Mircea Bravo: Majoritatea entertainerilor sunt vloggeri si creeaza continut de la ei din camera. Eu mi-am propus sa ies pe strada

Mircea Bravo: Majoritatea entertainerilor sunt vloggeri si creeaza continut de la ei din camera. Eu mi-am propus sa ies pe strada

Mircea Bravo e din Cluj, a terminat Dreptul, dar si-a dat seama ca nu se vede avocat, ci comediant. Asa ca a inceput sa faca video-uri si sa le puna pe YouTube. Spre deosebire de celelalte vloguri, insa, video-urile lui erau experimente sociale.

Cel mai recent video al sau, "Handicap de bun simt" (mai jos) , a fost preluat de toata presa traditionala si i-a crescut popularitatea pe Facebook cu 35.000 de like-uri, ajungand la peste 220.000 in total.

De anul trecut, poate trai din asta si spera ca, intr-un viitor oarecare, va face si averi.

Mircea a lucrat si in televiziune, dar pentru ca acolo avea nevoie de aprobari pentru fiecare gluma, s-a mutat in online, unde e liber. 

Il enerveaza reclamele romanesti, dar are o agentie prin care lupta cu sistemul din interior: face ceea ce se cheama banned comercial.

Mircea povesteste cum se poate trai din umorul online, care e amprenta lui in entertainmentul din online, cum se natreneaza pentru asta si ce il enerveaza in acest peisaj.

 

Inceputuri

Primul video l-am postat pe canal pe data de 25 februarie 2013. Primele 3 video-uri au fost postate din pura pasiune. Apoi a urmat o pauza de un an jumate, timp in care am cochetat cu alte activitati.

Mi-am dat seama ca asta vreau sa fac si am renuntat la tot pentru a ma ocupa de aceste proiect. In data de 16 octombrie 2014 am postat primul video ca “profesionist”. La data postarii, aveam 25 de ani.

 

Popularitatea

Totul a fost treptat. Mi-am crescut notorietatea pe retelele de socializare prin mult continut (si de calitate, zic eu) oferit celor care ma urmareau. Nu au fost momente de “explozie”. Incet si sigur.

Clipul „Handicap de bun simt” a fost cel mai viral popular. Pagina de Facebook a crescut in 3 zile cu 35 de mii de fani. A depasit 3 milioane de vizualizari si a fost preluat de toata presa din Romania.

 

Viata de comediant in Romania

E destul de greoaie. Multa lume considera ca tot ce faci e sa faci caterinca. (“Si eu cand sunt beat dau dume.”) Nu iti iau munca in serios si apeleaza la serviciile tale pentru 200 de lei.

Partea cea mai frumoasa e cand oamenii iti spun ca: ”Mi-ai facut ziua mai buna. Iti multumesc.” Si chiar simt ca sunt sinceri. Asa cum medicii au un aport la sanatatea ta fizica, considera ca si eu ajut la sanatatea lor emotionala. Diferenta dintre fericit si trist.

 

Drumul spre entertainment

Imi amintesc ca dintotdeauna mi-a placut sa fiu in centrul atentiei, sa fiu liber. Am facut Facultatea de Drept pentru ca nu am avut taria sa imi urmez pasiunea de a face oamenii sa rada. Dupa ce am absolvit, mi-am dat seama ca o cariera de avocat nu m-ar fi implinit, asa ca am ales drastic. Am renuntat la visul parintilor de a ma vedea in roba si am pornit pe un drum caruia nu ii vedeam orizontul.

 

Cum se poate trai din entertainmentul online in Romania

Se poate trai. Eu asta fac. Pentru mine, brandul Mircea Bravo este un full time job. In primele 6 luni n-am incasat niciun ban. Abia din vara anului trecut am inceput colaborari contra cost. Deocamdata traiesc decent, dar sunt convins ca in scurt timp voi face averi.

 

Amprenta

In entertainmentul online din Romania, oferta este destul de saraca. Majoritatea entertainerilor sunt vloggeri si creeaza continut de la ei din camera. Eu mi-am propus sa ies pe strada, sa vorbesc cu oameni necunoscuti, sa ma pun in situatii neprevazute, de multe ori riscante. Asa apare elementul de autenticitate. In plus, asa e mult mai natural sa promovez evenimente, locatii, party-uri, branduri.

 

Cele mai populare video-uri

De departe cel mai popular este „Handicap de bun simt”. A atins aproape 80.000 de distribuiri pe facebook. Al doilea cel mai popular a fost parodia dupa reclama la Dedeman, „Simona, zi-le sa ma lase”, care a atins peste 1.000.000 milion de vizualizari.

 

Pe langa acestea, am foarte multe video-uri cu politisti care au starnit reactii puternice chiar si in presa. Video-urile care ating probleme sociale (sau subiecte care afecteaza multa lume, in general) au potential sa ajunga virale.

 

"Haterii"

Daca exista 300.000 de oameni care te apreciaza, e normal sa existe cateva zeci care te injura. Nu ma afecteaza criticile altora si nu am dat niciodata block si nici nu am sters comentarii.

 

Logistica: de ce ai nevoie in realizarea proiectelor tale

Am inceput sa filmez cu un handycam de 1.000 de RON si cu un reportofon de 200 de RON.

Nu cred ca aparatura face diferenta in domeniu. Cel mai dificil e sa vii cu idei bune constant si sa stabilesti un flux de lucru la nivelul creativitatii.

Si, fata de vloggerii clasici, apar o gramada de elemente neprevazute in momentul in care interactionezi cu oameni necunoscuti. Ca sa surprindem reactiile dorite, am filmat chiar si trei zile pentru doua minute de content.

 

Surse de inspiratie si umor

Fiecare dintre noi ne confruntam cu probleme de zi cu zi. Eu cred ca poti gasi umor in orice. De obicei, fiecare idee a pornit de la experiente proprii cu politisti, prostituate, preoti, reclame care te irita sau comportamente sociale absurde.

 

Cum se antreneaza umorul

Umorul e ca un muschi si poate fi antrenat in momentul in care iti accepti defectele si slabiciunile. Sfatul pe care pot sa il dau celor care vor sa isi „educe” umorul este sa lupte in fiecare zi pentru a renunta la orgoliu. Asta te face mai liber si te ajuta sa vezi umorul acolo unde majoritatea nu il vad.

 

Ce ii face sa rada pe romani

Cred ca ne place foarte mult sa radem cand altii sunt pusi in situatii limita. Ne place ironia la limita dintre amuzant si jignire. Ne place limbajul colorat, expresii pe care a doua zi sa le putem folosi la serviciu cu colegii. In video-urile mele am incercat sa creez umor prin situatiile dificile in care m-am pus: am facut pe mine, am probleme cu erectia, sunt virgin.

 

Entertainmentul pe net si cel din mediile traditionale

Umorul din online se adreseaza foarte mult tinerilor, spre deosebire de mediile traditionale (radio, TV) care au pierdut contactul cu generatia tanara. Marea parte a emisiunilor de entertainment din Romania fac un umor safe, de ani '90. Le e frica sa inoveze si raman in zona de confort.

Cea mai mare diferenta dintre TV si online e modul in care poti sa accesezi continutul. Pe net nu trebuie sa te uiti la ora fixa la productia favorita si poti sa interactionezi in mod real cu comunitatea respectiva.

Inainte sa incep proiectul Mircea Bravo, am lucrat in televiziune. Mi-am dat seama ca doar in online esti liber 100%. Daca vrei sa faci farse pe bune (si nu regizate, cum fac emisiunile de profil), ai nevoie de teancuri de acorduri pentru a respecta rigorile legale.

Partea mai putin buna la entertainmentul din online e ca e mult mai slab finantat decat cel de la TV. Brandurile si agentiile de publicitate continua sa pompeze bani in productii TV, chiar daca o mare parte din publicul comercial nu deschide deloc televizorul.

 

Entertainmentul pe net: ce-ti place si ce te enerveaza?

Sunt deranjat de mentalitatea consumatorului roman. Pentru TV e dispus sa plateasca, desi nu urmareste, iar continutul din online nu il considera serios, desi de acesta se bucura cel mai mult. Multi dintre ei nu sunt dispusi nici macar sa plateasca cu un share, like sau comment.

Urmaresc umor de calitate: Times New Roman si Bromania.

 

Relatia cu publicitatea

Imi plac reclamele smart. De pilda, urmaresc cu placere Noaptea Devoratorilor de Publicitate.

Majoritatea reclamelor din Romania sunt destul de cretine. Ma enerveaza in mod special alea de la radio cu medicamente sau suplimente. Ar trebui interzise.

Sunt un creator de publicitate. Am o agentie care livreaza reclame smart sub forma de banned comercial (concept destul de nou in Romania).

De asemenea, incerc sa introduc un concept nou: calupul publicitar in cadrul serialului meu de divertisment (pe YouTube), El diario de Bravo.

Mitul conform caruia publicul e reticent la reclame e fals. Atat timp cat ii livrezi reclama intr-un mod smart, va aprecia si chiar va distribui. Asta inseamna viral marketing. 

 

Banned comercials

Sunt clipuri publicitare care nu pot fi date la TV. Fie din cauza limbajului colorat, fie ca apare o femeie mai dezbracata sau abordeaza teme oarecum tabu cum ar fi religia. De asemenea, poate sa apara un produs concurent, lucru care de asemenea la TV nu poate rula.

O asemenea reclama:

 

Cand le propunem clientilor acest tip de reclama, devin reticenti. Dar, totusi, dupa ce am venit cu un scenariu interesant, am putut convinge anumite companii sa fie deschise si sa accepte aceasta forma de promovare.

Ideea nu imi apartine. Desi, la noi, suntem singurii care producem banned commercials, in SUA si in vestul Europei sunt foarte multe astfel de reclame special create pentru online. Elementul interzis ii fascineaza pe oameni si poate face ca spotul sa devina viral. Sunt singur ca e doar o chestiune de timp pana si la noi va aparea o cerere pentru o astfel de reclama.

 

Cel mai amuzant personaj din reclamele romanesti

Reclama mea favorita e cea din filmul Filantropica, de Nae Caranfil, la pasta de dinti Domident: „La mine sau la tine? Domident. Oriunde”.

 

Iar personajele mele favorite sunt cele din reclamele la Neumarkt.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related