Al treilea panel din prima zi de FIBRA, numit Experiential Storytelling, a continuat cu Raluca Ghilea (Head of Strategy & Innovation, Perceptum) care a pledat pentru marketingul experiential prezentand mai multe studii de caz in cadrul carora brandurile, in incercarea permanenta de a surprinde publicul si de a-l fideliza, i-au oferit experiente interactive si/sau senzoriale.
"Storytelling-ul in sine inseamna impartirea unei experiente cu consumatorii. Iar storytelling-ul experiential transforma modul in care cream valoare de brand", a spus Raluca.
Unul dintre studiile de caz prezentate a fost o campanie-experiment bazata pe stimularea senzoriala a consumatorului, dezvoltata pentru lansarea unui nou sortiment de ciocolata Milka. Activarea a presupus utilizarea unui stand in care noul produs era prezentat publicului sub forma de holograma, fiind disponibila inclusiv activarea unui senzor olfactiv care imprastia un miros de ciocolata.
Activarea a fost un succes, inclusiv in ce priveste impactul vanzarilor, a spus Raluca. Daca, in mod normal, un produs nou lansat se epuizeaza de regula dupa trei luni, de data aceasta produsul a fost inregistrat sold-out dupa trei saptamani, a adaugat ea.
Raluca a evidentiat faptul ca oamenii nu mai au timp de rasfoit brosuri, astfel incat atentia nu trebuie concentrata doar in zona de print, iar accentul „cade“ pe materialele video, capabile sa trezeasca interesul consumatorului mai eficient.
„Oferiti experiente memorabile in tot ceea ce faceti si cautati sa starniti povesti in jurul brandului vostru, mai ales in zona de offline. Experientele adevarate si formarea unor comunitati reale se intampla in continuare in offline, iar online-ul il poate sustine ca suport de comunicare“ - a fost sfatul cu care Raluca Ghilea si-a incheiat prezentarea.
Despre Premiile FIBRA
Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.