[Conferintele FIBRA] Adela Preda (Profero): Mesajul in digital trebuie sa ajunga la persoana potrivita, la timpul potrivit, pe calea potrivita

[Conferintele FIBRA] Adela Preda (Profero): Mesajul in digital trebuie sa ajunga la persoana potrivita, la timpul potrivit, pe calea potrivita

„De mai bine de 10 ani vorbim de o noua specie: utilizatorul de Internet. S-a multiplicat cu o viteza incredibila, pentru ca tot ce inseamna Internet a evoluat in acelasi ritm, iar publicitatea a trebuit sa faca un pas inainte si sa inteleaga modul in care utilizatorul functioneaza.

Omul de digital are un job permanent, si in afara biroului, fiind vital sa observe tot ce se intampla cu cei din jurul lui, mereu. In efortul constant de a ne intelege publicul-tinta, ajungem la expresia Utilizatorul este Dumnezeul nostru“.

Astfel a deschis Adela Preda (Digital Creative Strategist, Profero) primul panel de miercuri, a doua zi a Conferintelor FIBRA, cu o prezentare despre caracteristicile noului user de online si importanta cunoasterii lui de catre advertiseri.

Adela a continuat cu o serie de observatii despre tendintele in care se inscriu utilizatorii din online:

1) Tendinta de a crea o imagine personala idealizata. Cand vine vorba de profilul de Facebook (poze, oameni pe care ii urmaresc, preferintele pe care le etaleaza),  de pilda, userii se concentreaza pe ce isi doresc sa fie, nu pe ceea ce sunt de fapt.

Spatiul virtual e privit ca un push pentru viata reala si este, de multe ori, un factor decisiv ince priveste perceptia din afara. De pilda, industria de HR ia in considerare identitatea online, analizand ce alegem sa afisam, a precizat Adela.

2) Sensibilitatea pentru anumite subiecte: clipuri cu pisici, povesti de iubire, barfe despre celebritati sau snobism cultural – toate sunt lucruri care „ating“ utilizatorul de Internet.

3) Actiunile userilor sunt, de cele mai multe ori, previzibile; dar, uneori, sunt si neasteptate. Una dintre certitudini o reprezinta faptul ca faptul ca mai bine de 60% dintre utilizatori „sufera“ de banner blindness.

4) Dincolo de toate datele despre utilizatori, miza trebuie sa fie intotdeauna ca o campanie sa atinga emotiile, valorile, interesele omului pentru a avea succes.

Adela Preda atrage atentia ca suntem o generatie care pleaca la drum cu un set-up digital si ca atat povestile si personajele noi, cat si mecanismele digitale impart asa-numita responsabilitate a creativitatii.

Adela a continuat ilustrand cele spune cu un exemplu al agentiei Profero pentru Orange. Mai exact, utilizatorii puteau sa trimita ritmul propriului puls catre altcineva, primind la schimb trafic de Internet. Campania a inregistrat peste cinci milioane de „heart connections“, fiind prezentata ca exemplu de strategie dezvoltata in functie de nevoile si preferintele consumatorului.

Unul dintre principiile care trebuie urmate atunci cand se comunica un mesaj este targetarea precisa a publicului, pentru ca ideea sa ajunga acolo unde trebuie, a spus Adela, sfatuindu-i pe publicitari sa incerce permanent sa-si cunoasca targetul, interesele, nevoile si personalitatile lor.

O destinatie potrivita pentru obiectivul asta sunt platformele de crowdfunding, ca Indiegogo sau Kickstarter, acolo fiind foarte vizibile interesele utilizatorilor - care sunt noutatile care le trezesc interesul si care sunt cele care nu.

Mesajele brandurilor in digital trebuie sa ajunga la persoana potrivita, pe calea potrivita, la timpul potrivit, a concluzionat Adela Preda.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este o agentie de digital advertising cu o experienta de peste 10 ani pe piata din Romania, atat cu branduri locale, cat si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related