Panelul "Swiping Right on Brands – Creative Efficiency" al Conferintelor FIBRA s-a incheiat cu o prezentare sustinuta de Ingrid Viulet (Brand Manager Grolsch, Ursus Breweries), care si-a propus sa conduca audienta pe drumul parcurs de brand in conturarea profilului consumatorului "experimentalist" si provocarile pe care acest target (in esenta, omul creativ din mediul urban) le-a adus cu sine in ce priveste demersurile de comunicare.
Dincolo de demografice, Ingrid a precizat ca oamenii care consuma Grolsch sunt receptivi in primul rand la experiente, valorificandu-le mai mult decat orice alt tip de beneficiu. Ei "lucreaza" cu noutatile inainte ca acestea sa ajunga cunoscute la o scara mai mare, cauta mereu lucruri nemaivazute si nemaintalnite in Romania.
De obicei, ei sunt creativii care fie isi castiga existenta din ceea ce fac, fie au un hobby creativ pe langa job. Toate aceste aspecte fac ca target sa fie perceput drept unul dificil, a spus Ingrid.
Urmatoarea sectiune a prezentarii a trecut in revista challenge-urile de care Grolsch s-a lovit atunci cand si-a studiat targetul:
1. Consumatorii Grolsch nu sunt sensibili la advertising (nu au TV, folosesc ad-blockere etc).
Solutia gasita de Grolsch a fost sa ofere consumatorilor experiente memorabile in locul experientelor publicitare clasice. Exemplul dat aici a fost campania "The Grolsch Sound Experiment", care a provocat artisti din genre-uri diferite sa cante impreuna in ideea de a crea o serie de mash-up-uri muzicale neconventionale.
Astfel, Grolsch nu a actionat ca o entitate intruziva in viata consumatorului, ci a invitat consumatorul in lumea brandului.
2. Pe consumatorii Grolsch nu ii intereseaza banii, asta insemnand ca acest target nu reactioneaza la promotii.
Motivatia lor se defineste, mai degraba, astfel: isi doresc ca cineva sa le duca ideea mai departe, sa le ofere vizibilitate.
Solutia gasita de brand a fost construirea platformei Experimentalist care a devenit o scena pentru creativitatea locala si internationala.
3. Consumatorii Grolsch au un circle of trust foarte bine definit.
Solutia gasita de Grolsch pentru a intra in acest circle of trust al consumatorilor a fost sa se „dea jos de pe piedestal” si sa le vorbeasca din pozitia de egal, cu mesaje care sa conteze mai mult pentru target.
„Daca reusesti sa intri in cercul de prieteni al consumatorului tau, e un mare castig pe care poti sa il ai ca brand”, a spus Ingrid.
4. Consumatorii experimentalisti sunt mai degraba trendsetters decat followers. Stiu cele mai noi trenduri inainte ca ele sa fie considerate trenduri, stiu ce e cool inainte ca acel ceva sa devina general acceptat.
Singura solutie pentru ca brandul sa-si poata pastra relevanta este sa fie la randul lui cu un pas inantea trendurilor. Exemplul dat de Ingrid a fost momentul in care Grolsch a devenit primul brand din Romania care a asociat realitatea virtuala cu produsul:
Ingrid a inchis prezentarea spunand ca eficienta comunicarii unui brand este legata direct de cunoasterea extrem de profunda targetului, care sa conduca spre abordari creative relevante pentru a fi cu un pas inaintea nevoilor si intereselor consumatorilor.
Cu alte cuvinte, eficienta creativitatii presupune ca brandul sa aiba un rol bine definit in vietile consumatorilor, trebuie ca acestia sa stie si sa inteleaga de ce brandul exista pentru ei.
Despre Premiile FIBRA
Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.