Alinierea obiectivelor si strategiilor de marketing cu peisajul tehnologic actual ar trebui sa fie prioritar pentru branduri, spune Andrei Dragu (Client Service Director, Infinit Solutions). Prezentarea lui din cadrul celui de-al doilea panel al Conferintelor FIBRA a inceput cu un case study Michelin.
Compania Michelin a investit constant timp de 30 de ani intr-o initiativa de marketing, atipica pentru acea vreme, ce reuseste sa pozitioneze ca lider compania atat ca producator de anvelope, cat si ca standard de calitate in industria ospitalitatii, cu ajutorul stelelor Michelin, a spus Andrei.
Prin inovarea continua a produsului, brandul reuseste sa se detaseze fata de competitorii directi. Dar prin inovarea in domeniul marketingului, brandul a schimbat comportamentul de consum marind cererea de anvelope a target-ului si reuseste in acelasi timp sa isi deschida o noua nisa de business.
Andrei a continuat si a explicat ca, in prezent, principalul avantaj al brand-urilor este ca pot masura si reactiona rapid datorita multitudinii de outlet-uri media existente si a noilor tehnologii.
Un alt avantaj, specific Romaniei: trendurile din tara noastra se aliniaza de cele mai multe ori la cele globale, dar sunt adoptate cu o mica intarziere. De ce e asta un avantaj? Oamenilor de comunicare din Romania le este, astfel, usor sa anticipeze ce urmeaza studiind evolutia fenomenului in afara.
A urmat un alt case study despre „Small Business Saturday”, o initiativa American Express care oferea micilor antreprenori tool-uri de marketing accesibile, pana la acel moment, doar brand-urilor mari si creaza un nou moment de consum dedicat lor.
Prezentarea s-a incheiat cu un alt exemplu de inovatie in domeniul comunicarii. "Publicitatea plasata in interiorul aplicatiei Waze e dovada ca exista noi platforme care pot fi transformate in instrumente de marketing ce au potentialul de a schimba comportamente sau pot aduce beneficii functionale in cadrul comportamentelor existente", a spus Andrei.
El a recomandat oamenilor de comunicare sa fie atenti la noile tehnologii. 10-20% din bugetul de marketing ar trebui investit in idei care care au potentialul de a schimba o piata asa cum au facut-o American Express si Michelin in doua momente total diferite ale contextului tehnologic.
Oricum ar fi, „chiar si cand nu reusim, o astfel de initiativa (n.r. – idee inovatoare) devine istorie”, a spus Andrei, facand o comparatie cu batalia de la Termopile si efortul celor 300 de spartani.
Despre Premiile FIBRA
Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.