Anton Cristea s-a ocupat cu designul industrial. Poate ca invataturile din domeniul acesta l-au facut sa gestioneze pragmatic brieful din "Dubla Provocare Carrefour", parte a competitiilor Young FIBRA, care cerea fie un idea board pe tema reducerii risipei de alimente in Romania, fie un design pentru unul sau mai multe dintre cataloagele retailer-ului.
"De ce nu donam risipa?" s-a intrebat Anton. Pentru ca e greu sa gasesti locul de pastrare si apoi oamenii carora sa le-o daruiesti. Asa ca, in urma unui brainstorming alaturi de colega lui, Simona Silvia Luca, a venit cu ideea unei camari Carrefour.
Background
Am absolvit facultatea de Arte Plastice si Decorative aici in Constanta, iar de cand am terminat facultatea m-am ocupat de design industrial (concept si executie 2D si 3D), iar acum sunt intr-o companie ce se ocupa cu identitatea vizuala si web design.
As vrea sa spun ca sunt art director, dar deocamdata este un termen exagerat (compania se numeste Evercloud).
Pasiunea pentru design porneste inca din facultate, atunci cand incepeam sa inteleg mai bine lucrurile. Am lucrat o buna parte ca designer industrial intr-o companie ce se ocupa cu productia publicitara si cu amenajari interioare. Acolo am inteles legatura dintre conceptul de design si realizarea lui (idee, prezentare, cost, proces tehnologic, prezentare finala).
Dar pana sa ajung in etapa aceasta, am studiat si am pictat de cand ma stiu.
Carrefour la Young FIBRA: brieful si ideea
Am tratat problema risipei de mancare din perspectiva sociala. Uitandu-ma la obiceiurile noastre alimentare, am constatat ca gatim si cumparam mai multa mancare decat consumam si mare parte din aceasta o aruncam. De ce nu donam? Pentru ca este foarte greu sa iti faci timp, sa gasesti persoanele si locul unde sa duci mancarea.
De aici, facand un brainstorming alaturi de colega mea Simona Silvia Luca, am ajuns la ideea prezentata - "Camara Carrefour". Un spatiu public de intermediere al donatiilor de mancare - oamenii care au prea mult pot lasa mancarea acolo pentru persoanele nevoiase care o pot ridica.
Implementarea ideii e relativ simpla, fiind un concept realizabil in totalitate. Am propus utilizarea materialelor naturale - lemn pentru conceperea camarii si pentru sigla Carrefour, iuta pe o usa, acolo unde va fi serigrafiat sau printat sloganul - "Nu arunca, daruieste din camara ta!".
Am utilizat materiale comune pentru tara noastra si un tagline care sa ajunga la inima romanilor prin cuvinte precum "daruieste" / "camara".