O scurta biografie a marketingului arhaic ar arata asa: intre doua vanatori de dinozauri, publicitarii cioplesc in piatra printuri si produc spoturi in care ii imbie pe ceilalti vecini de epoca de piatra sa incerce diferite produse. Foooarte interesant, mai ales cand reclamele iti intrerup serialul preferat sau o minge pe poarta transmisa de la Campionatul Mondial. In publicitate, cu un public din ce in ce mai greu de castigat, conceptul de "ba al meu e mai frumos" fara argumente palpabile a inceput sa piarda teren, tocmai datorita caracterului sau pur teoretic.
Un nou zimtisor la roata marketingului este evitarea ideii de "crede si nu cerceta". Cel putin pe aceasta baza a fost creat noul trend tryvertising: familiarizarea clientulului cu produsul sau serviciul, inainte de a-l cumpara, prin insasi testarea acestuia. Sigur, primul lucru la care ne gandim cand vine vorba de piata autohtona sunt testerele de parfumuri sau creme din magazine, insa acest tip de tryvertising diluat are un inconvenient major: nu exista nicio garantie ca publicul care incearca aceste mostre o face in locul potrivit, la momentul potrivit. Nu exista nici macar siguranta ca testerele ajung la categoria de public dorita.
Comentarii