Toata iarna, bicicleta ta a dardait pe balcon in timp ce tu iti beai ceiutul cald pe canapea. Dar in loc sa te simti vinovat, mai bine o scoti la o intalnire. Numai bine, ca tocmai urmeaza a doua editie a Salonului Bicicletei, organizat de AsPIC - Asociatia Producatorilor, Importatorilor si Comerciantilor de Biciclete din Romania.
Ca sa aflam mai multe despre eveniment, am stat de vorba cu Valentin Ionescu, directorul executiv AsPIC si cu Patricia Arbanas, care s-a alaturat anul acesta echipei in postura de consultant marcom si development, dupa 10 ani de Client Service in agentii precum Scala JWT sau Geometry Global.
Peste 9.000 de vizitatori s-au perindat prin Salonul Bicicletei 2015, iar anul acesta Valentin si Patricia se asteapta ca numarul sa creasca, motiv pentru care evenimentul s-a mutat la Romexpo. Mai multe aflam de la ei in randurile de mai jos:
Inceputul proiectului
Valentin: Organizatorul Salonului de Biciclete este AsPIC (Asociatia Producatorilor, Importatorilor si Comerciantilor de Biciclete din Romania). Din 2014, eu am preluat functia de director executiv si ma ocup de intreaga activitate a asociatiei, inclusiv de organizarea Salonului Bicicletei.
Anul trecut a fost prima data cand industria bicicletei a avut un eveniment dedicat 100% biciclistilor si pasionatilor de biciclete. Desi a fost prima editie, peste 9.000 de vizitatori au trecut pragul evenimentului. Dupa ce am tras linie, am inceput pregatirile pentru 2016, mutandu-ne de la Cristal Palace Ballroom la Romexpo.
Despre eveniment
Valentin: Piata de biciclete din Romania este in crestere in fiecare an. Trebuia ca si aceasta industrie sa aiba o expozitie nationala in care marii producatori, importatori si comercianti sa expuna noile modele in fiecare an.
Salonul Bicicletei este locul unde poti gasi aproape toate brandurile de biciclete din Romania la un loc, poti sa testezi noi modele si sa participi la activitatile pe care le-am pregatit pentru vizitatori. Este locul unde „cei din industrie” se intalnesc cu comunitatile, organizatorii de evenimente, biciclistii profesionisti, pasionatii si cei pe care ii preocupa sportul si miscarea.
Patricia: Salonul Bicicletei este o initiativa care are in spate un higher purpose cu care ma identific deoarece cred ca dezvoltarea acestei industrii poate aduce multe beneficii societatii.
Stimularea cresterii industriei de biciclete este foarte importanta, iar acesta este unul dintre aspectele esentiale la care contribuie expozitia nationala Salonul Bicicletei. Ne dorim foarte tare ca Romania sa evolueze spre ce vedem in alte capitale europene, iar popularizarea mersului pe bicicleta influenteaza acest aspect in puncte cheie, care stau la baza unui lant de beneficii.
Mijloace de transport alternative si sustenabile ecologic, individuale sau organizate si integrate intr-un sistem intermodal (de exemplu, sisteme de bike sharing), care au ca efect mai putine masini in traficul urban – si subliniez asta, pentru ca bicicleta nu inlocuieste nevoia de a avea masina, ci o completeaza. Apoi, un nivel de poluare mai redus, oameni mai activi, mai health conscious si un nivel de serotonina si de bun simt mai mare :)
Desigur, pentru asta e nevoie de infrastructura, iar pentru ca infrastructura sa devina o prioritate trebuie sa existe si un interes crescut in randul populatiei. Cu cat mai multi biciclisti vor exista, cu atat mai repede se va dezvolta si infrastructura.
Romanii si bicicletele
Valentin: In fiecare an piata s-a dezvoltat, vanzarile au crescut. Comunitatile sunt foarte organizate si comunica intre ele pentru marile evenimente. La Salon, am invitat marile comunitati sa fie prezente, sa isi expuna activitatile si sa organizeze plimbari si evenimente, cum sunt Masa Critica, Adevaratii Veloprieteni si Miercurea Bicicletei.
Patricia: Comunitatile sunt de regula gestionate de oameni pasionati care nu au posibilitatea de a fi extrem de vocali si vizibili individual. Salonul Bicicletei construieste un context macro, raportat la industrie, si ii aduce impreuna, unind toate vocile intr-una singura. Iar asta genereaza un mesaj marketabil si de interes mass.
Dificultati pentru biciclistii amatori
Valentin: Problema evidenta pe care o stie toata lumea si care nu depinde de noi: pistele de biciclete. Dupa ce vor aparea in Bucuresti si piste de biciclete, frecventa de utilizare a bicicletei ca mijloc de transport in oras va creste exponential. Altfel, comunitatile, magazinele si organizatorii de evenimente sunt asa bine pregatiti incat fiecare biciclist doritor are cel putin 3-4 plimbari si concursuri la care poate participa in fiecare week-end.
Asteptam ca Primaria sa construiasca si in Bucuresti o retea de piste „adevarate” pentru biciclisti, care va ajuta orasul sa devina o capitala europeana.
Salonul Bicicletei 2016
Valentin: Salonul Bicicletei 2016 va avea loc la Romexpo in pavilioanele C1 si C2 in perioada 25-27martie. Lista de expozanti este lunga, mentionam: Sprint Focus, MosIonRoata-Felt, BikeFun-Merida, Cross, Veloteca, BikeExpert-Cube, Bellotto, Pegas, Carpat Sport, Carbon Bike, Drag Bicycles, Rovelo, KTM, Sport Xteam si lista continua.
Pentru cele 3 zile pregatim concursuri de BikePolo, demonstratii de BikeTrail, concurs pentru copii, ore si marathon de indoor cycling, parada si plimbare cu fetele, concurs Urban Trail XCC si bike ride teste pentru toate categoriile de varsta.
Patricia: Mixul de activitati e gandit astfel incat sa satisfaca si asteptarile unui biciclist profesionist, dar si sa ofere o experienta oricarui bucurestean care alege sa isi petreaca o parte din weekend la Salonul Bicicletei.
Planuri de viitor?
Valentin: Am inceput pregatirile pentru 2 urmatoare evenimente. Primul va fi „Targul de biciclete”, eveniment care va avea loc la sfarsitul toamnei, unde magazinele de biciclete vor pregati reduceri si preturi speciale. Iar pentru primavara din 2017, deja suntem in discutii pentru urmatoarea editie a Salonului, unde vom veni cu un nou concept, dar il lasam momentan ca surpriza.
Patricia: Anul acesta evenimentul va fi de cateva ori mai mare ca cel de anul trecut, Salonul Bicicletei 2016 ajungand sa fie de departe cel mai mare eveniment din industrie. Pentru moment, pot spune doar ca editia viitoare va pastra tot un trend de crestere :)