Marius Tianu, Co-Creative Director, Centrade | Cheil, reuseste cea mai cuprinzatoare definitie a publicitatii autohtone din prezent: o medie intre efervescenta, miopie, entuziasm combinat cu groaza unei foste crize financiare, vizionarism si ex-hipsteri care aspira la statutul de locatari ai unui hall-of-fame romanesc.
Chiar daca viziunea lui pare pesimista, vine cu happy end: „daca ai nebunia de a te bucura de ceea ce se intampla, cred ca lucrurile vor merge mai bine”. Premiile FIBRA au pornit tocmai dintr-o astfel de nebunie pentru a sustine potentia ideilor creative locale. Aratati-ni-le prin inscrieri.
Cum spune si Marius Tianu: "Majoritatea noastra are un soi de ireverenta buna; de nerusinare pozitiva. Ceva ce ne face sa punem la indoiala topuri deja stabilite; ierarhii batute in cuie. Si acest lucru ne poate face buni profesionisti".
Prezentul marcomm-ului romanesc
Transformare.
Si cautarea pe care o aduce cu sine transformarea.
Dar si noutatea inerenta ei.
Exista o bucurie a acestei cautari despre care mi-ar placea sa se vorbeasca mai des. Si cu mai multa seninatate. Si cred ca exista cativa oameni in aceasta industrie care stiu exact despre ce vorbesc.
La polul opus, cred ca exista o apasare care nu ne lasa sa vedem dincolo de ziua de azi.
Cat despre mindset: daca ar exista o medie intre efervescenta, miopie, entuziasm combinat cu groaza unei foste crize financiare, vizionarism si ex-hipsteri care aspira la statutul de locatari ai unui hall-of-fame romanesc – atunci ar exista si un raspuns corect. Dar nu exista. Insa, daca ai nebunia de a te bucura de ceea ce se intampla, cred ca lucrurile vor merge mai bine.
Cauze: suntem obligati sa reinvatam si sa regandim multe dintre lucrurile pe care le stim. Inclusiv despre noi insine.
Cu ce ne remarcam
Marcomm-ul romanesc e suficient de mare incat sa acomodeze orice: de la exaltare la maiestrie si prostie. Insa, marcomm-ul este o suma de micro-culturi organizationale. De aceea, desi am experienta mai multor agentii de creatie si a unui foarte mare numar de clienti locali si regionali, mi-e greu sa identific o trasatura care sa despice in doua piata noastra de marketing si comunicare.
Iata o incercare: cred ca majoritatea noastra are un soi de ireverenta buna; de nerusinare pozitiva. Ceva ce ne face sa punem la indoiala topuri deja stabilite; ierarhii batute in cuie. Si acest lucru ne poate face buni profesionisti.
Greseli
Sunt de parere ca nu exista maretie fara un dram de relaxare. Un gram de seninatate face diferenta dintre bun si foarte bun. De aceea, mi se pare ca “incrancenarea” este cea mai frecventa greseala a pietei noastre (client & agentie).
Curajul in advertising
Orice idee cu adevarat creativa este un caz de “temporary insanity”. Pentru ca abandonezi ratiunea in favoarea a altceva. Asa ca daca o idee nu pleaca de la intreabrea “Am I crazy for having this idea?” probabil ca nu e o idee suficient de buna. Iar aceasta intrebare poarta numele de curaj.
Daca astfel de cazuri de “nebunii de moment” ar fi mai dese (atat pentru client, cat si pentru agentie) atunci lumea numita Romania ar fi un loc mai creativ.
Sa nu uitam si ca it takes two to tango.
Campanii extraordinare
Daca nu suferi de sindromul Mesterului Manole, nu ai ce sa cauti in industria asta. Cred ca trebuie sa te trezesti avand in cap mantra asta: urmatoarea va fi mai “mare si mai frumoasa”.
Un exemplu: Milka Collage. Un excelent exemplu de real time marketing, client + agentie.
Milka Collage - Nicoleta Lupu - 574Ce artist a mai realizat aproape 600 de lucrari in doar 2 zile? Noi stim unul: doamna Nicoleta Lupu, o participanta emerita la concursul Milka Collage. Noi credem ca acest lucru merita propria galerie virtuala, dar si o limita de maximum 5 lucrari pe zi inscrise de fiecare participant, pentru egalitate de sanse! Participa si tu pe http://www.collagemilka.ro/
Posted by Milka on Saturday, March 26, 2016
De ce are nevoie industria pentru a progresa
Relaxare, recunostinta (cred ca recunostinta nu a fost inca inventata in Romania), credinta, crize de nebunie si seninatate.