Continutul video online este un mediu propice pentru educatia nonformala si educatia continua, iar vlogging-ul a devenit o forta in peisajul noilor media, atat din punctul de vedere al agentiilor si brandurilor initiatoare de campanii, cat si pentru publicul larg.
Acestea sunt cateva dintre concluziile conferintei Educatie in Ctrl, organizata de Ctrl-D si Estudent in parteneriat cu Vlog-ul de Marti, care a avut loc la Timisoara vineri, 8 aprilie 2016.
Educatia din Romania este sustinuta de creatorii de continut video online
Vlogging-ul, tutorialele video si platformele de e-learning au fost prezentate si discutate de ambasadorii lor si de un reprezentant al Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice catre un public foarte implicat, provenit din scoli, facultati, institutii publice si private.
Despre vlogging-ul ca forma de divertisment (tipuri de continut si publicuri-tinta) au vorbit:
- Anne-Marie Chelariu (Vlog-ul de Marti)
- Ionut Bodonea (10 Lucruri)
- Matei Psatta (Leo Burnett Group)
- Monica Jitariuc (MSLGroup The Practice)
- Andrei Ungureanu (Coca-Cola)
Despre e-learning si resurse online pentru educatie alternativa in Romania au vorbit:
- Andrei Mihai Craciun (Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice, Media.Edu)
- Stefan Szakal (Estudent)
- Irina Anghel-Enescu (South-Eastern Europe Private Equity Association)
- Coralia Sulea (Universitatea de Vest Timisoara)
Despre componenta educationala in vlogging - de la tutoriale la educatie prin umor si satira au vorbit, prin studii de caz:
- Alex Cotet (Sector 7)
- Codin Sebastian Pop (Creative Monkeyz)
Conferinta a fost moderata de Claudiu Mihai Teohari (Teo) - comediant si gazda show-ului Nimic Nou, realizat de Sector 7. La finalul celor trei paneluri de discutie a avut loc o dezbatere intre vorbitori si public despre relevanta vlogging-ului ca mijloc pentru educatie.
Dezbaterea a fost alimentata de infograficul Educatie in Ctrl, care prezinta concluziile studiului realizat de echipa organizatoare in randul tinerilor despre preferintele lor in ceea ce priveste vlogging-ul si e-learningul, studiu care a aratat ca peste 70% dintre tineri sunt familiarizati pe cont propriu cu instrumentele de educatie online.
Concluzii ale conferintei Educatie in Ctrl
Provocarea lansata de Educatie in Ctrl a fost gasirea unui raspuns la intrebarea: “Este vlogging-ul un instrument relevant pentru educatie?”. Discutiile au fost nuantate, facand distinctia dintre vlogging-ul propriu-zis si continutul video online (tutoriale, e-learning). Ideile puse in lumina de vorbitori converg spre faptul ca in Romania exista necesitatea democratizarii educatiei, prin resurse online create pe intelesul si pe placul tinerilor de catre autori pregatiti in domeniile lor.
Principalele directii ale discutiei din cadrul conferintei au fost:
- Vlogging-ul este un mod de exprimare din ce in ce mai popular in prezent. Ca atare, exista o competitie imensa pentru atentia publicului in mediul online, acolo unde nu mai apare presiunea spatiului, a timpului si a bugetului care a dominat media traditionala.
- Vom vedea din ce in ce mai multe campanii ale brandurilor cu vloggerii in perioada urmatoare. Vloggerii isi selecteaza marcile cu care lucreaza in functie de modul in care se regasesc in mesajul lor si de libertatea de creatie propusa, iar companiile se bazeaza pe anumite metrici pe care le urmaresc in colaborarile cu vloggeri: scala, profilul audientei si corespondenta cu el, unele vanity metrics.
- Educatia trebuie sa ii pregateasca pe tineri pentru adaptare. Traim intr-o epoca in care sistemul traditional de educatie pare a fi intr-o criza de comunicare si nu reuseste sa convinga tinerii de valoarea reala a educarii: pregatirea pentru viata si pentru meserii care nu exista inca, dar vor aparea in perioada in care ei vor intra pe piata muncii.
- Este nevoie de o digitalizare a educatiei, realizata prin platformele de e-learning precum Estudent. Avem internet, tehnologie si o generatie de copii ai caror parinti stiu ce inseamna internetul si inteleg ca resursele de acolo pot fi relevante. Presiunea pe care o genereaza cei care creeaza continut educational de calitate va duce la schimbari socio-politice in sistem.
- Creatorii de continut video online isi fac rolul educational incurajand cultura, facand-o cool. Prin animatii, prin umor si satira, este impachetat continutul educational pe care tinerii il cauta si il pot asimila, astfel, mai usor.
Fotografii de la conferinta Educatie in Ctrl se gasesc pe pagina de Facebook a evenimentului.
Lansarea proiectului special Estudent: Zece Inventatori Romani
La conferinta Educatie in Ctrl a fost prezentat primul episod din seria Zece Inventatori Romani (ZIR), care poate fi vizionat aici. Zece Inventatori Romani este un proiect special cu scop educational, initiat de Estudent si realizat cu sprijinul Bancii Transilvania. Parteneri: Alt Club, Autonom Rent-a-Car, Ceva Dulce, ZeList Monitor.
Proiectul Zece Inventatori Romani este compus dintr-o mini-serie de zece episoade video in care sunt prezentati zece inventatori romani care au avut o contributie importanta la patrimoniul stiintific mondial, realizata impreuna cu vloggeri din tara si din Republica Moldova:
- Elisa Leonida Zamfirescu, prezentata de Vlog-ul de Marti
- Henri Coanda, prezentat de Curiosity Land
- Ana Aslan, prezentata de GREAT!
- Aurel Vlaicu, episod in colaborare (Vlog-ul de Marti, Selly, MaxsiPunct, Ilie’s Vlogs)
- George Constantinescu, prezentat de MaxsiPunct
- George de Bothezat, prezentat de Ilie’s Vlogs
- Ioan Cantacuzino, episod in colaborare (The Wampers, It’s Anca, Curiosity Land, GREAT!)
- Nicolae Paulescu, prezentat de It’s Anca
- Petrache Poenaru, prezentat de TheWampers
- Traian Vuia, prezentat de Selly
Episoadele seriei Zece Inventatori Romani sunt publicate pe rand, in perioada 8 aprilie - 8 iunie 2016, pe pagina zir.estudent.ro.
Partener principal: [e-spres-oh]
Parteneri: ZeList Monitor, Alt Club, Autonom Rent-a-Car, Ceva Dulce, Coca-Cola, Suppa Bar, Hotel Boavista, Banat Interlink.Parteneri media: VICE Romania, Kiss FM, Akcees, Revista Altfel, Best Timisoara, Liga AC, OSUT, Radio Romania Timisoara, Romanian Copywriter, Studentie.ro, Carturesti, Edu News, IQads, IQool.
Parteneri media: VICE Romania, Kiss FM, Akcees, Revista Altfel, Best Timisoara, Liga AC, OSUT, Radio Romania Timisoara, Romanian Copywriter, Studentie.ro, Carturesti, Edu News, IQads, IQool.