Un upgrade binevenit, atat cat sa aiba niste insemnatate si pentru consumator. Codurile de bare cele de toate zilele capata o functionalitate noua in propunerea inscrisa la "Dubla Provocare Carrefour" gandita de 3 tineri studenti din cadrul Scolii ADC*RO.
Brieful le-a cerut sa vina cu o idee de reducere a risipei de alimente, ei au raspuns cu DataBars - un tip de coduri extinse, care contin si datele de expirare a produselor. Datele ajung in aplicatia FoodSaver, care anunta userii cand se apropie "deadline"-ul fiecarui aliment.
Idei au fost mai multe, spun ei, dar obiectivul a fost responsabilizarea consumatorului fara ca acesta sa simta vreun efort. Ne povestesc ce si cum in continuare:
Despre voi
Adrian: Eu lucrez in PR, dar nu intr-o agentie, ci la client (ca sa vorbesc in limbaj de publicitar).
Silvia: Eu sunt content writer si profesez in acest domeniu atat pe cont propriu cat si la un job full time.
Irina: Sunt proaspat junior copywriter, de aproape 2 luni. Pana de curand am fost content editor in e-commerce.
Rolurile in echipa
Echipa noastra a fost formata din trei persoane: Irina Gutan, Silvia Toaca si Adrian Costache, suntem colegi in cadrul scolii ADC, iar rolurile noastre nu au fost foarte bine delimitate.
Am lucrat pe acest brief ca la aluatul frantuzesc, fiecare a venit cu layerele lui de research, am framantat textul pana cand am fost toti multumiti de continut. In cele din urma ,Silvia a facut design-ul de pagina si a iesit ce ati vazut.
Carrefour la Young FIBRA: brieful si ideea
Daca ne gandim in amanunt la problema risipei de mancare, descoperim o similaritate cu fumatul care dauneaza grav sanatatii. Nu putem doar sa le aducem oamenilor la cunostinta problema risipei si nici nu putem sa le schimbam peste noapte comportamentul de cumparare (din magazine) sau de consum (de acasa).
Am presupus ca brieful cerea o solutie care sa nu invadeze in niciun fel stilul de viata al cumparatorului, ci sa se imbine cu traiul acestuia si sa il imbunatateasca.
Idei au fost multe, chiar si cea pe care am propus-o in final putea fi dusa mult mai departe, dar solutia trebuia sa fie una simpla, non-intruziva pentru utilizator si fara cost in timp sau bani.
Am pornit de la nevoia de a concepe un sistem in care cumparatorul sa fie mai responsabil fara sa depuna un efort.
Asa am renuntat la ideea de a utiliza tag-uri RFID si am introdus codurile de bare extinse (cu 32 caractere, sau mai multe). Astfel, in sfarsit ii da si clientului final o insemnatate pentru existenta acelui cod pe ambalaj.
Ce-i drept, la utilizarea aplicatiilor de plata prin telefon ne-am gandit toti de la inceput, pentru ca reprezinta deja un trend in alte tari.
In momentul de fata, privind implementarea, singura noastra limita este existenta in Romania a POS-urilor care sa accepte plata prin Apple Pay si Android Pay. Celelalte componente, realizarea aplicatiei si introducerea unui cod de bare mai lung, nu ar presupune costuri prea mari si ar fi usor de implementat.