Perspectiva noua din aceasta miercuri: prietenii de azi sunt mai valorificati decat prietenii generatiilor trecute. Pentru ca, atunci, distractia era centrala. Acum e peste tot si asa ca oamenii devin, cumva, mai relevanti. Asta crede Andrei Nica (Group Creative Director, Graffiti BBDO), care nu mergea la petreceri cu DJi doar ca sa aiba fundal pentru depanat amintirile de-o saptamana cu amicii.
Deja te poti declara mai inspirat pentru cele 3 OOH-uri pe care o sa le inscrii la ADventura URSUS, competitia Young FIBRA care-si tine urnele deschise pana pe 27 aprilie. Atentie, ai nevoie de 3 cadre succesive care sa spuna, coerent, varianta ta de poveste URSUS, despre aventuri legendare care leaga prietenii.
N-ai trecut de 30 de ani, dar esti totusi intelept si n-o sa lasi brieful deoparte. Vezi si la regulament, citeste-l pe Andrei mai jos si gata, nu mai ai scuze, hai la treaba.
Cum te surprind modurile in care se distreaza azi tinerii?
Imi place ca par mai preocupati de prieteni cand se strang. Noi ii luam de-a gata. Timpul petrecut impreuna nu era asa special, era cam cum e tehnologia azi, motiv pentru care, cand faceam ceva fun, era despre activitatea respectiva.
Cand ne adunam sa mergem la un DJ, era despre cum pune ala muzica, nu despre ce-am facut in ultima saptamana. Acum mi se pare ca atentia s-a schimbat un pic.
Desi azi suntem 24 din 24 in contact cu prietenii, din cauza personalitatii super-cool, super-ingrijite si de multe ori editate pe care o proiectam cu ajutorul telefoanelor, ni se face mai dor de personajele reale, chiar daca nu ne dam seama mereu. Si, da, am folosit intentionat persoana intai plural in ultima fraza.
Ce-mi place, insa, cel mai mult si mai mult la noua generatie e ca pare al dracului de greu de impresionat si de clasificat in pepeteuri.
Ca publicitar, e musai sa fii tanar ca sa vorbesti cu tinerii?
E musai sa fii deschis si sa-ti mentii viu interesul de a scormoni prin viata reala si pe net. Nu mi se pare esential sa fii tanar si in buletin. Paradigmele nu s-au schimbat fundamental intre ultimele 2 generatii, ci doar mijloacele. Nevoile, dorintele si nesigurantele au ramas cam aceleasi.
O aventura cu prietenii tai, pentru inspiratia participantilor
Uite care-i treaba: am stat aproximativ 9 minute sa ma gandesc la o aventura potrivita, insa nu mi-a venit in minte niciuna care sa nu fie PEGI 18, iar genul asta de aventuri nu sunt bune pentru inspiratia participantilor la concursul asta. Stiu, exagerez, insa asa e-n advertising.
Primul lucru pe care l-ai face in fata briefului ADventura URSUS
Mi-as chema imaginatia, as ruga-o sa se aseze langa mine, m-as uita-n ochii ei si i-as spune: "Stii cum iti spun eu mereu sa te mai potolesti cu prostiile si sa ma lasi sa-mi vad de treaba? Ei, acum te rog eu frumos sa-ti faci de cap".
Orizont de asteptari pentru lucrari
Nu mi-am facut o lista cu asteptari, insa sunt convins ca vom avea parte de multe lucrari surprinzatoare.
Un pont pentru participanti
Sa nu fie creativi de amorul creativitatii.