[IQ-ul creativ din publicitate] Stefania Harabagiu: Industria de comunicare din Romania trebuie vitaminizata. In doze puternice, zilnice si vizibile in cele mai mici initiative

[IQ-ul creativ din publicitate] Stefania Harabagiu: Industria de comunicare din Romania trebuie vitaminizata. In doze puternice, zilnice si vizibile in cele mai mici initiative

Stefania Harabagiu, Strategist la Brand Support, vorbeste despre afectiunile advertisingului autohton: depresii, indigestii, migrene, ba chiar si veteranii industriei, care s-au retras la gradinarit. 

E nevoie de vitamine, spune ea. Si cu asta vin premiile FIBRA. Cu stimulente naturale, pe baza de competitie, rezultand o selectie a celor mai bune substante. Pentru o noua doza de energie (ca sa citam din clasicii calupurilor publicitare), veniti aici.

 

Status

Suntem bine. Cu mici afectiuni de toate felurile, mai o indigestie, mai o durere de cap, o raceala, uneori depresie. Mai citim o carte, mai un eveniment.... Si mai e si batranetea. Batranii nostri din publicitate au alte treburi – mai cu muzica, mai cu familia, i-a apucat gradinaritul. Industria de comunicare din Romania trebuie vitaminizata. In doze puternice, zilnice si vizibile in cele mai mici initiative.

 

Mindset

Simt o usoara resemnare atat in randul agentiilor, cat si al clientilor. Mai mult in randul agentiilor. Mi-as dori clientul sa incurajeze si sa stimuleze agentia, agentia sa se energizeze, sa iasa pe piata campanii bune, cu esenta, gandite, studiate, cu insight. Cred ca agentiile sunt usor dezechilibrate de presiunea pe care o pun clientii pe costuri, insa cu siguranta si noi am contribuit la aceasta stare.

 

Cauze

Cauzele micilor afectiuni? Dezechilibrelor? Bugetelor sugrumate? Campaniilor slabe? Alimentatia proasta din copilarie, stresul, viata agitata, soacra-mea (ea intotdeauna e de vina) si probabil nici guvernul nu e nevinovat.

 

Specificul marcomm-ului romanesc

Desi ne-am dori, nu ne diferentiem prea tare de particularitatile balcanice, nici din punct de vedere al marcommului. Am lucrat pentru 21 de tari, am avut ocazia sa cunosc indeaproape cele mai bune agentii din aceste tari. Problemele sunt aceleasi, peste tot. Si bucuriile, tot aceleasi.

 

Greselile clientilor, greselile agentiilor

Probabil ca ne-ar trebui ambilor mai multa viziune. Si mai mult calm. Si mai mult spirit pozitiv. Si mai mult sport. Impreuna. Si mai putin formalism. Si mai putine stari tensionate. Si mai multe deadline-uri respectate.

 

Curajul in advertising

Este o stare de fapt comuna, la care am contribuit cu totii. Nu cred in impartirea agentie/client. Cred in echipe, reale, nu in pomelnicul de la sfarsitul articolelor. Curajul ni-l mai dam si unii altora.

 

Campanii extraordinare

Cu adevarat creative day-by-day? Sigur! Toate! Inca n-am uitat marmota si staniolul. Pentru cunoscatori.

 

De ce are nevoie industria pentru a progresa

Ehee! Cu siguranta n-ar avea nevoie de nervi, de arogante, de ego, de tensiuni, de negocieri frustrante, de presiuni inutile, de spagi, de mincinosi, de confuzi si de nehotarati. Ar avea nevoie de vitamine, de pasiune, de intelegere pentru produse, pentru oameni, pentru a face lucrurile bine, de detalii, de atentie, de calm si de iubire. Day-by-day, cum ziceati mai sus!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related