Telespectator = consumator

Odinioara criticate drept sursa de "tabloidizare" a mass-mediei din intreaga lume, asa-numitele "consumer news" isi spala imaginea prin repozitionare in continutul editorial. Ajun de Craciun: ferecati-va bine usa si instiintati-va vecinii ca lipsiti de acasa. Inceput de sezon estival: nu uitati cremele de plaja, altfel riscati sa faceti cancer. Cu astfel de sfaturi s-a obisnuit de multi ani publicul roman, atat in buletinele de stiri ale principalelor posturi comerciale, cat si in paginile cotidienelor nationale.

Este vorba despre cea mai populara forma a asa-numitului "jurnalism de consumator", completata in ultimii ani de explozia de televiziuni de nisa, reviste de specialitate si pagini "cu dedicatie" pe Internet. Acestea tin seama de cresterea constanta a bunastarii in randul telespectatorilor sau cititorilor si ii privesc pe cei carora li se adreseaza nu ca pe cetateni implicati social, politic si economic, ci ca pe consumatori de produse si servicii, care trebuie indrumati, sfatuiti si preveniti in legatura cu achizitiile pe care le fac.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related