Dupa mai multe incercari nereusite, Jazz nu are inca un site propriu. Functiile lui sunt indeplinite de pagina de Facebook, spune Irina Pencea (Partener, Jazz), iar resursele de timp si energie sunt folosite pentru proiecte precum campania #salveazaciocarlia sau Tumblr-ul #staiputin, dedicat momentelor din zi surprinse pe video de oamenii de la Jazz.
“Identitatea noastra este suma identitatilor noastre, ale oamenilor care am pornit la drum si ale celor care s-au alaturat pe parcurs. Noua ne place ce facem. Avem pasiuni, de cele mai multe ori, interconectate cu munca noastra. Ne vin ideile, uneori, noaptea si ne scriem mesaje cu ele. [...] Cei care au ramas cu noi impartasesc asta”, spune Irina.
De cata publicitate au nevoie agentiile de publicitate
Pai daca e sa ne uitam doar in ograda noastra, e clar ca nu mai merge ca inainte. Site nu avem nici pana acum. Ne-am apucat de mai multe ori sa il facem si de fiecare data am renuntat pentru ca ne dadeam seama ca va trebui sa il schimbam prea des si nu vom reusi sa tinem pasul.
Am fi vrut sa punem pe el campaniile noastre si alte proiecte personale ale oamenilor nostri. Pentru ca asa cum vedem noi comunicarea, e despre continut, sau cel putin aia care genereaza rezultate.
Despre a crea ceva care reprezinta o valoare sau ceva interesant pentru oameni. Care ii face sa reactioneze – sa le placa, sa le dea o emotie, sa ii puna pe ganduri, sa ii determine sa faca ceva. Ne e mai simplu sa facem asta pe pagina de Facebook a agentiei sau pe paginile noastre personale.
Prin mixul de talente pe care le are, o agentie poate crea continut care sa atraga oamenii. Are privilegiul de a face ceva pentru oameni. Si atunci de ce sa ne propunem sa ne promovam altfel decat creand acest continut?
Noi, de exemplu, ne-am hotarat ca mai bine investim timp si resurse in proiecte care chiar au un impact asupra oamenilor. Anul trecut am facut o campanie #salveazaciocarlia ca sa schimbam o lege nedreapta. Tot din acelasi motiv am creat #staiputin, un loc de exprimare video a starilor si momentelor din zi.
Mai avem cateva proiecte in pregatire care au aceeasi intentie in spate: daca tot ne pricepem sa cream continut, atunci sa o facem si in afara sferei comerciale – pentru a sustine ceva in care credem, o cauza, sau pentru a ii inspira si pe altii sa se exprime.
Identitatea Jazz
E ca la oameni. You are what you repeatedly do. Identitatea noastra este ceea ce facem in fiecare zi. Proiectele noastre. Activitatile noastre. Pasiunile noastre comune.
It’s personal. Jazz nu este o eticheta, un nume sub care se poate intampla orice. Jazz este fiecare dintre noi, cei care am fondat agentia si cei care ni s-au alaturat ulterior. Adica un grup de oameni care iau comunicarea foarte personal.
Asa am pornit la drum – ne-a placut sa facem publicitate, am vrut sa o facem fara alte interferente si ne-am facut agentia noastra. E la fel si dupa 4 ani. In continuare ne place sa descoperim noi provocari de la clienti si sa le rezolvam prin comunicare.
Am si invatat lucruri noi in astia 4 ani, pe care le folosim in acelasi scop in continuare: sa cream continut care creste branduri si business-uri.
Cum vreti sa fiti perceputi in afara
Exact asa cum suntem. Vrem sa ne vrea clientii care isi doresc o agentie care se implica personal in ce are de facut, care pune la bataie un mix de talente pentru a le rezolva briefurile, care poate crea continut de valoare tocmai pentru ca se exprima personal.
Vrem ca oamenii sa reactioneze la comunicarea pe care o facem tocmai pentru ca ‘e personala’, e despre ei, autentica si naturala, care ii provoaca si le genereaza emotii. Vrem ca oamenii din piata care iau personal aceasta meserie sa ne vada ca un loc unde le-ar placea sa vina si sa creeze continut cot la cot cu noi.
Identitatea unei agentii de creatie, dincolo de oamenii care lucreaza in ea
Identitatea noastra este suma identitatilor noastre, ale oamenilor care am pornit la drum si ale celor care s-au alaturat pe parcurs.
Noua ne place ce facem. Avem pasiuni, de cele mai multe ori, interconectate cu munca noastra. Ne vin ideile, uneori, noaptea si ne scriem mesaje cu ele. Ne place sa ne scufundam in business-ul clientului si sa intelegem ce e personal in business-ul lor, cum isi pun ei amprenta in ce fac.
Cautam insighturi oriunde in jur. Pretuim curiozitatea si incapatarea de a duce o idee pana la capat si de a-i gasi cea mai potrivita forma de exprimare. Cei care au ramas cu noi impartasesc asta.
Alaturi de noi sunt bineveniti cei care vor sa faca comunicare pe bune si sunt dispusi sa faca un efort pentru asta, pentru ca nu e nici usor, nici fara sacrificii.
Ce incercam noi sa facem ca sa ne alimentam aceasta identitate (sau stil de viata profesionala) este sa punem pe masa, pentru fiecare dintre noi, cat mai multe ocazii de a crea valoare, de a ne ‘incarca’ cu bucurie sau satisfactie ca astfel sa putem compensa momentele de frustrare inerente in domeniul nostru.
Nu reusim intotdeauna, dar incercam in continuare cu incapatanare. Pentru ca vrem sa ne pastram tocmai aceasta identitate: agentia in care luam comunicarea personal.
Social media
Pe pagina de Facebook a agentiei sau pe paginile personale. Acolo punem ultimele campanii, acolo primim parerile celor din jur si ne bucuram cand ele vin, chiar daca suntem apreciati sau comentati negativ. Tot acolo vin si propuneri de colaborare de la oameni care ar vrea sa ne cunoasca. Tot acolo am primit si invitatii de la potentiali clienti.
Un exemplu de afara, de identitate de agentie, care va inspira
KesselsKramer. Forsman & Bodenfors. Barton F Graf.
Exercitiu pentru viitor. Promovarea industriei
E prea mult suflet pus in el ca sa fie o ‘industrie’. Mai bine suntem o breasla; sau incercam macar sa pastram cat mai mult din caracteristicile unei bresle. E greu sa listezi creativitatea la bursa, e prea personala si fragila.
Si, atunci, si ‘promovarea’ ei ar trebui sa fie facuta in acelasi fel: sa aratam ce putem face, sa ne folosim talentul si stiinta pentru a face mai mult decat bani. Pentru ca pasiunea pentru ceea ce facem nu vine din cati bani putem castiga, ci din ceea ce cream.