4 idea board-uri de la sectiunea Inscrieri a competitiei Young FIBRA "Dubla Provocare Carrefour" apartin echipei Laura Ionescu - Silviu Antohe . Ea e senior copy, el e art director, ambii la Kubis Interactive. Ar putea spune ca se stiu indeaproape si cu briefurile, si cu ideile. Ce-au propus de data asta? Doar transformarea alimentelor expirate in creioane colorate, un app de social food sharing, dummy food care-ti umple frigiderul permanent si oferte speciale Carrefour croite dupa chipul si asemanarea Snapchat-ului.
Daca nu mai stiati cumva, brieful competiei spunea asa: rezolva-ma ori cu o idee de reducere a risipei de alimente, ori cu un design de catalog special Carrefour care sa aduca omul in magazine.
Mai jos, Laura ne povesteste despre ea si despre Silviu, despre ale lor propuneri si cum stau acestea la capitolul implementare:
Despre Laura, despre Silviu
Noi suntem ca sarea si piperul, unul da gust, altul condimenteaza. Fiecare idee dintre cele inscrise are un pic din fiecare, fiindca asa functionam. Fie il pocneste ideea pe unul si celalalt o imbogateste, fie invers. Deci suntem la paritate, acel tip de echipa pe happyhappyjoyjoy, in care ideea e a amandurora si a niciunuia.
Silviu este art director, orientat mai degraba pe ATL si BTL, iubitor de concept si lucruri facute cu cap si coada, iar eu sunt senior digital copywriter, genul de creativ care crede ca viitorul te intreaba daca nu carecumva esti robot si te pune sa scrii niste litere cu CAPS si niste cifre pe langa. Si d-asta ne completam la fix :)
A fost ultimul brief pe care am lucrat impreuna si l-am luat foarte in serios, cum numai noi am putea.
Carrefour la Young FIBRA: brieful si ideile
Am luat brieful, l-am lasat la copt, ne-am intalnit si am pus de-un brainstorming cu ce a gandit fiecare. Pentru noi, brieful a fost perfect, ne plac cauzele, credem ca cele mai bune idei ies atunci cand crezi in ceva. Asa ca l-am abordat gandindu-ne la ce poate fi.
Amandoi vrem sa schimbam lumea, dar stim ca trebuie sa o facem smart. Am omorat multe idei inainte sa ajungem la cele 2, apoi 3, apoi 4 pe care le-am inscris.
Ne-am gandit la target. Prima oara ne-am gandit la cum ar putea oamenii care gatesc prea mult sa nu mai iroseasca atat de multa mancare si a aparut app-ul de social food sharing, Be my guest.
Apoi ne-am gandit la ce am putea face cu mancarea aceea care oricum se strica in supermarketuri. Cum ar putea ea sa se transforme in ceva care are impact si schimba comportamentul deja existent al oamenilor?
Si ne-am dat seama ca putem extrage pigmentul din absolut orice, de unde si The Brighter Colors, care schimba lumea transformand mancarea expirata in culoare.
Una dintre idei a mers pe ceea ce fac deja romanii, cum isi doresc sa umple frigiderul orice ar fi, si-asa a iesit Dummy food, o idee amuzanta care vrea sa atraga atentia asupra lipsei noastre de masura.
Cea din urma idee si-a dorit sa transforme tehnologia in ceva destept, accesibil, care poate ajuta la comunicarea produselor care stau sa expire. De unde Snapchat si termenul de expirare de o zi, The Snap offers.
Unele sunt mai simplu de implementat, pot fi facute chiar de maine. Altele-s mai complicate, necesita design, programare, buget.
Dar la final, toate iau preconceptiile si dau cu ele de pamant, toate-s disruptive, iar noi asta am vrut, sa contestam perceptiile si sa demonstram ca poti transforma lupta impotriva food waste-ului in ceva destept.