[IQ-ul creativ din publicitate] Cristina Diaconescu - Pirlitu: Cred ca precautia este cuvantul care inca ilustreaza marcomm-ul romanesc. Si nu este neaparat un lucru rau

[IQ-ul creativ din publicitate] Cristina Diaconescu - Pirlitu: Cred ca precautia este cuvantul care inca ilustreaza marcomm-ul romanesc. Si nu este neaparat un lucru rau

Cristina Diaconescu - Pirlitu, Creative Partner Foodwise Marketing, spune ca industria se imparte dupa felul in care agentiile si clientii au intampinat criza economica. Urmarea este aceasta precautie, care, alaturi de moderatie, da un tempo bun pentru cresterea sanatoasa. Cristina spune ca, pentru a progresa, industria romaneasca de comunicare are nevoie de mai putina suficienta si mai multa curiozitate.

Curiozitatea este si una din ratiunile premiilor FIBRA. Unde suntem? Ce a crescut dupa criza? Cate roade si cate buruieni? Recoltele publicitare cele mai coapte le-am strans din inscrierile voastre.

Nu ne mai ramane decat sa ne vedem la FIBRA si sa discutam, intre conferinte, workshop-uri, debate-uri si talk-uri creative. Hai sa stabilim din timp ce si cum, programul e aici

 

Status

Cred ca precautia este cuvantul care inca ilustreaza marcomm-ul romanesc. Si nu este neaparat un lucru rau. Precautia, alaturi de moderatie, iti imprima un tempo care-ti ingaduie asumari mai sanatoase pentru un termen mai lung.

Criza economica a repozitionat un pic valorile si prioritatile, a subrezit si mai mult demersurile subrede si a confirmat initiativele valoroase (nu ma refer doar la campanii de comunicare – sau ma refer cel mai putin, ci in primul rand la nevoi reale de consum si branduri care sa le satisfaca).

Asadar, cei care au „imbratisat” recesiunea ca pe o sansa, si-au oferit sansa de a nu cadea de sus (de pe culmile consumerismului si a bugetelor generoase de comunicare etc) in gol, recalibrandu-si business-urile, serviciile, competentele sau portofoliile de branduri (daca ne referim la clienti).

In aceasta categorie intra:

- agentiile care si-au asumat specializari, care fac managementul talentelor astfel incat sa mentina in echipa oameni pasionati si eficienti atat din blazata generatie X, cat si din teribila generatie Y;

- clientii care si-au revizuit portofoliul de branduri pastrand doar ce e relevant si serveste comunitatii, care au inteles ca brandul anului 2016 este etic sau nu mai este deloc, care stiu ca acum mai mult ca oricand, consumatorul primeste (sau nu) in viata sa brandul si nu invers.

Cei care au traversat criza cu crize, se uita obositi, blazati, paseisti la epoca de aur a bugetelor, a creativitatii, a consumerismului.

Si eu sunt un pic nostalgica , dar imi trece repede cand realizez ca acum imi fac meseria mult mai onest decat o faceam in urma cu 10 ani si pentru asta nu a fost nevoie sa fac downshifting, ci sa continui ca antreprenor in aceasta industrie.

 

Specificul marcomm-ului romanesc

Marcomm-ul romanesc este un amalgam. Pentru ca dincolo de companii, branduri si strategii, sunt oameni – marcommul romanesc este un peisaj pestrit de atitudini: suficienta, consultativitate, neincredere, implicare, superficialitate, dedicare, neputinta, profesionalism, aroganta sau inconstanta.

Secretul unei vieti profesionale frumoase si a unor proiecte de succes real, este de a face matchingul perfect intre oamenii de marketing si oamenii de comunicare.

 

Greseli

Lipsa matching-ului intre: oamenii de marketing si oamenii de comunicare, bugetul de marketing si obiectivele de comunicare, strategie si creatie.

 

Curajul in advertising

Curaj in advertising este sa accepti ca nu le stii pe toate atunci cand propui o idee (catre client sau catre consumatorul brandului).

Ca tu, ca art, nu esti cu nimic superior absolventului de ASE, ca tu, ca account, nu cunosti 200% ce-i place si ce nu-i place brand managerului, ca tu, ca brand manager, esti admis sau nu, prin brandul pe care il muncesti, in intimitatea consumatorului. Ca, nu-i asa, consumatorul nu e un tampit, e mama fiecaruia dintre noi toti cei care citim acum acest articol pe IQads.

 

Campanii extraordinare

Ca sa spun ca am facut o campanie extraordinara, acea campanie trebuie sa indeplineasca mai multe criterii in afara de „creativitate”. Eu am in ultima vreme o obsesie, sa-i spun asa. Daca brandul pe care il comunic nu are o ancora sociala in comunicare, atunci it’s so last century.

Si nu spun eu asta, ci niste oameni mai buni si mai talentati si mai informati ca mine – care jurizeaza la Cannes sau fac research la J Walter Thompson Intelligence Center, ca sa dau 2 exemple din „playlist”-ul oricarui lucrator in marcomm.

Asadar, pot spune cu certitudine ca, la aproape un an de la lansarea hub-ului Foodwise pe piata, am reusit sa configuram la milimetru suma talentelor care sa faca dintr-un proiect obisnuit un „signature project”, asa cum anunta ultimele 2 pitch-uri castigate si la implementarea carora tocmai lucram.

 

De ce are nevoie industria pentru a progresa

De mai putina suficienta, de mai multa curiozitate!

„Dar daca nu ne mentinem starea de curiozitate, de mirare, de dorinta de a intelege lumea, nu doar de a o inregistra, atunci nu ne putem forma capacitatea de problematizare, de identificare a aspectelor neelucidate, nu putem sesiza amploarea si natura ignorantei noastre.” (Solomon Marcus, intr-un interviu din 2014)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FINEWISE

FINEWISE este divizia de expertiza in F&B, ospitalitate, sanatate si wellbeing a grupului de comunicare HELLO. Avand la baza viziunea ca o viata buna este o viata constienta, sanatoasa si bogata, ce incepe cu... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related