Facebook in Romania  - Evolutia numarului si structurii demografice in ultimul an (martie 2015 – martie 2016)

Facebook in Romania  - Evolutia numarului si structurii demografice in ultimul an (martie 2015 – martie 2016)

In ultimul an, Facebook si-a consolidat pozitia de principala retea sociala utilizata de romani, trecand de borna 8.5 milioane persone care o acceseaza la nivelul unei luni.

Daca comparam cu numarul de utilizatori de Internet din tara noastra (8.8 milioane/lunar conform cifrelor BRAT din decembrie 2015) putem afirma ca peste 95% dintre cei care utilizeaza Internetul sunt si utilizatori de Facebook.

Cele mai notabile tedinte pe care le putem observa sunt cele legate de scaderea usoara a numarului de adolescenti ce acceseaza platforma (-3%), cuplata cu o crestere masiva a utilizatorilor trecuti de 45 de ani (+34%).
Daca scaderea pe segmental adolescentilor poate fi explicate si prin scaderea natalitatii in perioada 1997-1998 (corespunzatoare momentului nasterii celor care acum implinesc 19 ani), evolutia pe segmental +45 se poate explica in principal prin adoptia accelerata a tehnologiei si stilului de viata digital.

 

Pe scurt, principalele tendinte de utilizare a platformei Facebook:

  • Utilizatorii romani de Facebook au crescut cu circa 9% intr-un an (martie 2015-martie 2016) ajungand sa reprezinte peste 95% din totalul utilizatorilor romani de Internet
  • Numarul de adolescenti (13-17 ani) a scazut marginal (-3.2%)
  • Numarul utilizatorilor trecuti de 45 ani a inregistrat o crestere semnificativa (+34%)
  • Stagnare pe intervalul 18-34 ani si crestere consistenta pe intervalul
  • 34-44 ani (+20%)
  • Pe intervalul 13-44 ani exista cu circa 8% mai multi barbati decat femei care utilizeaza FB (3.6 mil vs 3.3 mil)
  • Trendul se inverseza pe segmentul celor trecuti de 45 de ani, unde femeile sunt mai numeroase cu circa 15% (850 mii vs 740 mii)

 

Din punctul de vedere al segmentelor de varsta, se observa ca, spre deosebie de martie 2015, cele mai mari cresteri ale conturilor Facebook din Romania s-au inregistrat in categoriile:  55 - 64 ani (+39%),  +65 ani (38%) si 45 - 54 ani (+31%).

Desi inca slab reprezentate la nivelul intregii populatii de conturi Faceobok din Romania, in categoria 45-54 ani exista 940.000 de conturi, insemnand 11% din totalul conturilor Facebook, in categoria 55-64 ani exista 460.000 conturi, insemnand 5% din totalul conturilor, iar in categoria + 65 ani se inregistreaza 180.000 de conturi, reprezentand 2% din totalul conturilor Facebook din Romania, totusi se poate observa in ultimul an un fenomen de popularizare in Facebook cu adulti si seniori.

In segmentul 35 - 44 ani, numarul actual al membrilor Facebook este de 1.800.000 de conturi, cu 300.000 mai mare decat era in 2015, ceea ce reprezinta o crestere de 20 de puncte procentuale.

In cadrul publicului tanar, in categoria de varsta 18 - 24 ani, numarul membrilor Facebook din martie 2016 este similar cu cel din martie 2015, totalizand 1.900.000 de conturi, ceea ce reprezinta 22% din totaul conturilor. Evolutia din ultimul an a numarului de conturi din aceasta categorie de varsta inregistreaza o stagnare.

Cea mai cuprinzatoare categorie de varsta, reprezentativa pentru Facebook ramane si in martie 2016, categoria 25 - 34 ani, acumuland 2.4000.000 de conturi (28% din totalul conturilor Facebook din Romania). Ca si in cazul segmentul 18 - 24 ani, evolutia fata de martie 2015 inregistreaza o stagnare.

In termeni absoluti, numarul adolescentilor, cu varsta cuprinsa intre 13 si 17 ani care acceseaza Facebook a scazut cu 30.000 de conturi, aceasta reprezentand o scadere de 3% fata de perioada anterioara (martie 2015).

 

INFOGRAFIC

 

Analiza in functie de genul biologic

Spre deosebire de martie 2015, cand se inregistrau 3.975.000 de conturi de barbati, in martie 2016, numarul acestora a crescut cu 9%, ajungand la 4.350.000 de conturi.

In cazul conturilor de femei, situatia este similara ca in cazul barbatilor adica, se constata o crestere de 8% fata de martie 2015, de la 3.855.000 de conturi de femei cat se inregistrau in martie 2015 la 4.179.000 in 2016.

In cadrul segmentele de varsta, se observa ca, fata de martie 2015, in martie 2016 cele mai mari cresteri ale conturilor de barbati sau inregistrat in categoriile: 55 - 64 ani (+43%), peste 65 ani (+33%) si 45 - 55 ani (+29%).

Detaliere:

  • Desi conturile de barbati, cu varsta cuprinsa intre 45 - 54 ani reprezinta 10% din totalul conturilor de barbati (martie 2016), numarul acestora a crescut fata de martie 2015 cu 100.000, reprezentand o crestere de 29%.
  • In martie 2016, numarul conturile de barbati, cu varsta cuprinsa intre 55 si 64 ani, ajunge la 200.000 si reprezinta 5% din totalul conturilor de barbati. Comparativ cu perioada anterioara (martie 2015), in aceasta categorie s-a observat o crestere de 43%, inseamnand 60.000 de conturi.
  • In randul seniorilor, al domnilor cu varsta peste 65 de ani, numarul conturilor Facebook a inregistrat in martie 2016 o crestere de 25.000 de conturi fata de martie 2016, reprezentand crestere de 33%.

 

In cazul conturilor de femei, cele mai mari cresteri s-au inregistrat in martie 2016 comparativ cu martie 2015, in urmatoarele segmentele de varsta: peste 65 ani (+44%), 55 - 64 ani (+37%) si 45 - 54 ani (+31%).

Detaliere:

  • Conturile doamnelor cu varsta cuprinsa intre 45 si 54 de ani totalizeaza 510.000 de conturi Facebook si reprezinta 12% din totalul conturilor de femei, inregistrate in martie 2016. In acest segment de varsta, cresterea fata de martie 2015 a fost de 31% reprezentand 120.000 de conturi.
  • In martie 2016, Facebook anunta ca in Romania exista 260.000 de conturi de doamne cu varsta cuprinsa intre 55 si 64 de ani, adica 6% din totalul conturilor de femei. Spre deosebire de martie 2015, aceasta categorie a inregistrat cretere de 37% insumand 70.000 de conturi.
  • Un an bun a fost si pentru doamnele senioare cu varsta peste 65 de ani, despre care Facebook raporteaza o crestere a numarului de conturi de 44%, adica 24.000 de conturi. Desi acesta este segmentul cu cea mai mare crestere fata de martie 2015, totusi, el reprezinta doar 2% din conturile de femei, din Roamnia.

Despre Zelist Monitor:

Zelist Monitor, dezvoltat de TreeWorks, reprezinta cel mai complex instrument de monitorizare social media din Romania, urmarind peste 89.000 de bloguri, peste 375.000 de conturi de Twitter, 2.400 de surse online media, peste 42.000 de pagini publice Facebook, toate canalele romanesti din YouTube si cele mai importante forumuri din online-ul romanesc. Alte canale sociale media importante pe care Zelist Monitor le utilizeaza: Linkedin.com. Instagram.com, Foursquare.com, G+, Ask.fm.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


TreeWorks

Cu o experienta de peste 10 ani, TreeWorks este o companie specializata in crearea de prezente online si solutii web complexe, numarand peste 200 de proiecte realizate pentru clienti romani si straini. Principala... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related