuna, iar modul in care o face e cel mai important. Daca tonul e potrivit, te va ajuta sa sapi mai adanc si sa gasesti o idee mai buna, daca nu e potrivit atunci, cel mai probabil, te va face sa iti pierzi increderea.
Brieful
Teodor: Dupa ce l-am citit, primul lucru care ne-a atras atentia a fost amplasamentul celor trei billboarduri. Faptul ca vor fi pe autostrada, ne-a oferit primul mare detaliu. Trebuie sa fie ceva scurt. Atat de scurt incat sa-l prinzi la 130 km/h.
Apoi a urmat partea de research. Am vazut ce a facut Ursus in ultima perioada si modul in care comunica. Am luat in calcul ca „ADventura” e un wordplay. La fel si Ursus „Cooler”, care poate fi perceput atat ca substantiv, cat si ca adjectiv la gradul comparativ. In felul acesta, am mai castigat inca un detaliu. Un joc de cuvinte poate fi o idee buna.
Andrei: Next steps – debriefing complet, brainstorming si debate. De fiecare data, incercam sa ne gasim singuri punctele slabe ale conceptelor.
Ce ramane in picioare se noteaza si se prezinta unor persoane care nu stiu brieful, de cele mai multe ori, colegi de birou si apropiati. Asa s-a intamplat si in cazul acesta. Au fost multe idei pana sa ajungem la „Supereroii verii”.
Ideea
Teodor: Pe „Barman” il aveam de ceva timp scris in agenda. Ne gandeam mereu ca e un supererou al oamenilor care n-au un desfacator la indemana. „The Fresh” a venit putin mai greu decat ne asteptam. In film venea cateva secunde, la noi a venit in doua ore si jumatate.
Iar Racorithor a venit din pura intamplare. Eram la Eroilor si am vazut o chestie facuta dintr-o lada de bere, ciment intarit si o bara din metal. Muncitorii o foloseau ca sa limiteze accesul masinilor, mie mi s-a parut ca seamana cu ciocanul lui Thor.
Am avut noroc ca i-am facut o poza, ca Grosu mi-a amintit de ea la timp si ca pe lada de bere scria chiar Ursus.
Andrei: Cel mai mult a durat sa ne hotaram cum vor arata ele in vizual. Dupa ce am stabilit, asamblarea partilor grafice a durat putin. Am cautat imagini stock pe care mai apoi le-am prelucrat si combinat intre ele.