Mihai Preotu (Tempo): Pentru distractie, cliseele sunt petrecere, club, plaja, skateboard etc. Sunt reprezentative, fara indoiala, dar si foarte comune

Mihai Preotu (Tempo): Pentru distractie, cliseele sunt petrecere, club, plaja, skateboard etc. Sunt reprezentative, fara indoiala, dar si foarte comune

Mihai Preotu (Head of Strategy, Tempo) ne-a spus ca indemnul "fii gata de distractie!" il imbie mai mult la stat in canapea privind la un serial. Ce ar trebui inteles in situatia asta de catre branduri ar fi ca energia se simte, nu se impune, iar distractia se traieste, nu se imita. 

Nici noi nu-ti impunem nimic, dar iti sugeram ca ar fi pacat sa ratezi ADventura URSUSStim ca undeva acolo, in bagajul de amintiri ori in imaginatia zburdalnica, ai o poveste super tare cu prietenii, care abia asteapta sa fie spusa. Cum? Unde? Cand? Pana pe 27 aprilie, asterne-ti ideile in 3 OOH-uri succesive si s-ar putea ca povestea ta sa fie vedeta vara asta pe autostrada. Pentru un raspuns mai detaliat, consulta brief-ul, dar nu inainte sa te lasi inspirat de Mihai:

 

Cum se distreaza tinerii romani? 

La fel ca tinerii de peste tot, probabil. Se strang laolalta. In baruri, parcuri, cluburi, restaurante, pauze la facultate sau la munca. La mare, la munte, in Grecia, in Bulgaria. Acasa la el, la ea sau la ei. Programat sau spontan, important e sa fie lume. 

Stiu, suna vag, dar distractia (versus sporturi, hobby-uri si alte cele, cu care e uneori confundata) inseamna cam acelasi lucru peste tot - daca nu vrei sa intri in detalii de genul "trenduri in materie de petreceri tematice la politehnistii din anul 2".

Atunci cand zicem distractie, vorbim de obicei despre un fel de "socializare cu energie inalta", ce implica prietenie, umor, muzica, flirt, (dat in) spectacol. E o consecinta, nu un scop in sine. Cumva, ca fericirea - nu devii fericit propunandu-ti sa fii fericit, ci facand lucruri care te fac fericit. Asa e si cu distractia.

Energia apare sau nu, nu poti s-o fortezi. Cu totii am fost la petreceri esuate planuite pana la numarul exact de scobitori, dar si la beri de o ora terminate cu o ora inainte de ora de mers la munca.

 

Preconceptii de brand

De multe ori, se intampla sa lucram cu niste clisee pe post de scurtaturi. Pentru distractie, cliseele sunt petrecere, club, plaja, skateboard etc. Sunt reprezentative, fara indoiala, dar si foarte comune, deci greu de own-uit.

Poate ca ar fi mai productiv pentru branduri ca, atunci cand vor sa fie asociate cu distractia, chiar sa ne distreze, in loc sa ne arate cum se distreaza altii.

 

Cat se distreaza tanarul online vs. offline?

Distractia e atent documentata si curatoriata digital. Poate energia de la masa nu e neaparat la cotele cele mai ridicate, dar filtrele saturate din selfie-urile si hashtag-urile extatice pompeaza tone de entuziasm in statusul de Facebook. Online, toata lumea se distreaza in draci.

Chiar, ar fi interesant un studiu care sa arate cand e mai probabil sa-si consemneze tinerii distractia pe Facebook - cand chiar se distreaza sau mai degraba cand nu.

 

Ce te surprinde cel mai mult la modurile tinerilor de a se distra astazi?

Multimea de #hashtaguri.

 

E musai sa fii tanar ca sa vorbesti cu tinerii? 

Nu cred ca e musai, dar categoric ajuta. Dupa o varsta e tot mai usor sa pierzi orice legatura cu youth culture si sa-ti formezi parerile din research-uri si ce mai vezi pe la tv. Si apoi te trezesti ca tocmai ai dat drumul in piata unui vizual cu un pusti care se da cu skate-ul si cuvantul DISTRACTIE scris mare in headline.

 

Cum eviti sa "calci" in clisee cand comunici pe tema distractiei, ca brand?

In primul rand, evitand cu orice pret folosirea cuvantului "distractie". Dupa cum cele mai cool accesorii sunt rareori cool, fii gata de distractie! te imbie mai degraba la o canapea si-un serial.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related