Dan Vezentan, New Folder Studio: Cu fiecare noua agentie cu care incepeam sa lucram, adaugam un “new folder”, dupa care sarbatoream. Denumirea a aparut fara sa ne dam seama

Dan Vezentan, New Folder Studio: Cu fiecare noua agentie cu care incepeam sa lucram, adaugam un “new folder”, dupa care sarbatoream. Denumirea a aparut fara sa ne dam seama

Dupa o sculptura de sticla (Coca-Cola) si o fotografie (Nestea) realizate pentru McCann din postura de angajat la un studio foto, Dan Vezentan si-a dat demisia. Noul obiectiv tinea tot de publicitate, dar era mult mai indraznet, poate si usor inconstient (numai si numai in sensul bun): antreprenoriatul in zona de productie publicitara.

In 2004 si-a zis ca o sa devina unul dintre cei mai buni furnizori de fotografie, ilustratie si prelucrare de imagini de pe piata de la noi. In 2005, aparea studioul de productie creativa New Folder (Facebook aici). In 2016, echipa a crescut de la 2 la 8 oameni, cifra de afaceri din primul an nu mai e de recunoscut, iar clientii internationali se intetesc. Serviciile New Folder cuprind productie foto si post-productie, retouching & CGI, ilustratie si animatie, iar cele mai venituri vin in prezent din partea de productie si post-productie. Anul trecut, studioul a lansat si o banca de imagini, New Folder Stock, cu care spera sa creasca in continuare.

In continuare, Dan Vezentan (Creative Partner, New Folder Studio) ne ghideaza de la 2005 in 2016 cu explicatii si povesti:

 

Inceput in industria de comunicare

Am inceput sa lucrez ca freelancer, inainte fusesem angajat ca animator si fotograf prin diferite studiouri. Primul job a fost prin 2004, cand McCann Erickson avea nevoie de artisti pentru lansarea noilor sticle Coca-Cola de 0,25. Am creat atunci o sculptura pentru Coca-Cola si o fotografie pentru Nestea.

Tot atunci a fost momentul in care am zis ca trebuie sa fiu 100% pe cont propriu, mi-am dat demisia si am decis ca vreau sa fiu unul din furnizorii importanti de fotografie, ilustratie si retouching de pe piata.

 

Cum a pornit New Folder?

Prin 2005, pe piata era nevoie de imagini care sa treaca de nivelul local, sa fie mai fresh si contemporane cu ce se intampla in vest. Erau deja cateva studiouri care faceau asta, dar noi ne doream sa venim cu viziunea si metoda noastra si sa adaugam mai multe servicii. Prin urmare, in acel an am decis sa infiintam New Folder.

Am inceput dansul in 2 asociati (impreuna cu Mihaela – sotia mea ); dupa 3 ani, a venit Nicolae Chiris - fotograf , iar in 2014 am ajuns la 8 full-time si mai multi colaboratori. In perioade foarte incarcate, ne marim echipa.

 

Naming

Cu fiecare noua agentie cu care incepeam sa lucram, adaugam un “new folder”, dupa care sarbatoream. Asa ca denumirea a aparut fara sa ne dam seama. Fresh, usor de retinut :)

 

Primul an de activitate

La inceput am avut proiecte sporadice, faceam sedintele foto cu mare parte din echipament inchiriat, dar in paralel aveam proiectele de ilustratie si investeam veniturile in echipament nou. Primii clientii au venit la noi prin recomandarile pe care ni le faceau art directorii cu care am lucrat.

Provocari? Sa fim mai buni decat concurenta, normal.

 

Evolutia serviciilor New Folder

De la ilustratie si animatie am trecut la retouching, iar mai apoi la fotografie si CGI. Dezvoltarea a fost una naturala, noi avand deja un background de artisti vizuali, am putut jongla cu mai multe medii.

 

Proiecte importante

Ar fi destule proiecte pe care le-as considera importante, nu doar cele care au avut bugete mari si expunere pe masura, dar si cele care ne-au ajutat sa crestem: campaniile premiate sau publicate in reviste de top.


Muzeul Antipa - Tarantula

In general, am avut productii complexe pentru producatorii de bere, unde ajungem la echipe de 15 -20 de oameni la shoot.

Pe CGI, cred ca la vizualurile pentru Moskow Credit Bank a fost foarte solicitant, s-a lucrat in ritm alert 4 saptamani cu 5 oameni la 3D si retouching.

 


Moscow Credit Bank - The Ship (Credit of the Dream)

Moscow Credit Bank - The Castle (Deposit of Your Dreams)

Ca peste tot, in construirea unei reputatii e nevoie de seriozitate, executii foarte bune si timing respectat. Urmeaza portofoliul si, cum spuneam mai sus, competitiile castigate si lucrarile publicate in reviste de top.

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca - Pensionat anticipat (1)
din campania "Activ la orice varsta"

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca - Pensionat anticipat (2)
din campania "Activ la orice varsta"

 

Linii de business

Productia foto si postproductia ne aduc 70% din venituri, urmeaza productia de photomatics si anamorfoze 3D.

Anul trecut am lansat o banca de imagini - newfolderstock.com - specializata pe locatii (backplates) fotografiate special pentru a fi folosite in compositings sau matte paintings.

A generat un modest 5 % din venituri pana acum, dar in 3-4 ani speram sa creasca la 15 %. Banca ne-a ajutat foarte mult sa castigam pitch-uri in campaniile care necesita postproductii complexe.

 

Business. Clienti

Aproximativ 85 % dintre clientii nostri sunt locali, restul din afara. Bineinteles ca ne dorim ca procentul din afara sa creasca.

In ce priveste cifra de afaceri, am evoluat de la 10.000 in primul an, la 240.000 euro anul trecut.

 

Acum si pe viitor la New Folder

Chiar acum avem in lucru productii foto si CGI pentru NN, Ursus, Timisoreana si Synevo.

In curand vom lansa un serviciu mai complex care va link-ui Newfolderstock.com de productia foto.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related