Costin Popescu, Director de Creatie Cap, ne dezvaluie in exclusivitate planurile agentiei pentru acest an, schimbarea strategiei de comunicare si dorinta de a forma parteneriate si cu alte branduri. Tot in acest interviu, despre AdMarket, neconventional si Cannes Lions.
IQads: Studiul AdMarket a relevat in acest an ca NextCap si-a pastrat rezultatele bune de anul trecut, chiar a crescut. Cum comentati rezultatele?
Costin Popescu: In 2004 noi eram pe aceleasi locuri ca si acum, vorbim de creativitate si de strategie. E ok pentru noi. Au aparut insa alte ciudatenii sau alte lucruri pe care le pot comenta. Noi suntem prezenti intr-un fel de doua ori: exista Next Cap pe locul 2 la creatie si 3 la strategie si este si Cap, care este pe 6 la creatie si pe 7 la strategie. Este un caz unic, dar onorant as spune.
IQads: Practic nu era Next cu strategia si Cap cu creatia? Crezi ca este o confuzie in randul oamenilor de marketing?
Costin Popescu: Nu. Niciodata nu s-a tras o linie intre strategie si creatie si nu s-au impartit atributiile pe agentii. Este si confuzie, sunt si raspunsuri asisitate si raspunsuri neasistate, acestea ar putea fi cauzele. Oricum pe noi ne onoreaza.
IQads: Te asteptai la rezultate, ti-ai fi dorit mai mult?
Costin Popescu: Nu suntem genul care ne punem target: vrem sa castigam, vrem sa rupem, nu functionam pe stilul asta. Este ok unde suntem acum, nu stim daca se putea mai mult in perioada asta si tinand cont de ce se intampla cu Leo Burnett, pentru noi este bine asa cum este.
IQads: Este NextCap o agentie foarte dorita?
Costin Popescu: Nu stiu ce sa spun. Aici e vorba de 2 agentii, vorbim de Next Advertising si de Cap, sunt doua lucruri distincte. Judecand dupa clientii care au venit la noi si cu care am lucrat si inca mai lucram, formula Cap si Next a fost destul de dorita. Poate este vazuta intr-un anumit fel, adica avem un anumit stil si isi inchipuie si discuta despre noi intr-un anumit fel, dar cred ca este destul de dorita.
IQads: Care este imaginea pe care crezi tu ca o au oamenii de marketing despre Cap? Cum vad ei agentia fata de alte agentii de pe piata?
Costin Popescu: Cred ca ar trebui sa vorbim un pic despre cum a functionat NextCap si cum va fi pe viitor. NextCap a functionat in felul urmator: Next/Cap, NextCap, CapNext, Next,Cap, Next (ca si prescurtare a lui NextCap), deci a fost in toate felurile. Acum va functiona drept Cap si Next. Intotdeauna au fost doua lucruri distincte, noi intotdeauna am oferit servicii de strategie si de creatie pentru cei cu care am colaborat, iar cu Next, inainte sa aiba departament de creatie, ceea ce se intampla acum, a fost o colaborare ca si cu un alt client. Noi am mai avut colaborari cu Sister si cu Bridge, dar am avut si clienti separati, gen Text Promotion, FHM, Femeia de Azi, Poligrafia Codex, The Office, The Mission. Next si Cap au lucrat impreuna si au acest brand NextCap sau CapNext si a fost pur si simplu o colaborare intre doua agentii care au ceva in comun pe un anumit numar de clienti. Colaborarea exista si va exista. NextCap nu se va desfiinta, va pastra in continuare pe cat posibil clientii: Murfatlar, Albalact, Flanco, Banca Transilvania. Vom lucra pentru ei la fel de bine ca si pana acum, dar vom avea si clienti separati cum am avut intodeauna, deci Next si Cap vor avea clienti separati. Sunt lucruri care se intampla si s-au mai intamplat in lumea asta, nu este nimic anormal. Asta se intampla din cauza ca exista diversi actionari, cu viziuni si mentalitati diferite. Cap are niste actionari, Next are alti actionari, au existat si inca mai exista interese comune, dar exista si interese si viziuni separate. Sunt viziuni diferite si uneori e normal si e bine sa fie asa.
IQads: De ce crezi ca Next a ales tocmai acest moment pentru a-si forma un departament de creatie propriu?
Costin Popescu: Banuiesc din cauza faptului ca noi am dat ultimul semn ca nu va exista niciodata o fuziune intre cele doua entitati. Noi vroiam un anumit tip de clienti si de control, ei isi doresc un alt tip de clienti. Dar la intrebarea asta cred ca trebuie sa
va raspunda si ei.
IQads: Ce tip de clienti va doriti voi?
Costin Popescu: Cu care sa vorbim aceiasi limba si cu care sa crestem impreuna, sa fim parteneri, sa nu ne invete cum sa facem lucrurile, pentru ca avem si noi ceva experienta, clienti care sa aiba incredere in noi. Or nu toti clientii au incredere in agentii.
IQads: Cum ar arata clientul ideal, in afara de a avea incredere si mana libera?
Costin Popescu: Nu neaparat sa ne dea mana libera. Sa fie partener, sa avem ce invata unul de la altul, noi sa avem incredere din anumite puncte de vedere si el sa aiba incredere din anumite puncte de vedere.
IQads: Care este urmatorul pas pentru Cap? Ce va propuneti?
Costin Popescu: Cap se va dezvolta. Veti vedea in septembrie ce se va intampla cu noi. Va exista odata cu inaugurarea noului sediu si o noua identitate si o noua structura. Va fi o abordare diferita. Vom avea o colaborare cu anumiti oameni, intr-un anumit stil, se va dezvolta. Va fi un fel de proces de re-aranjare, atat al sediului, cat si al structurii. Vom comunica mai clar despre ceea ce vrem, ceea ce suntem, cum vrem sa fim perceputi, ce facem etc.
IQads: Care sunt cele mai importante proiecte ale agentiei in acest moment?
Costin Popescu: Sunt multe proiecte importante. Tocmai am terminat o campanie pentru Banca Transilvania despre care am auzit ca incepe deja sa aiba rezultate, lucram la partea de identitate a unui super restaurant si suntem in faza de concept pentru doua noi proiecte ale clientului nostru "traditional".
IQads: Agentia a pastrat un low profile, cel putin din punct de vedere al comunicarii. O sa se schimbe acest lucru? Veti comunica mai mult (ma refer la PR, la comunciarea propriilor proiecte)?
Costin Popescu: Va exista un PR al agentiei, dar vom aborda piata in mod diferit de felul in care o face celelalte agentii. Nu vor exista chestii standard, abordari tradionale. Va fi o comunicare, iar ea se va face sub forma de interviuri fata in fata, ca acum, cand vor exista numite campanii. Vom avea o colaborare cu anumite zone. Vom sta la discutii. Vor fi anumite petreceri unde se va sta de vorba, se vor cunoaste oamenii implicati, nu va mai fi o abordare de genul mail: raspunde la intrebarile urmatoare etc. Va fi vorba mai mult de comunicare, colaborare, parteneriat. Sa se poata intelege foarte clar cine lucreaza, pentru ca timpul pe care ti-l aloca pe mail ti-l poate aloca si fata in fata. Va fi o comunciare mai sincera.
IQads: Cat de important este neconventionalul pentru voi?
Costin Popescu: Acum se discuta foarte mult despre neconventional in piata. Dar fiecare il percepe altfel. Am auzit niste discutii sau zvonuri ca noi facem lucrurile diferit doar de dragul de a le face diferit. In primul rand ce ar fi rau in asta daca se intampla? Cred ca este foarte bine sa comunici diferit pentru ca asta iti face mai vizibil brandul. Dar neconventional inseamna mai mult. Orice ocazie de a dovedi ca poti face lucruri mult mai inteligente nu numai pe tv si care pot fi mai reusite decat pe tv este foarte importanta, pentru ca poti uneori ajunge la mult mai multi oameni, intr-un timp mult mai scurt. Dar vin 2007 - 2008 si nu vor mai fi bugetele astea, vor fi alte costuri si trebuie sa ajungi altfel la oameni. Neconventionalul este foarte important, daca stii cum sa il faci.
IQads: Cand crezi ca vom ajunge sa castigam un leu la Cannes pe print sau outdoor? Ce ne lipseste?
Costin Popescu: Vreo 20 de ani as spune eu. Dar eu vad lucrurile mai diferit, sunt mai pesimist din fire si poate ma uit la alte lucruri. Cred ca sunt diferente mari de abordare, de mentalitate, de ce si cum se intampla, dar mai ales de detalii. Exista si cateva agentii care si-au propus asta si poate vor reusi. Cred ca se va intampla, este inevitabil. Usa se va deschide odata dar nu cred ca o sa devina o obisnuinta.