Dupa ce-a parasit bancile de la Ion Mincu, a lucrat 10 ani in publicitate. Graphic design-ul a salvat-o de satisfactia intarziata a proiectelor de arhitectura. Dar art direction-ul i-a adus alta angoasa: cea a complacutului in abstract. Nevoia obiectului concret a adus-o in fata bijuteriilor contemporane, pe care a inceput sa le descoasa la Assamblage, "sacrificand concedii de corporatist".
Otilia Mihalcea este omul din spatele brandului Oval pe care il populeaza cu bijuterie contemporana. De ce "Oval"?
"Pentru ca O. Dar si pentru ca nu stii daca e plin sau gol, nu e disc, e cadru. Voiam sa fie vag, sec, fara referinta, sa pot sa-i aduc continut. Inca nu stiu ce-i cu el, caci sunt in el. Dar primesc ecouri bune si ma bucur".
Pentru ea, la London Fashion Week s-au schimbat regulile: colectiei Oval - “Neotectonics” i-a revenit primul premiu pentru design de accesorii decernat in cadrul evenimentului, pe care Otilia l-a primit "fara sa-l judece".
Asa ca nu cred c-ati avea ceva mai bun de facut cu urmatoarele minute decat s-o cititi mai in amanunt:
Piesele Not Even + Possible - colectia Neotectonics, premiata la London Fashion Week
De la arhitectura la bijuterie
Am terminat arhitectura in '96. Dar din ultimii ani ai acesteia m-a furat placerea de a face grafica, satisfactia lucrului imediat fara angoasa pe care mi-o dadea viata lunga a constructiilor. Am ramas in bransa vreo 10 ani ca art director.
Dar a aparut si aici o neliniste, aceea a statului in idee, in lumea abstracta a spoturilor si lipsa tridimensionalitatii, a obiectului concret.
Am aflat despre scoala Assamblage si am urmat cateva cursuri sacrificand concedii de corporatist. Acum fac in paralel arhitectura la scara de bijuterie si graphic design.
Scoala are module de cursuri. Eu le-am facut pe sarite. Sunt inca la stadiul de incepator, dar cum rigoarea de arhitect ma tine inca in lumea formelor pure, ma descurc.
Gandirea tehnica pe care mi-am ascutit-o in timp ma scoate din incurcatura. Iar de cand am masa de lucru chiar in casa din Carol Davila 26, unde este scoala, fur din generozitatea celor de acolo cand e nevoie.
O identitate cadou
Publicitatea nu este vocatia mea. Si o stiam. Dar este un job pe care il fac cu usurinta. Apoi am ramas insarcinata si am folosit contextul sa ma tin departe de confortul unui salariu mare si aproape de ce era mai important. Am noroc sa am in jur oameni care ma ajuta.
Identitatea Oval a fost cadoul de ziua mea de la Milos (n.r. Jovanovic). Sedinte foto cu Sandu (n.r. Alexandru Paul) si Camil Dumitrescu, model Maria, asa a aparut site-ul.
Si, peste toate, OCD-ul personal.
Povestea Oval
Ah. Am inca alergie la limbajul asta publicitar. Oval are o poveste, dar e una organica, a iesit din mine. Fara cezariana, desi este si despre chin. Sau macar isi doreste sa incurce.
As vrea sa nu aiba logica sau sa o scurtcircuiteze, desi cred ca mai degraba lasa o senzatie intre dinti si omoplati.
Oval pentru ca O. Dar si pentru ca nu sti daca e plin sau gol, nu e disc, e cadru. Voiam sa fie vag, sec, fara referinta, sa pot sa-i aduc continut. Inca nu stiu ce-i cu el, caci sunt in el. Dar primesc ecouri bune si ma bucur.
MISSING, MISSING NOT, SPECTRE
Missing e o colaborare cu Ana Alexe, inspirata de piesa Dear Everyone a lui Brynjar Abel Bandlien (n.r. piesa pusa in scena la Centrul National al Dansului Bucuresti de catre Bandlien, coregraf si artist norvegian, stabilit in Romania). Si e despre absenta. Si cum se simte mai tare fata de ce este, de ce exista. Sunt piese-cliseu carora li s-a scos miezul, subiectul.
Missing Not e varianta optimista. Dar mi-a placut pe langa usurinta cu care a aparut, nota butaforica pe care o are.
Spectre e despre culoare fara sa arati culoarea si este o colectie gandita impreuna cu Andra Baltoiu.
Inspiratie
Drogurile. Glumesc. E o cale prea complicata pentru mine, dar din cand in cand am acces la forme si senzatii. Si vin din multe locuri. Plimbari, vise, carti. E un fel de a face loc intuitiei in realitate. Daca faci liniste, apar.
Oval la London Fashion Week
Oval a mai trecut pe la Autor, Project A, garage sales, targuri de Craciun. Unele sunt mai inspirate, la altele cafeaua e mai buna.
La Londra a fost intens si obositor. Stateai 10 ore la expozitie si te hraneai cu sandvisuri, cu ce vedeai si auzeai. Si aveai cu ce. Erau tot felul de personaje excentrice, bogate, expansive, care imi dadeau senzatia normalitatii. Si multi oameni curiosi.
Premiul a venit pe nepregatite, caci expuneau 24 de tari si erau multi foarte buni. Apoi la decernare incheiasera cu premiile de designer asa ca ma relaxasem. Dar au inventat in acest an un premiu nou. Pentru design de accesorii. Si l-am primit fara sa-i judec.
Clientii OVAL
Multi imi seamana. Altii ma surprind ca vad ce eu nu am vazut in piesele cu pricina si ma bucura. Imi dau un sentiment de universalitate. Ha.
Designer de bijuterii in Romania
Piata e mica. Bijuteria e inca lux, moft, curaj. Nu e prioritate. Oamenii relaxati sunt putini. De multe ori, nici eu nu sunt.
Pentru viitor
Nu stiu exact. Imi place in prezent. Probabil o noua colectie.