Freud s-a inselat. Si daca valurile de teorii care i-au urmat nu ar constitui suficiente dovezi in aceasta privinta, mai avem una. Un tip de eu care i-a scapat: acela nascut in social media. Unii ii spun Social Ego. Si tot ei s-au gandit sa ii dea un trup, doar al lui. Mai exact doi romani de la agentia RXM Creative, din New York, parteneri si directori creativi, Mihai Botarel si Raul Mandru.
Cei doi ne povesteau intr-un interviu despre un alt proiect de-al lor inovator, cand Toyota, in parteneriat cu The Food Bank New York, a lansat "Meals per Hour", o campanie umanitara pentru ajutorarea victimelor uraganului Sandy.
Sau puteti sa cititi despre Raul Mandru, pe cand era la Ogilvy New York, si ne povestea ca face vinete pe balcon. Tot el era, in 2009, primul roman care lua un leu la Cannes.
Dar sa revenim la Freud. Adica, la sufletele noastre risipite pe internet. Si, pentru cei sensibili la cuvinte din acestea, nedovedite stiintific, la eurile noastre din baza doi. Cei de la RXM Creative au realizat o creatura, Social Ego, care aduna toate informatiile unei persoane din retelele sociale pe care are conturi si, in functie de un bilant complicat al statusurilor lor, isi schimba forma.
Este un fel de ou tehnologic care se hraneste cu like-uri si slabeste de la singuratate. "Inspiratia a venit din propriile noastre turbulente emotionale, din efectul pe care un Like il are asupra prietenilor”, spune Raul Mandru, potrivit Fastcocreate.
El adauga ca cel mai interesant de vazut, in acest moment, ar fi felul in care s-ar umfla si s-ar dezumfla creaturile conectate la conturile de social media ale candidatilor la presedintia SUA.