Conduce agentia de publicitate aflata mereu inca de la infiintare in top 3 si care in acest an a trecut prin nenumarate schimbari. Dan Moraru, Managing Director Graffiti BBDO si CEO BBDO Group Romania, ne vorbeste despre planurile grupului din acest an, specializare, branduri creative romanesti, teluri creative si de business.
IQads: Graffiti a ramas si in acest an pe locul 3 in topul agentiilor de publicitate din Romania, dar observam o creativitate sporita fata de anii trecuti. Ce va doriti de la festivalele de publicitate la care veti participa?
Dan Moraru: Ce ne dorim este sa putem aduce la aceste festivaluri cat mai multe lucrari facute pentru clientii nostri si care chiar au fost folosite ca tactici si campanii, acesta fiind un criteriu absolut strict pe care il urmarim. Ne-am dori sa vedem mentionate si premiate la festivaluri cat mai multe dintre lucrurile pe care le facem aici pentru clientii nostri. Nu este un scop in sine, dar credem ca ne datoram atat noua, cat si clientilor nostri aceasta recunoastere si posibilitate de a ne raporta la nivelul pietei locale sau internationale. Nu as vrea sa dau pronosticuri, dar cred ca din punct de vedere scoring si clasamente o sa facem mai bine, sunt absolut convins de acest lucru. Nu este un scop in sine: ne propunem ca anul urmator sa fim pe locul doi. Aproape am fost pe locul doi si anul acesta. Nu stam sa facem aritmetica punctelor. La Effie am fost pe locul trei constant in ultimele editii, lucru pe care, spre satisfactia mea, l-am auzit remarcat public chiar si de Mihai Ghyka. A fost un lucru pe care chiar l-am apreciat si ne-a adus multumire.
Comentarii
cum adica...sunteti asaltati de oportunisti? Dar voi, cand ati inceput sa lucrati in acest domeniu, nu ati facut-o pentru ca ati considerat...oportun sa va dati frau liber imaginatiei, dorintei de a munci pasionat- intr-un mediu nou, exciting si foarte provocator? Eu am absolvit Ziaristica in urma cu zece ani; n-am reusit- oricat am incercat- sa intru in Publicitate; in timpul facultatii am fost chemati vreo 25 colegi de grupa la interviu la Ogilvy;pe atunci unul din departamentele lor era condus de un profesor de-al nostru; si, stiti ceva, nu zic de mine, dar printre noi se afla un baiat care luase cele mai mari note la testele lui practice;;;dar a fost selectata o singura fata- care abia deschidea gura, genul papusica...probabil cea mai fandosita din colegele noastre; dar, de, avea 4 wheels- ei, pe vremea aceea, era lux de lux...; AM INTELES TOTI ATUNCI-IN 1996-PE CE CRITERII SE INTRA
Am nenumarate alte exemple si nu m-am rezumat la a ma lamenta si plafona; momentan nici nu mai lucrez in tara
Sunteti penibili sa va plangeti- aveti o gramada de oameni inutili si ingamfati in aceasta industrie, pe cand multi tineri talentati si decenti nu pot face nici un pas; am prietene care scriu
carti, fac cercetare de marketing pe langa diverse institutii si nu au acces la cate va puteti permite voi; nu este gelozie dar nu va cunoasteti lungul nasului! Cum vreti voi sa va vina cineva deja pregatit? E un domeniu inca in fasa, nu e pe deplin structurat si elaborat in constiinta societatii si nici macar in industria mondiala de profil nu v-ati individualizat cu adevarat, caci mai e nevoie de timp- ce pretentii aveti, doar nu sunteti chirurgi?! Lasati-i sa incerce, ajutati-i, nu fiti egoisti si circumspecti, ca atunci degeaba ati venit in contact cu valorile si principiile umane de care trebuie sa tineti cont la fiecare brief...
Ascultati-l mai des pe Lucian Georgescu- omul acesta chiar stie ce spune! Incercand sa faceti pe desteptii va faceti de ras intre voi!