4 ani de Energiea, vedere de interior. Raluca Sosa: Initial puneam accentul pe zona de evenimente urbane. Cu timpul, insa, am dezvoltat mult mai mult directia de pub

4 ani de Energiea, vedere de interior. Raluca Sosa: Initial puneam accentul pe zona de evenimente urbane. Cu timpul, insa, am dezvoltat mult mai mult directia de pub

„Bai, au niste cartofi prajiti geniali!”. O oferta de nerefuzat m-a adus pentru prima data la Energiea acum vreo doi ani, intr-o seara cand mi-era foarte foame. Cartofilor li s-au alaturat coastele si a iesit o portie pe care n-am terminat-o nici pe jumatate - nu pentru ca n-as fi vrut. Dupa prima faza, seductia-prin-stomac, valul doi a venit in combinatia de industrial si cozy a localului. Care astazi implineste varsta de 4 ani, pe care o si sarbatoreste.

La inceput,  Energiea a pornit, in tandem cu Grolsch, de la ideea de spatiu pentru evenimente urbane. Raluca Sosa, co-owner, spune ca treptat conceptul s-a rafinat si ca Energiea s-a indreptat mai mult inspre pub-ul prietenos fara muzica zgomotoasa. Pentru ca si experimentalistii au nevoie de socializare si relaxare. Sau un spatiu de lucru pe timp de zi. Ori un loc bun de intalnire la masa de pranz.

Dupa primul an, Energiea avea deja clienti fideli, realitatea mulandu-se perfect pe viziunea celor de aici: 

De la inceput ne-am adresat cu preponderenta celor din industriile creative: publicitate, arta, muzica, jurnalism, moda etc. Am pastrat mare parte din acest public, dar am atras cu timpul si public din zona corporate.

In continuare, Raluca ne face un status al Energiea asa cum o vizitam astazi:

 

Momente importante din cei 4 ani ai vostri

In 4 ani, cred ca fiecare moment a fost important in felul lui. Sigur, sunt cateva experiente de care ne aducem aminte cu placere. 

Primul lucru la care ma gandesc este Guerrilive-ul si multitudinea concertelor ce au avut loc timp de trei sezoane in Energiea, in fiecare luni. A fost o experienta complexa, in urma careia am cunoscut oameni extraordinari cu care am ramas in relatii pana astazi.

Un alt moment important pentru noi a venit undeva la un an si jumatate de la deschidere, si anume clipa in care am realizat ca avem un numar foarte mare de clienti constanti. Acela a fost momentul in care ne-am dat seama ca viziunea noastra are validare in concret, iar pattern-ul se pastreaza de atunci.

 

Conceptul Energiea. Evolutie

Initial am pornit de la ideea unui mix intre pub si spatiu de evenimente urbane. Un loc care sa imbine lejeritatea si relaxarea unui pub de dupa-amiaza cu energia si dinamicitatea evenimentelor din zona artistico-culturala si clubbing. Ne gandeam la componenta de evenimente ca fiind cea dominanta.

Cu timpul, insa, am inteles ca oamenii vin mai degraba pentru atmosfera prietenoasa de pub, vin sa stea la un pahar si la o gustare. De aceea, am dezvoltat mult mai mult directia de pub, am diversificat meniul de bar si bucatarie, si am luat in vizor, mai degraba, evenimente ce nu implica sunet puternic.

 

Schimbari

In cei 4 ani de Energiea am schimbat lucruri constant. Cele mai importante schimbari au fost cele de organizare interna. Energiea a crescut foarte mult in acesti 4 ani, asa ca, logistic vorbind, in fiecare an, am fost oarecum depasiti.

Spatiul de la Energiea este limitat, astfel incat a trebuit sa regandim constant raportul dintre utilitatea spatiului, numarul oamenilor din echipa si spatiul fizic existent. Am reutilat in toti acesti 4 ani, am construit si deconstruit spatii functionale, am rotit echipa si am extins-o.

Cred ca cea mai eficienta imbunatatire pe care am adus-o, si asta s-a intamplat recent, a fost sa extindem bucataria. Conjunctura a fost de asa natura incat ne-a permis sa mai adaugam cateva spatii de preparare si productie in plus.

Lucru care nu ar fi fost posibil acum un an, desi noi tot visam la extindere. Suntem foarte fericiti ca am reusit sa facem asta, pentru ca ne ajuta foarte mult sa putem lucra mai bine pe meniul de mancare.

 

Echipa

Evident ca echipa a crescut in acesti 4 ani, practic aproape s-a dublat. Desi oamenii vin si pleaca, o parte din ei sunt cu noi inca de la inceput. Sunt oameni frumosi, cu care am crescut impreuna.

Suntem in acel punct in care ne intelegem din priviri, nu mai este nevoie de explicatii sau adnotari speciale. De multe ori, ei sunt cei care vin cu propuneri de schimbare si de imbunatatire.

Au internalizat atat de mult ce este Energiea, incat putem spune ca multe din lucrurile care se schimba la Energiea vin din observatia lor imediata. Si asta e foarte tare, vii cu maxima placere la munca cand stii ca acolo, langa tine, sunt oamenii acestia, care iti dau dorinta si motivatia de a face mai mult.

 

Clientii

Avand in vedere ca acest proiect a fost dezvoltat de la inceput in tandem cu cei de la Grolsch, asta a insemnat si ca viziunile noastre sunt similare: ne adresam experimentalistilor.

Oameni ce refuza sa ia realitatea ca un dat, incercand s-o schimbe sau sa se schimbe pe sine. Oameni care inteleg ca „a fi” inseamna a invata constant de la tot ce te inconjoara.

De la inceput ne-am adresat cu preponderenta celor din industriile creative: publicitate, arta, muzica, jurnalism, moda etc. Am pastrat mare parte din acest public, dar am atras cu timpul si public din zona corporate, mai ales la mijlocul zilei, datorita ofertei de pranz pe care o avem.

Tot cu timpul, am crescut si pe zona de antreprenoriat sau freelance. La mijlocul zilei este mai liniste si sunt destul de multi oaspeti ce vin sa lucreze de la noi, fie ca stau pe laptop sau au intalniri.

O alta particularitate pe care o avem si care s-a dezvoltat destul de mult in ultima vreme: vedem multe gasti de femei, pe tipologia „iesim ca fetele in oras”. Lucru ce ni se pare foarte dragut.

 

Vibe

Primele lucruri pe care le auzi de la ceilalti cand vorbesc de Energiea... cartofi prajiti si coaste. Apoi, daca dezvolta un pic ideea, majoritatea zic ca se simt ca acasa, normal si natural, ca ramai cu senzatia ca esti oaspete si prieten in acelasi timp.

De altfel, cred ca asta ne-am dorit de la inceput de la Energiea. Un loc cozy, safe si prietenos. Asa ne simtim noi acolo, asa ne-am dorit sa se simta si oaspetii nostri.

 

Relatia cu brandurile

Acum 4 ani Grolsch avea o viziune bine definita a ceea ce inseamna un loc pentru experimentalisti. Noi aveam cam acelasi lucru in minte. De aceea, de la inceput, am pornit impreuna in aceeasi directie. Ne-a venit usor sa ne armonizam relatia pentru ca vedeam lucrurile similar.

Proiectele cu care cei de la Grolsch au venit, de-a lungul timpului, au fost foarte frumoase si potrivite noua. De aceea, tot ce am facut impreuna a avut maxima rezonanta.

Un lucru aparte care s-a intamplat in aceasta relatie este faptul ca echipa Grolsch cu care am lucrat a ramas aproximativ aceeasi ca acum 4 ani. Cred ca pot spune ca am trecut dincolo de o colaborare obisnuita.

Avand in vedere ca, inainte de Energiea, exista deja Expirat de mai bine de 10 ani, colaborarile noastre cu brandurile din HoReCa au fost multiple. Exista insa cateva branduri cu care avem o istorie lunga si o relatie constanta si cumva speciala.

 

Ce urmeaza pentru Energiea?

Am vrea ca Energiea sa continue sa fie un loc in care te simti ca acasa, un loc care iti este si gazda, si prieten. Acesta ar fi planul general.

Specific, sunt extrem de multe lucruri marunte la care lucram constant, pentru ca, de altfel, din lucrurile acestea marunte, puse cap la cap, se formeaza intregul. Cum ar fi meniul de mancare, cel de bauturi, evenimentele noastre, etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related