Si daca esti junior sau senior, agentie sau client, creativ sau client service, spune Ionut Rusu (Group Creative Director Mercury 360). Alaturi de curaj, adauga el, ar mai fi nevoie de coerenta. Pentru ca industria de comunicare se afla intr-un continuu pitch.
Din acest pitch general, Premiile FIBRA masoara cu o minte diferita de cea a clientilor sau a agentiilor. Asa ca asteptam aici: cele mai naravase idei, cele mai salbatice campanii, cele mai cuminti si letale ad-uri.
Status
Sunt rezultate importante obtinute de agentiile si clientii din Romania, validate international, insa o mare parte a industriei, clienti si agentii, inca are nevoie de validare. Se simte dorinta de a iesi in evidenta, de a reusi.
Specificul marcomm-ului romanesc
Marcomm-ul din Romania este in pitch. Daca nu e pitch de creatie, este pitch de cost sau de productie. Avem clienti care au inteles ca rezultatele apar doar daca exista o relatie bazata pe incredere, castigata in timp.
Daca analizam brandurile cele mai puternice, vom vedea ca au parteneri constanti alaturi de care reusesc sa duca la capat un plan de comunicare care poate dura cel putin 1-2 ani. Clientii indecisi, care organizeaza pitch pentru fiecare personalizare a unui pix de exemplu, au inceput sa dispara din piata.
Greseli de ambele parti
Cea mai mare greseala mi se pare lipsa de coerenta. Sunt branduri care azi isi aleg un teritoriu, maine se razgandesc. Din pacate, comunica printr-o serie de activitati izolate si nu tin cont de interdependenta normala dintre actiunile de comunicare.
Curajul in advertising
Toata lumea are nevoie de curaj. Doar asa putem ajunge la rezultate. A fi retinut nu e o optiune in advertising.
Ai nevoie de curaj daca esti junior si trebuie sa prezinti prima idee de creatie, ai nevoie de curaj daca esti senior sau director de creatie pentru a accepta sau nu o idee, ai nevoie de curaj daca esti client service pentru a crede in idee, ai nevoie de curaj daca esti client pentru a da sansa unei idei sa ajunga campanie.
Nu ai cum sa rezisti daca nu indraznesti.
Campanii extraordinare
Sunt tot felul de proiecte care intra intr-o agentie. Unele trebuie facute repede si bine, altele au potential si ajung adevarate campanii de care suntem cu totii mandri. De cele mai multe ori totusi, tine de agentie cat de mult reuseste sa creasca o idee.
Plecam de la premisa ca vrem sa facem o campanie buna, care sa functioneze, sa produca rezultate.
Pot fi una-doua campanii pe luna / semestru / an; nu exista o norma in privinta asta. Exista in schimb un standard sub care nu putem livra, pe care il ridicam cate putin in fiecare zi, cu fiecare campanie.
De ce are nevoie industria pentru a progresa
Avem nevoie de creativitate si determinare in a duce un proiect la bun sfarsit, la un anumit nivel, nu doar in departamentul de creatie, nu doar in agentie, ci si la clienti. De multe ori am vazut multe idei valoroase care nu si-au atins potentialul maxim din cauza executiei slabe intr-una dintre etape.