Campaniile misto sunt intotdeauna un efort colectiv, spune Anca Masek (Art Director, MullenLowe Profero), chiar daca in discutii diverse, prin agentii sau la bere, X sau Y a facut cutare proiect. Pogorarea ideii poate sa se intample unui singur om, dar ciclul ei de viata pana devine campania aia cantarita de jurati internationali pe la festivaluri implica echipe intregi de oameni. Si asa, dac-o luam din aproape in aproape, deja o vedem pe Anca la birou primind brieful, intreband de deadline si punandu-si gandurile in ordine. Dupa care isi alatura al doilea om: copywriterul cel de toate zilele. Mai departe ne povesteste in continuare:
Discutam despre idei si sarbatorim premergator Premiilor FIBRA creativitatea pura a campaniilor romanesti, in cadrul unei tematici inspirate de AQUA Carpatica, partener al festivalulului local de creativitate ce are loc intre 3 si 6 mai.
Tocmai ti-a venit brieful
Daca nu sunt jos dupa cafea, atunci cel mai probabil sunt in fata calculatorului, langa copywriter-ul meu. Prima reactie este: “Cand e deadline-ul?" :)
Cum ajuti ideea sa te gaseasca?
Aici depinde si de brief. De cele mai multe ori, dupa ce il citesc si am o idee clara despre ce vrea clientul si ce ni se cere, incep sa fac research si caut lucruri care sa ma inspire legate de problema prezentata. Si, de acolo, incep sa curga cele mai multe idei.
Cateodata e suficient sa vad o poza sau o ilustratie, alta data stau si desenez in timp ce ma gandesc la ce am putea face. Cum ziceam, depinde foarte mult si de brief/proiect. Cateodata, nu este nevoie de nimic sa iti vina acea idee despre care sa zici: “Asta e!”.
Lucru de echipa vs. individual
Pentru mine, ce functioneaza cel mai bine este sa ma gandesc singura putin la ce am de facut si cum putem face, sa imi pun ideile in ordine, sa vad cum le pot declina mai departe si apoi sa ma vad cu copywriter-ul cu care lucrez si sa facem brainstorming.
Cred ca si munca individuala si cea in echipa sunt foarte importante si, desi poti incepe individual, e mult mai multa munca in echipa decat pare. Cele mai bune idei pot fi "incepute" individual, dar sunt duse mai departe in echipa. Doua creiere creative sunt intotdeauna mai bune decat unul :)
Distractii pentru subconstient
Atunci cand lucrez, ascult muzica. Foarte multa muzica. Ma inspira, ma relaxeaza, imi da energia de care am nevoie pentru a termina tot ce am de finalizat. Cand sunt in pana de idei [ da, se intampla si asta :) ] sau cand vreau doar sa ma inspir, ma uit foarte mult pe Behance, Notcot, Ffffound, Colossal si multe altele.
Un anume aha-moment
Vara trecuta, cand lucram pe Crucea Rosie. Impreuna cu copywriter-ul meu de atunci, am avut ideea de a face primul festival de prim ajutor din Romania - pentru care gasisem si un simbol. Pentru acest proiect ideile au venit de la sine, nefortate, si au avut la baza un scop social.
Dezamagirea „s-a mai facut”
Sunt multe momentele in care ai impresia ca ideea pe care ai avut-o este “The best ever” si iti dai seama ca s-a mai facut. E foarte greu sa vii cu ceva nou, care nu s-a mai implementat niciodata. Totul s-a mai facut si refacut, dar e important sa gasesti acel twist care iti da voie sa duci ideea respectiva in alta directie, sa o faci mai buna.
Cateva campanii cu idei care aproape ca ti-au venit si tie
Campaniile care imi plac cel mai mult sunt cele foarte simple si la obiect, cu idei care ar fi putut sa vina oricui, doar ca nu :)
Sunt multe campanii de invidiat, cum sunt cele de la Old Spice, care mie imi plac mult si sunt mega funny, sau cea de la Samsung Safety Truck, o idee atat de simpla, bazata pe un insight adevarat si valid universal.
[Meta] Aha-moments din viata de creativ
Secret! :)