Pana aflam deznodamantul competitiei Young FIBRA "Dubla Provocare Carrefour", am zis ca o sa-i luam la o vobra pe cei care au inscris lucrari. Fie idei de reducere a risipei de alimente din Romania, fie designuri de cataloage care sa ne aduca pe toti in magazinele Carrefour, asa spunea brieful. Iar mai jos avem doi tineri care s-au ocupat, fiecare, de cate-un design al catalogului de vin Carrefour. Andreea Carp, web designer, si Alexandru Popa, student la Arte, au creat o coperta de catalog care il trimite pe amatorul de vinuri inspre Toscana si, respectiv, una minimalista, in alb si negru. Sa le vedem si sa-i cunoastem:
Andreea Carp
Lucrez intr-o firma din domeniul IT si ma ocup de designul aplicatiilor (web, smartphone) si al site-urilor web de prezentare pentru diverse produse. Am fost mereu atrasa de lucruri creative, in special de fotografie.
Carrefour la Young FIBRA: brieful si designul
Inainte de a cauta idei concrete pentru coperta catalogului, am citit cu atentie brieful pentru a intelege cat mai bine ce se doreste. Bineinteles, au existat si alte variante ale acestui catalog pana sa devina ceea ce ati vazut voi, si ma refer aici la idei complet diferite. Stiu ca rareori ideea de la care plec va fi si cea finala.
Ca abordare principala, am incercat sa ma pun mereu in locul consumatorului, sa ma gandesc ce m-ar determina pe mine sa merg in magazin, ce mi-ar starni interesul. Asa am ajuns cu gandul la superba zona a Toscanei si la vinurile bune de acolo :) Si s-a nascut intrebarea "Pana unde ai merge pentru un vin bun?".
Fiind prima oara cand particip la un altfel de concurs, nu am apelat la un site specializat pentru fotografii, ci am utilizat imagini gratuite sau publice, gasite pe internet.
Alexandru Popa
Sunt student in anul I la Universitatea de Arta si Design din Cluj Napoca, la departamentul de pictura. Designul e mai mult un hobby, foarte rar ma plictisesc cand lucrez. Exista intotdeauna ceva nou de facut; e mai mult o cale noua de a aplica ceea ce stiu deja.
Carrefour la Young FIBRA: brieful si designul
La inceput, lucrarea era mai complexa, formata din mai multe obiecte si mai colorata, ceva in stilul cataloagelor pentru Carrefour pentru vin din trecut. Mi se parea cliseica, asa ca am transformat-o intr-o lucrare minimalista, incepand sa elimin obiect dupa obiect, mergand pe principiul: reduc cantitatea si cresc calitatea.
La prima vedere, pare simplu, dar imi place sa cred ca, la o examinare mai atenta, iti dai seama ca e un design gandit.
Mereu am considerat ca o lucrare nu trebuie sa fie complet originala, ci ca trebuie sa ma reprezinte si sa-mi dea o senzatie de satisfactie.
Productia in sine nu a fost greoaie, doar pentru sticlele de vin am folosit imagini descarcate gratis in format .png. Pentru fundal si restul, a fost un joc placut.