Anul trecut, Publicis Groupe Romania anunta alaturarea brandurilor Saatchi & Saatchi si The Geeks.
Noua structura Saatchi & Saatchi + The Geeks a inceput sa functioneze ca entitate unica la inceputul lui 2016, avandu-l pe Costin Radu in rol Managing Director.
Agentia s-a format dintr-o dorinta de integrare a serviciilor de comunicare clasice cu cele digitale. Astfel, Saatchi & Saatchi + The Geeks opereaza in regim similar cu tandemurile Leo Burnett-iLeo ori Publicis-Nurun.
Despre context, filosofie si modul de operare a agentiei am aflat de la Costin Radu (Managing Director, Saatchi & Saatchi + The Geeks), Stefan Iordache (CEO, Publicis Groupe Romania) si Teddy Dumitrescu (CEO & Country Chairman, Publicis Groupe Romania).
Contextul
Stefan Iordache: Saatchi & Saatchi exista si creste ca agentie globala pentru ca “Nothing is impossible”. Anul trecut nu am plecat la acest nou drum cu gandul la ce clienti locali sau internationali vom castiga, ci cu determinarea sa dovedim ca, si in Romania, “Nothing is impossible”. Si suntem pe drumul cel bun.
Ratiunea uniunii
Stefan Iordache: Ne-am propus sa avem o agentie altfel, iar dezvoltarea in jurul si impreuna cu The Geeks a fost una fireasca. La fel functioneaza Publicis si Nurun sau Leo Burnett si iLeo. Fragmentarea gandirii in “offline” si “online” nu mai exista, deci, pentru noi, a fost o decizie organica.
Proiectul Saatchi & Saatchi a trecut, de la 1 ianuarie 2016, intr-o noua etapa: unirea cu The Geeks, intr-o singura structura, condusa exclusiv de catre Costin Radu, fondatorul agentiei The Geeks. Practic, Saatchi & Saatchi + The Geeks functioneaza deja de la inceputul acestui an ca o entitate unica, oferind servicii integrate de strategie si creatie.
Saatchi & Saatchi + The Geeks
Costin Radu: Structura agentiei The Geeks a ramas nemodificata, insa, prin uniunea cu Saatchi & Saatchi, resursele agentiei se vor mari, pentru a duce la bun sfarsit toate proiectele pe care agentia le desfasoara sau urmeaza sa le desfasoare.
Desigur, asta presupune si existenta unui plan de afaceri unic, comun celor doua branduri. Cu alte cuvinte, exista o singura echipa ce pastreaza toate resursele agentiei The Geeks si la care se adauga, progresiv, resurse noi.
Teddy C. Dumitrescu: Modelul unei astfel de uniuni nu este unic in reteaua Saatchi & Saatchi. Un exemplu similar functioneaza in Franta, unde Saatchi & Saatchi s-a unit cu agentia digitala Duke, pentru a beneficia de expertiza in toate ariile comunicarii. Este parte a unui proces logic de integrare, care le asigura clientilor solutii neutre din punct de vedere media.
Clientii nu-si doresc sa faca o campanie in mediul digital sau offline de dragul de a avea o campanie in acele medii. Ei isi doresc sa le rezolvam o problema de business si, fireste, sa construim branduri de succes.
De aici, si nevoia tot mai mare de integrare. De a avea o viziune unica, corenta, indiferent de mediile folosite. Evident, digital-ul este astazi foarte important, iar, in cazul Saatchi & Saatchi + The Geeks, el se afla in ADN-ul agentiei.
Filosofia agentiei
Costin Radu: Filosofia noii structuri Saatchi & Saatchi + The Geeks este una poate usor atipica fata de alte agentii de comunicare din Romania. Desi creatia este si va fi in continuare un capitol extrem de important pentru noi, urmeaza sa ne concentram foarte multe resurse in zona de strategie si digital.
Stim ca sunt foarte putine agentii in Romania care respecta procesul si input-ul strategic, cu toate ca au in componenta echipei oameni pe a caror carte de vizita scrie “strategic planner”.
De multe ori, in spatele denumirii nu exista si un proces de lucru care sa presupuna resurse alocate pentru a defini corect rolul comunicarii sau mesajul campaniilor, ci doar “input” din partea unei persoane mai mult sau mai putin specializate pe asta. Ori, la noi, datorita background-ului in strategie al seniorilor din agentie, se pune cu adevarat accent pe acest proces.
In aceasta perioada marcata de atat de multe optiuni digitale, credem ca felul in care abordezi strategic o campanie determina mare parte din succesul acesteia. Desigur, si creatia influenteaza major eficienta unei campanii, insa doar atunci cand este pusa in slujba unei strategii bune. O creatie interesanta si bine facuta, pusa in spatele unei strategii gresite, nu va da rezultate. De aici, si insistenta noastra pe un proces strategic pe care se aloca mai multe resurse.
Primim de la clientii pentru care lucram, in mod constant, feedback-uri pozitive legate de felul in care abordam campaniile din punct de vedere strategic in comparatie cu alte agentii cu care acestia au lucrat. Prin urmare, intentionam sa pastram aceasta directie.
Business
Costin Radu: Saatchi & Saatchi + The Geeks a lucrat si lucreaza cu clienti din multe categorii: FMCG (beauty, detergenti, cafea s.a.), telecom, electro-casnice, retail online, anunturi online, birotica si papetarie, asigurari, anti-virus, oil & gas, comunicare corporate, turism, banking, etc. Insa, in ultimii ani, ne-am concentrat eforturile de new business in zona de online.
Avem in portofoliu proiecte desfasurate cu jucatori importanti din categoriile lor in business-uri online si stim exact ce inseamna sa faci tranzitia online-offline, la nivel de comunicare. OLX.ro, Vodafone.ro, AVON.ro, eMag.ro, Vola.ro, F64.ro, watchshop.ro, BestValue sunt cateva dintre brandurile pentru care am creat deja proiecte online sau offline. Suntem, probabil, una dintre agentiile cu cea mai mare experienta in aceasta zona.
Echipa
Costin Radu: Deciziile legate de echipa vor fi luate in functie de evolutia agentiei si portofoliul de clienti. Pana acum, de la infiintare, agentia a dezvoltat proiecte pentru branduri, precum: Vodafone, OMV Petrom, OLX, Tefal, Groupama Asigurari, Avon, Ariel, Lenor Parfumelle, Fairy, Wella, Vola.ro, BestValue, eMag, Doncafe, Nescafe, BitDefender, Pilot Frixion, Toy Color, Samsung, Hervis Sports, BCR si multi altii.
Ma refer aici atat la proiecte online, cat si la campanii integrate. Echipa, in toate fazele dezvoltarii agentiei, va reflecta fidel tipul de proiecte pe care clientii le vor cere, pastrand insa acelasi focus pe demersul strategic.
La intrebarea “de ce sa lucreze clientii cu Saatchi & Saatchi + The Geeks?” as raspunde ca, daca as fi client, motivul pentru care as lucra cu Saatchi & Saatchi + The Geeks este acela ca e una dintre putinele agentii de la care voi primi, in primul rand, o abordare care face ordine in strategia de marketing, definind foarte clar rolul comunicarii. Apoi, desigur, ideile creative si experienta in implementare a celor care formeaza agentia.
Managementul Saatchi & Saatchi + The Geeks
Teddy C. Dumitrescu: Managementul Saatchi & Saatchi + The Geeks este in intregime la Costin Radu, care este responsabil de produsul strategic si creativ al agentiei, precum si de performanta financiara a acesteia.
Stefan Iordache: Costin continua, in acest fel, proiectul pe care l-a fondat in 2010 sub numele de The Geeks. La nivel de business, pe termen scurt, aceasta inseamna o crestere semnificativa a cifrei de afaceri, dar si o investitie considerabila astfel incat sa dovedim ca, si in Romania, “Nothing is impossible”.