Aseara a fost gasit pe o banca din Parcul Izvor un barbat coplesit de iubire. Din cercetarile preliminare, a rezultat ca cineva il indragostise pana la refuz si-l lasase acolo, intr-o stare de letargie cu zambetul pierdut inca pe fata. Vinovatul propriu-zis, spun anchetatorii, ar fi fost insa Sarutul, care a actionat in repetate randuri asupra victimei.
Nimeni nu se astepta la asta. Titlurile in presa rulau non-stop: "Rapus de sarutari"; "Victima, in convalescenta la Spitalul Universitar"; "Cat de letal sa fie Sarutul!?".
Femeia al carei sarut se pare ca l-a adus pe bietul om la conditia de leguma zicea ca nu stie nimic, ca sarutul ei a fost de bun simt, ca n-ar face rau nimanui. Intr-un final, speriata, a cedat si a dezvaluit locatia Sarutului.
Aflat la sectie, Sarutul era foarte panicat. De sarutat, sarutase. N-avea cum sa minta. Deodata, insa, se prinde: are alibi. "In trecut, abia am supravietuit, si in stres constant. Fix cand mi-era lumea mai draga, eram ispititor, imbietor, fix atunci ma puneau intr-o vitrina ca nu cumva sa-mi las urmele pe unde trec. Asa ca m-am adaptat. Ati zis ca tipul avea urme rosii pe fata lui vegetativa, nu? Eu am folosit protectie: un ruj rezistent la transfer! Nu puteam fi eu!”.
Socati de durerea Sarutului, care mai avea un pic si plangea, anchetatorii s-au consultat de cealalta parte a salii de interogare. L-au pronuntat: NE-VI-NO-VAT.
Odata eliberat, abordat de presa, Sarutul a declarat ca isi va relua activitatea ca pana acum, adaugand ca va scoate chiar si o autobiografie in versuri, intr-o colaborare cu Iv cel Naiv in postura de ghostwriter si cu alte saruturi-muze drept inspiratie.
"Cartea Saruturilor" s-ar numi ea, inspirata fiind de pretiosul lui alibi, rujul Infaillible Long Lasting de la L'Oreal Paris, non-transferabil, care ridica embargo-ul asupra sarutarilor colorate.
Cartea Saruturilor se scrie gradual, pe masura ce userii isi trimit propunerile de saruturi spre prelucrarea poetica a lui Iv cel Naiv. In luna mai, toata colectia de saruturi se pare ca va vedea si print-ul.
Cat despre barbatul afectat, putem doar presupune ce creatura a noptii s-a avantat asupra lui in noaptea aceea.
Cartea Saruturilor, versiunea oficiala
Despre ideea campaniei L'Oreal Paris - "Cartea Saruturilor", aflata in desfasurare, ne-au spus cateva cuvinte Anca Stefan (Digital & Consumer Intelligence, L'Oreal Romania) si co-autorul Iv cel Naiv:
"Ideea a aparut in contextul in care noul produs este aproape self-explanatory: un ruj rezistent la transfer, cu pigmenti intensi, dar care avea nevoie si de o poveste in spate pentru a-l face memorabil.
Povestea a venit natural, intr-un brainstorming amuzant (la client! Inainte de redactarea briefului catre agentie) in care fiecare dintre noi si-a adus aminte cum, la un moment dat, rujul a fost o bariera, un moment de ezitare atunci cand vine vorba de sarutat.
De la sutele de sarutari pe obraji la aniversari sau nunti, la vestitul guler de camasa cu urme, la pupicul primit de la mama, mereu inainte de a se ruja, la fata mirelui propaspat “stampilat” dupa “DA”, la faptul ca sarutul pe obraz de la EL a fost inventat din cauza rujului … altfel nu ii gasim rostul… toate sunt momente din viata, adevaruri, trairi care pur si simplu nu au mai avut nevoie decat de o punere in scena.
Rezistent la transfer, rujul Infaillible Long Lasting a devenit nu numai un facilitator al saruturilor de toate felurile dar si o muza pentru Iv cel Naiv, Vali Petridean si co-autorii de pe carteasaruturilor.ro cu care cream impreuna aceasta minunata enciclopedie a saruturilor", a spus Anca Stefan.
Am decis sa ma alatur campaniei pe unul dintre holurile sediului L'Oreal, unde venisem sa discutam despre cu totul alte lucruri. Anca mi-a zis ideea, i-am zis ca mi-ar placea mult s-o facem sa se intample si s-a intamplat.
Mi-a placut ca este despre una dintre materializarile frumoase ale iubirii - sarutul, mi-a placut ca e inspirata de un ruj, dar lucrul care m-a cucerit a fost faptul ca pot sa-i fac pe oameni sa participe la aceasta carte, sa se gandeasca impreuna cu mine la ea si sa scrie in ea.
La prima mea lansare de carte, acum vreo 4 ani, cred, am invitat sa vorbeasca despre poeziile mele oameni din domenii variate, de varste diferite, cu educatii diferite. N-am fost la lansare dar stiu ca a fost un succes.
Acum, simt ca s-a facut dreptate. Am ajuns la jumatatea campaniei si 2000+ oameni si-au deschis sufletul si mintea povestind cum si ce tipuri de sarut au cunoscut in viata asta. E o experienta frumoasa si pentru mine si pentru ei", a adaugat Iv cel Naiv.
Echipa implicata
Din partea L'Oreal Romania au participat: Anca Stefan (Digital & Consumer Intelligence Manager); Andreea Cuibar (Digital Project Manager); Andra Costache (Product Manager, L'Oreal Makeup Designer/Paris); Smaranda Teleaba (Group Product Manager Makeup); Mihaela Munteanu (PR Manager);
Din partea Happy Digital (creatie si implementare): Laura Cristea (Creative Account Manager); Adrian Anea (Art Director); Daniel Florea (Techy Partener); Gheorghe Stanescu (Lead Web Developer); Zenith Romania – Media Agency);
Din partea McCann (big idea): Costin Bogdan (Sr. Copywriter); Traian Aron (Sr. Art Director); Adina Cirstea (Jr. Copywriter); Madalina Bozeanu (Strategic Planner); Raluca Fundeanu (Account Director), Lucia Rudaci (Jr. Account Executive);
Participare speciala: Iv cel Naiv (poet); Vali Petridean (ilustrator); editura Vellant.