Drumul spre maturizarea artistica, versiunea Daniel Radulescu. S-a specializat in arta grafica, desen si sculptura. Si-a inceput portofoliul devreme si l-a "ingreunat" cu trecerea timpului, apoi a venit in Bucuresti unde si-a rafinat deopotriva perspectivele si mana timp de 5 ani in 6 studiouri: FunLabs, FlexIdea, Carioca Studio, Lumiere artists, TandemFilm si SDstudio. Are un portofoliu de proiecte comerciale considerabil, care include colaborari cu Samsung, Puma, Ubisoft, BRD,VIA., televiziuni, muzee sau galerii de arta.
Paradis curat, nu? Nu chiar. Intr-o perioada, Universul parea extrem de suparat pe Daniel, cand de fapt doar il testa:
"Am indurat foamea, am dormit pe jos luni de zile, m-am ridicat, am cazut iar, m-am ridicat din nou si am cazut si mai rau. A fost capitolul din viata cand am realizat ca totul se intampla doar din cauza mea, am inteles cat de responsabil sunt pentru mine si pentru situatia in care ma aflu.
Perioada asta s-a reflectat si in ceea ce creez, cred ca se resimte o maturitate in lucrari si in idei".
Parcursul artistic in versiune completa si privit mai indeaproape se gaseste mai jos. Lucrarile lui sunt pe site-ul sau personal sau pe pagina de Facebook.
Pasiunea pentru arta
Cred ca totul a inceput cu acele mazgalituri naive din copilarie, transformate in scurt timp in pasiune. An de an ele au trezit o sete profunda de a studia mai mult si de a invata tehnici noi.
Nu imi aduc aminte sa fi existat un moment cand mi-am zis "cred ca asta vreau sa fac!" . Pur si simplu m-am trezit facand asta. Imi place sa cred ca arta m-a ales pe mine, nu eu pe ea. Un lucru este cert, o sa urmez acest drum pana la ultima rasuflare.
Multi-specializare: sculptura, arta grafica, desen
Am fost dat de mic la Liceul de Arta din Brasov. Cumva, mama a simtit ca ceva este "in neregula" cu mine si m-a trimis acolo. Asa am prins primele notiuni si mi-a imbobocit prima pereche de aripi.
In paralel am studiat si grafica digitala, iar pana la terminarea liceului am reusit sa imi construiesc un portofoliu impresionant si stufos.
Acest lucru m-a ajutat sa ma lansez, sa plec de acasa si sa vin in Capitala. Unde, timp de 5 ani am aprofundat pe acest domeniu in 6 studiouri diferit - FunLabs, FlexIdea, Carioca Studio, Lumiere artists, TandemFilm, SDstudio - invatand de la niste oameni si leaderi exceptionali.
Debutul in domeniu
Prima mea provocare, care mi-a deschis o perspectiva si cu care am simtit ca incep sa lucrez pentru mine, a fost la semnarea contractului cu un proiect gigant la Primaria Municipiului Bucuresti. Nici pana in prezent nu am reusit sa-mi intrec recordul de ore nedormite stabilit atunci.
Munca a fost titanica si timpul foarte scurt. Dar faptul ca am reusit sa livrez proiectul la timp si la o calitate cu mult peste asteptarile clientului mi-a dat o mare satisfactie si incredere in mine. Atunci am ajuns la concluzia ca succesul se obtine promitand mult si oferind si mai mult, totul la termen, sau chiar mai repede.
In 2014 am deschis firma MCD arte company, pot sa spun ca atunci a fost momentul cand am simtit cu adevarat ca am intrat pe piata si ca lucrurile nu mai pot fi date inapoi, de atunci lupt si planific urmatoarea miscare, aproape in fiecare zi.
Surse de inspiratie. Artisti
Sunt o persoana care absoarbe multa informatie vizuala din jur. Imi place sa analizez fiecare detaliu si sa ofer multa atentie unui lucru pe care probabil multi nici nu-l observa. Ceva ce pare mic si nesemnificativ poate avea ca esenta ceva enorm si plin de valoare. Sunt de parere ca poti gasi inspiratie pana si intr-o camera goala perfect alba, totul depinde de cum percepi si alegi sa vezi lucrurile.
Admir foarte multi artisti si incerc cat mai des sa ma incarc cu operele lor; incepand cu marii clasici precum Lorenzo Bernini, Michelangello, Caravaggio, Francisco Goya, Antoni Gaudi si terminand cu artisti mai moderni precum Ron Mueck, Gehard Demetz,, Gottfried Bammes si multi altii; inclusiv profesorii mei de la Universitatea de Arte.
Stilul tau
Sa imi descriu stilul este ceva greu de facut pentru ca acest capitol a suferit modificari de la an la an. Detin abilitatea de a avea foarte multa rabdare in ceea ce fac, deci pot sa zic ca detaliul este un numitor comun pentru toate lucrarile mele. Pot petrece ore in sir realizand lucruri fine, fara urma de plictiseala.
Iubesc arhitectura si arta clasica, gotica, art-nouveau, arabesqurile islamice si sunt constant fascinant de povestile artistilor din Istoria Artei, traiesc prin ele si le las sa ma motiveze.
Provocarile unui artist
La aceasta intrebare pot sa scot si o mica carte :) Universul mi-a oferit suficient de multe obstacole, incercand probabil sa-mi testeze dedicatia pentru ceea ce fac.
Am indurat foamea, am dormit pe jos luni de zile, m-am ridicat, am cazut iar, m-am ridicat din nou si am cazut si mai rau. A fost capitolul din viata cand am realizat ca totul se intampla doar din cauza mea, am inteles cat de responsabil sunt pentru mine si pentru situatia in care ma aflu.
Perioada asta s-a reflectat si in ceea ce creez, cred ca se resimte o maturitate in lucrari si in idei.
Imi place sa cred ca totul se intampla cu un motiv, si oricat de crunta ar parea situatia pe moment, exista ceva bun si pozitiv in orice, trebuie doar sa ai rabdare si sa crezi in asta.
Cel mai drag proiect
Am fost pasionat mereu de ceasurile vechi, de mecanisme in general. Ani de zile am visat sa creez un tablou din asa ceva, iar in 2014 am avut si ocazia. Cinci saptamani am umblat prin targuri dupa mecanisme pe care in final a trebuit sa le desfac, sa le curat si sa le montez pe un suport de lemn; lipite si batute individual.
Tabloul a fost oferit unui client, care nu doar ca are o companie extraordinara si este leader pe piata, dar imi este si un foarte bun prieten.
Promovare
Folosesc site-urile de socializare drept portaluri catre site-ul meu principal, iar traficul fluent ma ajuta sa fiu in top-ul cautarilor pe Google. Lansez in curand un proiect nou in mediul virtual care o sa fie un avant proaspat in materie de promovare.
In vara, voi deschide si site-ul firmei mele care o sa fie ceva mai accentuat pe business; dar, intr-un fel, va reprezenta tot un portal catre site-ul meu personal. Alte modalitati sunt prin clasicul schimb de carti de vizita pe la diverse evenimente, expozitii sau spectacole la care particip.
Colaborarile cu branduri
Desi nu este prima, marturisesc ca se afla pe lista celor mai interesate si lungi colaborari ale mele si este inca in desfasurare dupa aproape 3 ani.
Este vorba de VIA.,o firma de pardoseli de lux care m-au impresionat prin dinamisul si starea de spirit.
Ce a contat foarte mult a fost atitudinea, m-au acceptat in mod calduros si onest si mi-au respectat munca, asa ca fiecare doza de efort a fost depusa de mine cu placere si daruire totala. M-am ocupat si de interfata lor grafica, totul este pus intr-o nota simuland desenul de mana, viarustik.ro.
Majoritatea colaborarilor incep clasic, cu o discutie la o cafea unde ne cunoastem mai bine si discutam detalii despre proiect. Tin mult la ideea de a ma intalni fata in fata cu persoana cu care voi colabora deoarece consider ca se creaza o altfel de legatura si incredere din ambele parti. In plus, duc mereu dupa mine un caiet de schite care ma ajuta sa-mi conturez ideile de moment.
Este important sa inteleg ce gandeste si doreste persoana in cauza si invers; comunicam pana ajungem sa avem aceiasi viziune.
Ultimele 8 proiecte au venit doar din recomandari iar bariera de neincredere nu a existat. Dupa ce punem proiectul pe foaie, am nevoie de jumatate de zi sa-l gandesc pana la capat, sa stabilesc echipa si sa pun un deadline pe care stiu ca pot sa-l respect.
Primul criteriu cand primesc un proiect ma uit sa vad ce impact o sa aiba asupra portofoliului meu, si daca invat ceva facandu-l, al doilea criteriu este scopul, ma intereseaza sa stiu unde ajunge munca mea, iar al treilea criteriu, evident, partea financiara.
Cele mai importante proiecte comerciale
Am avut onoarea sa colaborez cu zeci de branduri, inclusiv companii mari precum Samsung, Puma, Ubisoft, BRD, VIA., Radox, televiziuni, muzee, galerii de arta sau artisti celebri din diverse domenii. Este greu spus care a fost mai interesant, toate au fost atat de diferite una de cealalta, m-au plimbat printr-un jurnal de experiente si am crescut datorita lor.
Ultimul proiect, care este inca in desfasurare, este o colaborare cu muzeul de Istorie Bucovina, din Suceava.
„Tusa personala” in lucrarile comerciale
Aici depinde de la client la client, dar majoritatea imi permit sau chiar insista sa intervin cu o tusa personala, acest lucru se intampla cel mai frecvent cand brandurile vin din recomandari. Am intampinat proiecte unde am avut mana libera 100% si am reusit sa le ofer mai mult decat au cerut. Scopul este evident, sa ajung sa-mi pastrez doar tusa personala in tot ceea ce fac.
A existat vreun proiect pe care ai vrut sa-l realizezi si nu ai reusit?
Da, am intampinat si astfel de cazuri. Din pacate, motivul a fost de obicei lipsa de tehnologie, spre exemplu lipsa la momentul respectiv a anumitor utilaje performante din atelier.
Acesta a fost si cazul unei comenzi pentru un muze, care imi cerea sa realizez o replica a coroanei reginei Maria. Motiv pentru care, de la an la an, investesc in ultilaje, unelte si in oameni, pentru ca fara o echipa buna, lucrurile devin foarte limitate si nu ai cum sa cresti.
Proiecte la care lucrezi in prezent si planuri de viitor
In prezent am reinceput colaborarea cu Radox, compania de radiatoare de lux. Lucram impreuna la noul catalog 2017 care o sa contina niste imagini 3D absolut fabuloase.
Iar in colaborare cu VIA., in luna mai dam startul unei lucrari cu un design terazzo extraordinar in noul Mall Titan, ce se deschide anul acesta in Bucuresti, iar in paralel ma ocup de imaginea altor 3 brand-uri.
Cat despre partea de atelier si lucrari personale, o sa aprofundez cat mai mult zona de sculptura in metal, in special otel. Voi incepe si prima mea sculptura in marmura: vreau sa studiez expresiile faciale si sa ma ghidez dupa o serie de chipuri umane supradimensionate. Voi experimenta si cu diverse materiale noi cum ar fi diverse granulatii de marmura, quartz si tipuri de rasini. O sa fie tare interesant.