[Recrutarea in publicitate] Dana Nae Popa: Nu au sanse foarte mari oamenii care aplica din reflex si nu stiu unde vin la interviu

[Recrutarea in publicitate] Dana Nae Popa: Nu au sanse foarte mari oamenii care aplica din reflex si nu stiu unde vin la interviu

Dana Nae Popa, managing director la pastel, spune ca, in agentia lor, candidatii trebuie sa treaca printr-o zi de proba, ca un fel de test reciproc. Acesta ajuta, de multe ori, sa citesti mai bine oamenii decat interviul de angajare.

 

Starea de recrutare

Imi plac oamenii, imi place sa stau de vorba cu ei, sa aflu lucruri. Ma raportez la fiecare interviu ca la o lectie pe care o am de invatat si sunt mereu optimista. Chiar daca imi dau seama uneori din primele minute ca o persoana nu s-ar potrivi cu noi, continuu discutia pentru ca imi place sa cunosc si sa decopar oameni.

De multe ori, un interviu s-a finalizat cu o recomandare, cu descoperirea unor persoane comune, cu colaborari de alta natura fata de scopul initial al interviului, au fost chiar si candidati care ne-au devenit clienti dupa un interviu.

 

Cum se citeste omul la interviu

De multe ori, nu este suficient interviul ca sa imi dau seama de un om. Am nevoie si de confirmarea echipei, dar si de siguranta ca persoana respectiva chiar isi doreste la noi. De aceea, noi avem o perioada de proba de o zi in care ii invitam pe posibilii viitori colegi la noi in agentie.

Este un format de test reciproc care este foarte bine primit atat de echipa, cat si de cei care sunt in interviu. Testul consta in rezolvarea unor task-uri pentru niste proiecte pe care agentia le-a implementat in trecut sau pentru care am fost in pitch-uri, astfel incat sa fim obiectivi si ne fie usor sa evaluam proba respectiva.

Pe de alta parte, si cei care vin la interviu au ocazia sa isi dea seama daca se vad lucrand cu noi, daca le place ce-ar avea de facut, daca ce-au citit si auzit despre noi se potriveste cu realitatea de la fata locului.

 

NU-uri

Au fost multe cazuri in care colegii noi nu au avut un background de agentie foarte relevant, insa citisera si stiau foarte bine ce inseamna viata de agentie, care sunt functiile dintr-o agentie, care sunt provocarile domeniului, etc.

Cei care au un NU categoric din start sunt cei care aplica pentru un job despre care nu au habar ce inseamna. De asemenea, nu au sanse foarte mari oamenii care aplica din reflex si nu stiu unde vin la interviu sau cei care nu fac altceva decat sa se planga de fostul job sau fostii colegi.

 

Cine te-a impresionat

Oamenii cu care am avut chimie din clipa in care au intrat pe usa. Sunt acele persoane care emana siguranta, care stiu unde au venit si cu cine au interviu. Sunt acele persoane entuziasmate sincer de ideea noului job.

Sunt impresionata de tinerii care au un CV despre care am putea vorbi ore intregi pentru ca s-au implicat in zeci de proiecte, pentru ca au facut sute de ore de voluntariat si le stralucesc ochii ori de cat ori ii intrebi ceva din ce au scris in CV.

Gandindu-ma la colegii mei de acum, imi dau seama ca la fiecare in parte am simtit ca isi doreste sa fie in pastel si fiecare interviu a fost memorabil.

 

5 intrebari

Interviul este mai degraba o discutie libera, nu am lista stricta de intrebari, insa sunt cateva la care nu renunt niciodata. Exprimate mai mult sau mai putin in forma de mai jos, cele 5 intrebari nelipsite ar fi asa:

  1. “De ce iti doresti sa lucrezi in comunicare/De ce lucrezi in comunicare?”

In fiecare domeniu e nevoie de pasiune, insa mi-am dat seama ca in domeniul nostru se vede si se simte cu ochiul liber cand, pentru o persoana, un job in comunicare is just a job. De aceea, la interviu sondez destul de mult daca oamenii chiar vor asta si de ce. Imi plac oamenii care cred ca o cariera inseamna sa faci ceea ce iti place si sa poti lasa ceva in urma.

Este cunoscut faptul ca un job intr-o agentie este o scoala si o armata in acelasi timp, de aceea incerc sa imi dau seama de oamenii care asta isi doresc sa faca. Sa invete mult, repede si bine, dar si sa lucreze cu maxima usurinta cu 3-6 branduri diferite intr-o zi.

  1. “Care este proiectul cu care te mandresti cel mai tare?”

Mereu am un CV tiparit si imi place sa ii intreb pe oameni lucruri din CV. Insa, in multe cazuri nu imi dau seama care este proiectul cel mai de suflet, cel mai drag sau cu care se mandresc cel mai mult. Iar cand pun aceasta intrebare, simt cum se lumineaza fata oamenilor pentru ca ii intreb ceva despre ei.

De multe ori, si-au adus aminte de proiecte sau colaborari care nici cu apareau in CV. Aceasta intrebare este importanta pentru ca ma ajuta sa imi dau seama ce tip de proiecte ar lucra cu drag si care ar fi nivelul de implicare.

  1. “Top 3 agentii din Romania (independente sau nu)?”

Eu am agentii pe care le plac si pe care le urmaresc, care ma inspira sau care ma provoaca sa fiu si mai buna. De aceea, consider ca pentru un om care lucreaza in domeniul nostru, cunoasterea colegilor de breasla este obligatorie.

Din pacate, sunt oameni care au lucrat in alt domeniu, iar la aceasta intrebare spun ca ne stiu doar pe noi. Desigur, poate sa ne flateze acest raspuns, insa e foarte trist.

In acelasi timp, sunt oameni care desi lucreaza in publicitate, enumera cateva agentii, insa nu stiu sa spuna nimic despre acele agentii. Nu exista raspuns ideal la aceasta intrebare, nu urmaresc sa vad cati oameni aprecieaza fix agentiile care imi plac mie. Vreau doar sa vad ca cei care isi doresc sa lucreze sau care lucreaza in acest domeniu cunosc piata si jucatorii acesteia.

  1. “Cum ar arata jobul ideal pentru tine?”

Pentru o relatie e nevoie de doi, dar de doi care sa ofere fiecare ceva si sa se si potriveasca. De aceea, la interviu nu sondez doar daca persoana respectiva ar fi potrivita pentru noi, incerc sa imi dau seama si daca noi suntem ceea ce isi doreste.

Intreband oamenii care vin la interviu cum ar arata job-ul ideal, de multe ori imi dau seama daca noi scoram bine in asteptarile si nevoile acestora. Fiecare om are un job pentru el, cum fiecare companie are oamenii potriviti pentru ea, de aceea este vital sa clarificam de la interviu care sunt asteptarile din ambele sensuri.

Un interviu nu este doar despre persoana care vine la interviu. Un interviu trebuie sa fie ca o prima intalnire, in care fiecare intreaba si fiecare raspunde, ca sa ne dam seama daca va mai exista si o a doua intalnire.

  1. “De ce iti doresti sa faci o schimbare?”

Este o intrebare incomoda si multi specialisti in resurse umane recomanda sa fie evitata la interviu. Insa, pe mine si pe colegii mei ne ajuta sa ne dam seama daca persoana care este la interviu chiar isi doreste sa faca o schimbare sau daca noi suntem ceea ce isi doreste.

Desigur, sunt si oameni care la astfel de intrebari incep sa spuna vrute si nevrute despre fostul/actualul job, sef sau colegi.

Este clar pentru toata lumea ca daca vrei sa faci o schimbare ceva nu a functionat, insa nu am cum sa nu pun aceasta intrebare, mai ales in cazul oamenilor care au facut foarte multe schimbari in cariera.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related