[Serile de Creativitate FIBRA] O luam pe Aleea Muzicii, colt cu Bulevardul Brandurilor

[Serile de Creativitate FIBRA] O luam pe Aleea Muzicii, colt cu Bulevardul Brandurilor

Treceti acolo in agenda: marti, 3 mai, de la ora 19.00 incepe la Hotel Caro prima seara de creativitate de la Premiile FIBRA. Accesul o sa fie liber, iar atmosfera misto, caci incepem cu un playlist divers de artisti ai industriei muzicale locale. Despre procesul de creatie in muzica si tangentele pe care produsele muzicale le pot avea cu cele comerciale, vor discuta Calin Ionescu (R.A.C.L.A.), Cornel Ilie (VUNK), Dan Byron (Byron), Toto Eremia (Deliric) si Ioan Titu (Silent Strike).

Calin Ionescu si Cornel Ilie ne-au dat mai jos cateva perspective despre colaborarile dintre branduri si artisti, pe parte de branded songs, respectiv videoclipuri. Ca un intro la discutiile ce vor avea loc la fata locului. Sa-i citim pana apucam sa-i vedem live discutand si dezbatand:

 

Calin Ionescu (Founder & Leading MC, R.A.C.L.A.)

Startul colaborarilor dintre branduri si artisti hip-hop a fost dat de Run-DMC, in 1986. In timpul unui concert la Madison Square Garden, cand trupa performa hitul My Adidas, Run a oprit muzica si a cerut celor din public sa se descalte de un pantof si sa-l ridice in aer.

Rezultatul a fost o mare de maini care tineau sneakersi Adidas – si, pentru ca reprezentantii brandului erau prezenti la show, totul s-a finalizat intr-un contract de endorsement in valoare de 1,5 milioane de dolari.

In prezent, aproape fiecare piesa semnata Jay-Z e un commercial: Nike, Motorola, Belvedere, Versace, Chloe, Range Rover, Filthmart, Rolex, Mercedes-Benz, Tom Ford, sau propria lui linie vestimentara, Roca-wear sunt cateva dintre brandurile care l-au transformat pe Jay-Z in cel mai solicitat artist din lume pentru product placement.

Asa a ajuns sa isi lanseze autobiografia (Decoded) sub forma unei demonstratii de produs pentru Microsoft Bing, creata de Droga5 si multi-premiata la Cannes.

 

Cornel Ilie (Vocalist, Vunk)

Exista o piata de videoclipuri romanesti foarte mare, cele mai multe dintre ele cu bugete mai mari decat o arata produsul final. In momentul asta, nu cred ca putem vorbi despre branding in sensul real, ci doar de product placement si acesta facut foarte fortat, plasat gratuit in contextul scenariului.

Foarte putini artisti au inceput sa gandeasca creativ pentru a introduce organic branduri in produsele lor video.

Noi am incercat asta la toate concertele de la Polivalenta si, de cele mai multe ori, un branding discret a fost mai memorabil decat unul clasic, ostentativ. Orice asociere pe care o facem cu un produs, sponsor, o facem creand un context comun intre lumea noastra si povestea produsului.

Cea mai de succes forma de branding legat de o piesa sau un clip al unui artist cred ca ramane Smiley/Telekom, cu spoturile in care se canta refrenul de la "Oarecare", piesa lansandu-se mult dupa lansarea campaniei si fiind un hit, deja, din prima zi.

Din strainatate, legat de creativitate, va propun sa vedeti orice clip al trupei OK Go.

"We sang 'My Adidas' because we just liked them, spuneau D.M.C. "That's the difference. Now a lot of guys are just hoping to get that phone call."

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related