[IQ-ul creativ din publicitate] Diana Minea: A trecut perioada romantica in care creativitatea unei campanii ii hotara destinul si gloria pe care si-o castiga brandul in piata

[IQ-ul creativ din publicitate] Diana Minea: A trecut perioada romantica in care creativitatea unei campanii ii hotara destinul si gloria pe care si-o castiga brandul in piata

Diana Minea, Director Client Service si Partener ICON, are si o explicatie pentru aceasta stare de fapt: “Atunci, agentiile de publicitate se infiintau de catre creativi. Acum se infiinteaza de catre accounti”.

Acum este un moment bun, de altfel, pentru un bilant al industriei de comunicare. Unde suntem acum, dupa o perioada de inceput naiv, o tranzitie infloritoare, o criza care a dat peste cap peisajul si o recuperare care inca isi arata efectele? Care sunt parametri care ne definesc?

Pe unul dintre acestea il cunoastem, insa. E vorba de creativitatea locala pe care avem datoria sa o sustinem, in primul rand, la noi acasa. Premiile FIBRA, ce au loc intre 3 si 6 mai,  vin sa recunoasca eforturile creativilor si curajul clientilor, a caror munca de echipa ajungea apreciata, pana acum, dincolo de granitele noastre. Inscrierile se fac aici, cum stati cu case-urile?

 

Cum arata comunicarea romaneasca astazi

Creativitatea este un reper la care toata “industria” se raporteaza, dar pe care foarte putini o inteleg. Clientii o solicita ca ingredient principal al rezolvarii fiecarui brief, dar nu o recunosc atunci cand aleg dintre variantele propuse de agentii. Agentiile si-o atribuie ca facand parte din ADN-ul lor existential, dar nu reusesc sa probeze asta aproape niciodata. Cauzele sunt multiple, dar cred ca pot fi rezumate astfel: creativitatea nu este la indemana oricui. Trebuie sa fii inzestrat pentru asta.

 

Marcomm-ul romanesc

Nu cred ca mai exista acum un specific romanesc. Briefurile se lanseaza din scurt, termenele sunt mici, agentiile mai mult improvizeaza decit creeaza, iar clientul hotaraste ce ii dicteaza research-ul. A trecut perioada romantica in care creativitatea (originalitatea) unei campanii ii hotara destinul si gloria pe care si-o castiga brandul in piata. Atunci, agentiile de publicitate se infiintau de catre creativi. Acum se infiinteaza de catre accounti.

 

Greseli

In dreptul agentiilor, pot sa trec doua: retetele si reclamele reincalzite (ale lor sau ale altora). La clienti, una mi se pare fundamentala, mai ales prin faptul ca o regasesti in unanimitate. Intotdeauna aleg cea mai slaba varianta.

 

Curajul in advertising

Putem vorbi de curaj doar in cazul clientilor. Daca, pentru ei, decizia de a inova se poate numi curaj, pentru agentie inovatia trebuie sa fie un mod de lucru.

 

Dincolo de campanii care "si-au facut bine treaba"

As putea mentiona un procent estimat de 20% -30% si mi-as dori ca mult mai multe dintre ideile creative sa prinda viata si sa devina acele campanii extraordinare pe care ni le dorim.

 

De ce are nevoie industria pentru a progresa

De oameni foarte bine pregatiti. Interesati de domeniul comunicarii si cu obiective clar definite. Care sa faca parte atat din echipa clientului, cat si din echipa agentiei. E ca la fotbal. Cu cat fotbalistii sunt mai slabi si echipele mai modeste, cu atat scade si nivelul campionatului nostru. (a se citi industria publicitatii)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related