Munca trebuie sa vorbeasca despre tine, iar campaniile despre agentiile de publicitate. Aceasta este filosofia in care crede Andreea Nemens (Director executiv, GMP Advertising). Directia pe care merge in acest sens, identitatea GMP este aceasta: Cea mai creativa si puternica agentie indepedenta din Romania.
De cata publicitate au nevoie agentiile de publicitate
Cea mai buna carte de vizita este credential-ul tau, munca ta, ultima ta campanie. In industria noastra se spune ca esti la fel de bun ca ultima campanie pe care ai facut-o.
Cred ca e din ce in ce mai importanta ultima ta campanie, pentru ca suntem cu totii influentati de context si avem top of mind limitat.
Lucrurile se schimba pentru ca e o piata extrem de competitiva, in care apar mereu jucatori noi, agentii independente care fac de multe ori surprize agentiilor de retea, cu notorietate mare si mii de angajati in zeci de birouri, castigand pitchuri pentru branduri globale. Iata cum un brand gigant - precum Coca-Cola - da pe mana unor agentii locale comunicarea.
Clientii isi doresc work exceptional, vor sa lucreze cu cei mai buni oameni care au facut cele mai tari campanii. Deci ar trebui sa fie simplu, just do the best work and let it speak for yourself.
Cea mai importanta directie de promovare a agentiei
Eu cred in filosofia de mai sus. Fa cel mai bine ceea ce faci si asta va vorbi despre tine in cel mai convingator mod. In cazul nostru, cele mai tari campanii populare. Consumatorii le vor iubi, le vor comenta, le vor da share, se vor emotiona, se vor atasa de brand. Clientul va avea numai de castigat, piata de marcom le va invidia, oamenii din agentie vor fi mandri.
Factorii pietei si atentia agentiilor pentru identitatile lor
Cred ca agentiile mari s-au maturizat si ca vine o vreme in care iti dai seama ca nu poti sa le vinzi altora ceea ce tu nu ai facut pentru tine.
Suntem experti in pozitionari, identitati de brand si strategii de comunicare, dar nu reusim sa avem un proces coerent pentru noi. Ma bucur ca noi am reusit sa ducem un astfel de proces pana la capat in GMP.
Identitatea agentiei: definitie
Identitatea inglobeaza toate elementele vizibile care dau imaginea unui brand, toate elementele care dau perceptia unui brand.
De la oamenii care fac parte din echipa, pana la sediul in care locuim, de la logo si pagina de Facebook pana la viziune, misiune si valori, de la cea mai cunoscuta campanie a agentiei pana la ultima campanie on air, de la cum facem un interviu de recrutare pana la cum sarbatorim 10 ani al unui om din echipa, totul este identitate.
Identitatea unei agentii de creatie, dincolo de oamenii care lucreaza in ea
Identitatea unei agentii ar trebui sa plece de la o echipa-nucleu, valorile ei comune si de la un vis comun. Pe acest nucleu se construieste.
Este esential ca valorile sa nu fie proiective, ci sa fie definitorii pentru acei oameni, pentru ca ele sunt cele care ii vor tine pe oamenii respectivi impreuna, mai ales la greu. In timp, valorile ajung sa fie traite, se naste o cultura care ajunge sa tina organizatia independent de oamenii cu care inceput. Insa cultura se construieste in timp, cu foarte multa consecventa.
Identitatea si specificul GMP in piata
Cea mai creativa si puternica agentie independenta din Romania. Suntem manati de o nevoie de sens in tot ceea ce facem, facem lucrurile sa se intample si avem autonomia, curajul si flexibilitatea unui independent.
Ne-am propus acum vreo sase ani sa „Ajutam brandurile sa ajute oameni”. De atunci ne luptam sa facem cat mai multe proiecte cu sens, proiecte care sa aduca sens si altora.
De sase ani, avem aceeasi misiune si o echipa de oameni preocupati de aceleasi lucruri.
In social media
Avem o pagina de Facebook, avem un cont de Instagram, dar cel mai bun feedback il primim pe paginile noastre personale.
Un exemplu de afara
Ne inspira Jung von Matt, RGA si Droga5. Ne inspira printr-un statement puternic de independenta, prin nevoia lor de sens, prin nelinistea de a cauta mereu solutii laterale, solutii care depasesc comunicarea, prin umanitatea si simplitatea cu care se comporta.
Agentiile si identitatile: exercitiu pentru viitor
Cred ca identitatea va fi foarte axata pe ultimul content care genereaza conversatie.